دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

حقایقی که پیش از سفر به ژاپن باید بدانید!

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 877982
ژاپن، کشوری که آیین‌ ها و رسومات دیرین با تکنولوژی‌ های نوین درهم آمیخته شده‌ است. سفر به ژاپن در برگیرنده تجربه‌ های لذت‌ بخش و هیجان‌ انگیز می‌ باشد.  مناظر طبیعی خارق‌العاده ژاپن احساسات شورانگیزی را در دل مسافر طنین‌انداز می‌ کند. دانستن همه‌ چیز درباره‌ کشور ژاپن باعث می‌ شود که سفر به این کشور با آگاهی و دانش صورت بگیرد.

شما در مسافرت به کشور ژاپن می‌توانید غرق در این مناظر زیبای طبیعت شوید و در بازدید شهرهای غول‌ پیکر و عظیم ژاپن از تکنولوژی هایی که باعث توسعه پارک‌ ها و ساخت تجهیزات بازی شده، بهره ببرید. دریاچه‌ های ژاپن درخشان و زیبا هستند و فاصله زیادی با شهرها ندارند. همانطور  که می‌ شود از جلوه‌ زیبایی شهرها و امکانات موجود در آن استفاده کرد، می‌توانید با طی کردن مسافتی کوتاه؛ از دریاچه‌ها و آبشارها و دیگر مناظر دیدنی طبیعی دیدن کنید.


صحبت با مردم ژاپن و تحقیق درباره خصوصیات اخلاقی آن‌ها نمایشگر این موضوع است که این مردم حاضرند در مقابله سخت‌ ترین کارها و فعالیت‌ها ایستادگی کرده و ساعت‌ها به‌ کار و تلاش و کوشش مشغول باشند. در رستوران‌های ژاپنی غذاهای خاصی پیدا می‌‌شود که تجربه خوردن شان می‌تواند هیجان‌ انگیز باشد.

به‌ طورکلی ارائه تمام حقایق در ارتباط با ژاپن کاری بسیار سخت بوده ولی ما براساس مطالعات موجود و تحقیقات صورت‌ گرفته در این مقاله می‌ خواهیم حقایقی که پیش‌ از سفر به ژاپن باید بدانید را برای شما بیان کنیم، تا با دانستن این حقایق؛ سفری دل‌پذیر به این کشور زیبا داشته باشید.

در ادامه، ارائه اطلاعات از این کشور را با بررسی لیست مکان های دیدنی ژاپن آغاز می کنیم. 

1. کوه فوجی
برای علاقه مندان به کوهنوردی، صعود به قله کوه فوجی که یکی از بلند ترین کوه‌های ژاپن به حساب می‌ آید تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و دل‌پذیر است. ارتفاع این کوه سه هزار و هفتصد و هفتاد و شش متر بوده که در ژاپن کوهی با این بلندی وجود ندارد. با توجه به این‌ که کوه فوجی از نظر مسافت با شهر توکیو فاصله‌ ای طولانی دارد ولی به‌ دلیل بلندی این کوه، امکان دیده شدن آن از شهر توکیو به‌ راحتی میسر است.

در میان مکان‌های بسیار دیدنی ژاپن،  کوه فوجی یکی از برجسته ترین دیدنی‌های این کشور به شمار می‌ رود. این کوه علی‌رغم ارزش طبیعی؛ از نظر فرهنگی، دینی و معنوی نیز برای مردم کشور ژاپن حامل نمادهایی خواهد بود. در ادبیات ژاپنی، بارها با عناوین گوناگون از کوه فوجی صحبت‌هایی ارائه‌ شده است. به‌ همین دلیل کوه‌ پیمایی بر فراز کوه فوجی برای مسافرانی که از کشورهای مختلف به ژاپن آمده‌اند فعالیتی هیجان‌انگیز می باشد و همین هیجان باعث شده که این کوه سالیانه، میلیون‌ ها مسافر را پذیرا باشد. 

2. قصر امپراطوری ژاپن
از دیرباز ژاپن کشوری پادشاهی بوده و به همین منظور کاخی بسیار بزرگ و سلطنتی در بخش باشکوه توکیو قرار دارد. این کاخ سابقه تاریخی آن به قرن هفدهم مربوط می‌شود و محل زندگی پادشاه ژاپن و خانواده او بوده‌ است. گفته‌هایی جود دارد که هنوز هم در این مکان، نوادگان امپراتوری ژاپن در حال زندگی کردن هستند. به‌ همین دلیل، تمامی مسافرانی که به ژاپن سفر می‌کنند، چه آن‌هایی که از طریق تور ژاپن اقدام کرده‌اند و چه آن‌هایی که شخصا سفر به ژاپن را آغاز نموده‌اند، امکان بازدید از تمامی بخش‌های کاخ امپراطوری را ندارند.

ورود به این کاخ به پرداخت پول نیاز ندارد و کاملاً رایگان می‌ باشد. به‌ علاوه ساعت بازدید از قصر امپراتوری توکیو از اوایل صبح، حدود ساعت 9 آغاز می‌شود و تا انتهای شب ادامه دارد. 


3. موزه هیروشیما
در جنگ جهانی دوم شهر هیروشیمای ژاپن به دستور رئیس‌جمهور وقت آمریکا از طریق بمب اتم با خاک یکسان شد. در تاریخ ژاپن بمباران شهر هیروشیما به‌ عنوان یکی از بدترین، سخت‌ترین و تلخ‌ترین رخدادها  قلمداد می‌ شود؛ زیرا هیچ انسان و حیوانی از این فاجعه جان سالم به در نبرده است.

برای زنده نگه داشتن نام جان باختگان بمباران هیروشیما؛ موزه‌ای به نام صلح هیروشیما تاسیس شد. دیدن این موزه برای افراد مختلف جالب توجه است؛ مخصوصا تاریخ دوستان و کسانی که به‌ طور مکرر در حال مرور صفحات تاریخ هستند.

حتماً در سفر خود به ژاپن، بازدید موزه هیروشیما را در برنامه سفر قرار دهید. برای بازدید از این موزه نیازی به پرداخت پول نبوده و کاملاً رایگان می‌ توانید از موزه‌ی هیروشیما بازدید کنید.   

4. قلعه اوساکا
در سال 1586 در کشور ژاپن؛ قلعه‌ای به‌ نام قلعه اوساکا ساخته شد. این قلعه شامل هشت طبقه بوده که از قسمت‌ های گوناگونی ایجاد شده است‌. دروازه‌ها و برج‌های متعددی در این قلعه وجود دارد که اطراف آن‌ ها را خندق‌ هایی فرا گرفته است. ارتفاع این برج تقریباً بیست و چهار متر بوده که رفتن به بالای این برج و مشاهده‌ی مناظر پایین از این ارتفاع بسیار جالب و خیره‌کننده می‌‌باشد.

زمانی‌که به بالای قلعه اوساکا می‌ روید حتماً همراه خود دوربین یا موبایل با کیفیت دوربین بالا داشته باشید. گرفتن تصاویر از این ارتفاع باعث می‌ شود که شما بتوانید از یک چشم‌انداز بسیار زیبا عکاسی کنید.   

5. پارک میمون ها
اگر جزو افراد علاقه مند به حیوانات هستید؛ هنگام سفر به ژاپن از دیدن پارک میمون‌ها غافل نشوید. در این پارک، رودخانه ای قرار گرفته که میمون‌ های زیادی در آن به آب‌ تنی مشغول هستند. این پارک در فصل زمستان که هوا به‌ شدت سرد است، پوشیده از برف می‌شود.

از این رو میمون‌ ها برای‌ اینکه بتوانند به آب‌ تنی مشغول شده و از یخبندان در امان باشند؛ در رودخانه آب گرم موجود در این پارک، زندگی خود را در طول فصل زمستان سپری می‌‌کنند.


6. پارک ساحلی
ژاپن شبه جزیره‌ای در دل اقیانوس آرام است. به‌ همین دلیل اطراف این کشور را آب فرا گرفته و شهرهای ژاپن، ساحلی به حساب می‌آیند. در شهرهای ساحلی ژاپن، پارک‌هایی وجود دارد که به پارک ساحلی معروف‌اند. یکی از معروف‌ ترین پارک‌های ساحلی ژاپن، پارک هیتاچی می‌‌باشد. پارکی که به‌ عنوان یک تکه بهشت می‌توان به آن نگاه کرد.

در واقع پارک ساحلی هیتاچی، مجموعه‌ای از گل‌ های بسیار زیبا را در بر دارد که باعث زیبایی دو چندان شده‌ است.  این پارک منظره خیره‌ کننده از طبیعتی دل‌انگیز دارد. بوی گل‌های وحشی موجود در آنجا مست کننده بوده و مسافران با قرار گرفتن در این پارک دوست دارند ساعت‌ها در آنجا حضور داشته و از هوای تازه و بوی دل‌انگیز گل‌های موجود لذت ببرند.

این پارک ساحلی علی‌رغم داشتن طبیعتی زیبا و منحصر به‌ فرد؛ به دستگاه‌های بازی مثل چرخ و فلک‌ های غول‌پیکر و غیره هم مجهز است. به‌ همین دلیل شما با ورود به آن می‌ توانید در کنار لذتی که از دیدن مناظر می‌ برید از این دستگاه‌ های بازی نیز استفاده کرده و هیجان را تجربه کنید.

7. معابد ژاپن
مردم ژاپن عبادات خود را در معابد انجام می‌ دادند. به‌ همین دلیل معابد گوناگونی در شهرهای ژاپن وجود دارد. یکی از این معابد، معبد آتسوتا می باشد که در سال میلیون‌ ها مسافر به قصد دیدن آن به ژاپن می آیند. این معبد زیبایی‌های ظاهری زیادی دارد و از نظر تاریخی و معنوی نیز در جایگاه بالایی قرار گرفته است. در معبد آتسوتا شمشیری وجود دارد که به شمشیر کوسانگی معروف است و از گنجینه‌های با ارزش معنوی ژاپن به حساب می‌ آید. علاوه‌ بر این انواع گوناگونی از جواهرات نیز قابل‌ مشاهده است.

معبد دیگر ژاپن، معبد پاگودای چوریتو می‌ باشد. این معبد از خاص ترین معابد ژاپن بوده که معماری زیبایی داشته و از مناظر دیدنی برخوردار است. ساختمان معبد پاگودا از چندین لایه و چندین پشت‌بام تشکیل‌ شده است. بر فراز این معبد می‌ توان چشم‌ انداز  و مناظر رویایی را مشاهده کرد. مسافران هنگام بازدید از معبد پاگودا، دوربین عکاسی را به عنوان یکی از ملزومات ضروری همراه خود دارند؛ زیرا صحنه‌ های ایده‌آلی برای عکاسی در این محل وجود دارد. در این معبد هر ساله مراسمات مذهبی گوناگونی برگزار می‌شود. بنابراین با تنظیم زمان بندی سفرتان به ژاپن؛ می توانید در این مراسمات شرکت و با آیین معنوی آن‌ ها آشنا شوید.

معبد دیگر، معبد فوشیمی ایناری نام دارد. این معبد نیز از جمله جذاب‌ترین معابد ژاپن بوده که در شهر کیوتو واقع شده است. در این معبد تونل هایی با رنگ سرخ وجود داشته که برای مسافران عجیب به‌ نظر می‌رسد. هدف از ساخت معبد فوشیمی، پرستش خداوند و شکرگزاری برای رزق و روزی است. خداوندی که روزی برنج را به سرزمین ژاپن می‌رساند.

در این معبد مجسمه‌های زیادی از روباه وجود دارد. دلیل وجود این مجسمه ها این است که مردم ژاپن عقیده دارند، روباه‌ها پیام‌ رسان و فرشته هایی از طرف خداوند بوده و بین آن‌ ها و خداوند واسطه‌گری می‌کنند.

معبد فوشیمی در کوه‌های ایناری قرار دارد. بنابراین شما علاوه‌ بر این‌ که می‌ توانید از این معبد دیدن کنید، می‌توانید با یک پیمایش سه‌ ساعته به قله‌ی ناری نیز برسید و به آن صعود کنید. درطول مسیر پیمایش قله ایناری؛ می‌ توانید به رستوران‌های ژاپنی سر زده و با خوردن غذاهای محلی موجود در این رستوران با منوی غذایی ژاپن آشنا شوید.


اطلاع از نکات اساسی قبل از سفر به ژاپن
کسب اطلاع از نکات زیر می‌تواند سفر به ژاپن را برای مسافر راحت‌تر نماید:

هماهنگی های لازم برای وسیله نقلیه
همان طور که می‌ دانید ژاپن کشوری صنعتی می‌ باشد. در این کشور متروهای پیشرفته ای وجود دارد که افراد برای نقل‌ مکان از آن استفاده می‌کنند. این متروها از سیستم‌ های پیچیده‌ ای برخوردار هستند که ممکن است استفاده از آن‌ ها برای مسافری که ساعت‌ها در هواپیما بوده و خستگی سفر را همراه دارد، کار سختی به‌ نظر آید. از این‌ رو بهتر است قبل‌ از سفر، هماهنگی های لازم برای حمل‌ و نقل را انجام دهید.

توجه به اختلافات زمانی
زمانی‌که از ایران به سمت ژاپن حرکت می‌کنید باید بدانید که بین ساعت ایران و ژاپن اختلاف وجود دارد. به لحاظ زمانی، ژاپن از ایران 5 ساعت و نیم جلوتر می باشد. به طور مثال اگر در تهران ساعت 12 ظهر باشد در ژاپن ساعت 17 و 30 بعد از ظهر می باشد. البته این اختلاف در برخی ماه‌های سال به 4 ساعت و نیم می‌رسد.

تهیه بلیط قطار قبل از خروج از هتل
چنانچه بخواهید از طریق قطار بین شهرهای مختلف ژاپن در سفر باشید؛ لازم است حتماً بلیط قطار را به‌ صورت اینترنتی تهیه کنید.


بیمه مسافرتی
 از دیگر نکات قابل اهمیت در سفر به ژاپن، بیمه های مسافرتی می باشد. همانطور که می دانید در تمامی سفر هایی که به کشورهای گوناگون موجود در دنیا صورت می‌گیرد تهیه بیمه مسافرتی از جمله موارد حیاتی به شمار می‌ آید. این بیمه‌ ها باعث می‌شوند که مسافران بتوانند از خدمات پزشکی بین‌المللی به‌ طور کامل استفاده کنند.

البته زمانی‌ که سفر به کشور ژاپن از طریق تور صورت‌ گرفته باشد بسیاری از این مسائل توسط تور برطرف می‌‌شود.

لازم به ذکر است که سفر به ژاپن و مشاهده دیدنی‌ های این کشور نیازمند داشتن ویزای ژاپن می باشد. به‌ همین منظور لازم است که شما قبل‌ از هر تصمیمی حتماً از طریق یک مرکز معتبر مانند آژانس مسافرتی قصران گشت، ویزای مربوطه را دریافت کنید.

کلام آخر
در این مقاله به بیان حقایقی که پیش‌ از سفر به ژاپن باید بدانید، پرداخته شد. کسب اطلاعات کمک می کند تا افراد با ورود به کشور ژاپن سردرگم نشده و بتوانند از طریق یک برنامه مشخص و معین از تمام قسمت‌ های دیدنی موجود در کشور ژاپن بازدید کنند.

آشنایی با مکان‌ های دیدنی، تفریحی و تاریخی ژاپن می‌ تواند زمینه یک سفر سریع و با ارزش را فراهم کند. این‌ که شما بدانید در هر کدام از شهر های ژاپن چه مکان هایی برای دیدن وجود دارد؛ داشتن یک سفر جالب را امکان پذیر می‌سازد.
https://jahannews.com/vdcivyavrt1ay32.cbct.html
jahannews.com/vdcivyavrt1ay32.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکل زبان را نگفتی