جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 877847
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولیدشده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌در یک دهه گذشته 63 میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال 1402 جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته 63 میلیارد کیلووات‌ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی 103 میلیون بشکه نفت خام شده است که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از 8 میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید 63 میلیارد کیلووات‌ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته است 4 بار هزینه صرف‌شده بابت احداث خود را تأمین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم 11درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال 2050 ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
https://jahannews.com/vdci5yavyt1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdci5yavyt1ayv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *