چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 877272
وزیر ارتباطات گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ پرتاب ماهواره به اندازه ۳ دولت قبلی داشتیم که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در آینده ماهواره های سنگین تر و با برد بیشتری پرتاب می شود.
وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
به گزارش جهان نيوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای‌ اداری شهرستان میامی و در جمع مدیران و فعالان حوزه‌های مختلف کسب و کارها با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: در این دولت با اقدامات انجام شده وضعیت رشد اقتصادی از زیر یک درصد به بالای 5درصد رسیده است. 
 
وی با اشاره به فعالیت شبانه روز دولت افزود: کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های اقتصادی نتیجه این فعالیت ها است که اثر آن با کمی زمان برای مردم نیز مشخص می شود. 
 
وزیر ارتباطات به دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات است که در 450 شهر آغاز و در شهرهای زیادی
 
به پایان رسیده است و بیش از 7 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان سال این میزان به دو برابر افزایش پیدا می کند.
 
زارع پور به فعالیت پیام رسان های داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 40 میلیون نفر از پیام‌رسان های داخلی استفاده می کنند و کسی نمی تواند بگوید که پیام رسان داخلی نداریم یا کسی در این پیام رسان ها نیست.
 
وی افزود: در آینده جوامع را پلتفرم ها مدیریت می کنند و اگر پلتفرم داخلی نداشته باشیم مستعمره دیجیتال صاحبان پلتفرم های خارجی می شویم.
 
وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و از ارائه 70 درصد خدمات دولت در این بستر خبر داد و گفت: هم اکنون 12 درصد این خدمات به صورت هوشمند ارائه می شود.
 
زارع پور به فعالیت های صنعت فضایی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، 12 پرتاب ماهواره به اندازه 3 دولت قبلی داشتیم که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در آینده ماهواره های سنگین تر و با برد بیشتری پرتاب می شود.
 
وی در مورد پروژه های فیبرنوری و ارتباطات روستایی در شهرستان میامی توضیح داد: پروژه فیبرنوری از امروز آغاز شد و تا روز جهانی ارتباطات به پایان می رسد و 5 روستای باقیمانده این شهرستان نیز ارتقا یافته و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.
 
وزیر ارتباطات در پایان این جلسه از مدیران شهرستان خواست در باقی مانده عمرکاری دولت سیزدهم با کار جهادی و شبانه روزی در مردم ایجاد امید و اعتماد کنند.
 
همچنین در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتباطات مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان ارائه کردند.
 
بر اساس این گزارش، در ابتدا جلسه وزیر ارتباطات از پدران شهیدان عباسی و نوروزی تجلیل کرد.
 
بهره برداری از پروژه های عمرانی و آغاز عملیات فیبرنوری شهرستان میامی
 
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان و به شهرستان میامی این استان سفر کرده است در ابتدای ورود به این شهر به مزار شهدای این شهرستان رفت و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.
 
وی برای آغاز بهره برداری از پروژه های برق شهرستان میامی در پست 400 کیلوولت برق این شهرستان حاضر شد و آنرا به بهره برداری رساند.
 
زارع پور در این مراسم با اشاره به اینکه این سفر چهل و ششمین سفر رئیس جمهوری در کمتر از 3سال گذشته است، گفت: هدف از این سفرها دیدن مشکلات از نزدیک و رفع آنها در مقدورات دولت است. 
 
وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه به پایداری شبکه برق کمک می کند، افزود: حوزه ارتباطات نیز وابستگی بسیاری به برق دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل حدود 1500 روستای باقیمانده برای ایجاد ارتباط، نبود برق است که به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها فضای کسب و کارها برای عموم مردم تسهیل شود.
 
در این مراسم آله داد معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه‌ها و تاثیر آن در این شهرستان ارائه کرد.
 
وی از تخصیص اعتبار 2212 میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها خبر داد.
 
وزیر ارتباطات بعد از این برنامه به آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفت و با دستور وی عملیات این پروژه آغاز شد.
 
زارع‌پور در آئین آغاز این عملیات با اشاره به اینکه یک سوم کشور در دو سال گذشته تحت پوشش این پروژه قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این پروژه در شهرهای استان سمنان برنامه ای در دو فاز تهیه شده است که با درخواست فرماندار شهرستان میامی ظرف 24 ساعت گذشته دستور دادم کارگاهی برای آغاز این پروژه در این شهرستان‌ تجهیز شود و بر اساس قولی که توسط اپراتور داده شده در 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات این شهرستان به طور کامل تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار می گیرد.
 
همچنین حسن پور مدیرکل ارتباطات استان سمنان در این مراسم اعلام کرد که این پروژه با 15 کیلومتر فیبرنوری در شهرستان میامی انجام می شود.
https://jahannews.com/vdca00nau49n0u1.k5k4.html
jahannews.com/vdca00nau49n0u1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *