جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

افت ۱۶ درصدی بارش‌ها در ۵۵ سال اخیر

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 877426
با ثبت ۱۷۰.۲میلی‌متر بارش در ۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ساله) کاهشی ۱۶درصدی داشته است.
افت ۱۶ درصدی بارش‌ها در ۵۵ سال اخیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر 1402) تا 25 فروردین ماه امسال (204 روز ابتدایی سال آبی جاری) در مجموع 170.2میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده است.

میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بارش‌های 203.1میلی‌متری در مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار 55ساله) کاهشی 16درصدی داشته است.

همچنین میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با بارش‌های 178.1میلی‌متری سال آبی گذشته در مدت مشابه، نشان‌دهنده افتی 4درصدی در بارش‌های امسال نسبت به بارش‌های سال آبی قبل از آن که سالی کم‌بارش بوده، است.

تنها استانی که افتی بیش از 50درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های نرمال داشته استان هرمزگان است که کاهشی 53درصدی در میزان بارش‌های این استان به‌ثبت رسیده است؛ بعد از آن، استان‌های بوشهر، فارس و کرمان به‌ترتیب با کاهشی 44درصدی، 42درصدی و 38درصدی بیشترین میزان افت بارش‌ها را داشته‌اند.

همچنین در استان‌های ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد بارش‌ها به‌میزان 10 تا 26درصد در سال آبی جاری نسبت به میانگین آمار درازمدت به‌ثبت رسیده است.
https://jahannews.com/vdcb5zbw0rhbzap.uiur.html
jahannews.com/vdcb5zbw0rhbzap.uiur.html
برچسب ها: بارش باران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *