دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ادعای رهبر جمهوری‌خواهان سنا در مورد ترامپ

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 878020
رهبر جمهوری‌خواهان سنا ترامپ و مجری سابق شبکه فاکس نیوز را دو عامل اصلی به تعویق افتادن تصویب بسته کمکی آمریکا به اوکراین معرفی کرد.
ادعای رهبر جمهوری‌خواهان سنا در مورد ترامپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در اظهاراتی «تصویرسازی منفی در مورد اوکراین» از سوی تاکر کارلسون، مجری سابق شبکه فاکس‌نیوز به همراه «دیدگاه‌های متفاوت» ترامپ در باب این مسئله را دو عامل اصلی در تاخیر بسیار طولانی جهت تصویب بسته کمکی پیشنهادی به اوکراین عنوان کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، مک‌کانل به عنوان رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنا تصویب لایحه 60 میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را پیش از رای‌گیری نهایی جشن گرفت و از اینکه تصویب این لایحه، تحت تاثیر جلب آرای جمهوری‌خواهان مدت زمان زیادی به طول انجامید، ابراز تاسف کرد.

این نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی آمریکا دو نفر را عامل اصلی تاخیر در تصویب بسته کمکی به اوکراین معرفی کرد: تاکر کارلسون، مجری سابق شبکه فاکس نیوز و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا.

وی مصاحبه پربیننده تاکر با ولادیمیر پوتین را مهم‌ترین عامل در تغییر دیدگاه جمهوری‌خواهان در مورد بحث حمایت از اوکراین دانست و گفت شاید این مصاحبه بسیاری از آنها را متقاعد کرد که کمک به اوکراین یک اشتباه است. کارلسون دراین مصاحبه عنوان کرده بود که پوتین خواهان صلح در اوکراین است.مک‌کانل در مورد نقش ترامپ در به تعویق افتادن تصویب این لایحه هم اینطور بیان کرد: فکر می‌کنم، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم دیدگاه‌های مختلفی در مورد موضوع کمک به اوکراین داشت.

وی به موضوع مخالفت‌های ترامپ با این لایحه تحت تاثیر تاکیدش بر اهمیت تصویب یک لایحه مرزی و مهاجرتی مستقل اشاره و عنوان کرد مخالفت وی با لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها موجب شد که بسیاری از اعضای ما به این فکر کنند که لایحه مذکور واقعا به اندازه کافی خوب نیست.
 
وی همچنین عنوان کرد: ترامپ به عنوان نامزد اصلی ما برای انتخابات ریاست‌جمهوری اصلا نمی‌خواست که ما کاری انجام دهیم و از این رو عبور از این فشارها و مخالفت‌ها ماه‌ها به طول انجامید. این جمهوری‌خواه ارشد مجلس سنا از حامیان سرسخت کمک به اوکراین بوده است و در این مدت با جمهوری‌خواهان محافظه‌کار بسیاری برای تصویب این لایحه مبارزه کرده است.

مک‌کانل در نهایت تصویب لایحه مورد نظر را روز مهمی برای آمریکا و سراسر کشورهای آزادی‌خواه در جهان عنوان کرد. سنای آمریکا روز سه شنبه با رای80 به 19 لایحه مذکور را تایید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز متعهد شده است که آن را خیلی سریع امضا کند تا ظرف چند روز آینده این لایحه جهت ارسال کمک‌های جدید به اوکراین، اجرایی شود.
https://jahannews.com/vdcci4q4x2bqmx8.ala2.html
jahannews.com/vdcci4q4x2bqmx8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *