چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

خلوت ترین و بکرترین مناظر چشمگیر در شمال ایران

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 877207
شمال برای بیشتر مسافران، مقصد همیشگی سفرهای بهاری است.
خلوت ترین و بکرترین مناظر چشمگیر در شمال ایران
شمال برای بیشتر مسافران، مقصد همیشگی سفرهای بهاری است. در این زمان است که آب و هوای خنک و دل انگیز در اغلب شهرهای شمالی حاکم می‌شود و سرسبزی درختان بیشتر از همیشه به چشم می‌آیند. با این حال یک مشکل اساسی شمال این است که به دلیل توریستی بودنش، در بیشتر روزهای سال شلوغ است و با انبوهی از ماشین ها و ترافیک و خودروهای پارک شده به چشم می‌آید.
به همین دلیل بهتر است که هر مسافری قبل از راه افتادن و عزیمت به شمال، نسبت به رزرو ویلا در شهر مورد نظرش اقدام نماید. خوشبختانه امکان اجاره اقامتگاه و رزرو سوئیت در شمال به کمک پلتفرم‌ها و وبسایت‌هایی مانند سایت شب به راحتی امکان پذیر است.

جاذبه های طبیعی انزلی

مگر می‌شود که از شمال بروهای حرفه‌ای باشید و سری به بندر انزلی نزده باشید؟ یکی از بزرگترین بنادر ایران که طبیعت سبز و زیبایی دارد و از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و البته مراکز خرید جذاب و متنوع هم برخوردار است. برخلاف تصور بسیاری، بندر انزلی با وجود کوچک بودنش، دیدنی‌های طبیعی منحصر به فردی را در دل خود جا داده است.

یکی از معروف‌ترین این دیدنی‌ها، تالاب انزلی است که با داشتن ۲۰ هزار هکتار مساحت، زیستگاه بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، آبزیان و گیاهان در حال انقراض شناخته می‌شود. تالابی که در بهار، منزلگاه گل‌های لاله مردابی و نیلوفرهای آبی است.
جالب است که بدانید بسیاری از مسافران اصلا به هوای همین نیلوفرهای آبی برای سفر و اجاره ویلا در بندر انزلی برنامه ریزی می‌کنند. از آنجا که این شهر ساحلی منطقه‌ای پر گردشگر و توریستی است، امکانات اقامتی بسیاری برای پیدا کردن و رزرو ویلا انزلی وجود دارد.
در این تالاب همچنین امکان قایق سواری برای مسافران فراهم شده است و گردشگران در بهار و تابستان، با کرایه قایق و پرسه زدن در تالاب یک طبیعت‌گردی جانانه را در خاطرات خود ثبت می‌کنند. تالاب انزلی چند جزیره هم در دل خود جا داده و از نظر وسعت و تنوع زیستی یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های کشور به حساب می‌آید.
یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی در سفر به بندر انزلی، «بلوار ساحلی» این شهر است. بلواری که چشم اندازی بی‌نظیر به دریای خزر دارد و تماشای رفت و آمد کشتی‌ها و پرواز پرندگان از آن، جذاب و منحصر به فرد است. بسیاری این بلوار و طبیعت اطرافش را اولین بوستان ساحلی ساخته شده به سبک مدرن و اروپایی می‌دانند.
در کنار این بلوار ساحلی، یک بنای جالب و تماشایی هم وجود دارد که به دلیل شباهتش به حافظیه شیراز، آن را با نام حافظیه انزلی معرفی می‌کنند. در حوالی بنای این مجموعه نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های کوچکی از نقاشی و صنایع دستی هم برگزار می‌شود که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

سفر به جاذبه‌های ناشناخته بندر انزلی

در جنوبی‌ترین بخش تالاب انزلی، منطقه حفاظت شده‌ای به نام «سیاه کشیم» قرار دارد که وسعت آن به حدود ۴ هزار هکتار می‌رسد! منطقه‌ای که زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است و به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند زیست‌محیطی شناخته می‌شود.

نام این تالاب از روی «کشیم»، پرنده‌ای که هر سال به این محدوده مهاجرت می‌کند، گرفته شده است.در تالاب حفاظت شده کشیم، پرندگانی همچون قو، غاز، اردک و انواع پرندگان شکاری مانند عقاب تالابی، لیل، دلیچه و پرستوهای دریایی زندگی می‌کنند. این تالاب در جنوب غربی مرداب انزلی و در حومه صومعه سرا قرار گرفته و بازدید از آن با کرایه قایق امکان پذیر است.
به جز این تالاب، یک منطقه بکر و ناشناخته دیگر هم در حوالی مرداب انزلی وجود دارد که اهالی منطقه آن را با نام تالاب «سرخانکل» معرفی می‌کنند. این تالاب هم مانند «سیاه کشیم» از جمله پناهگاه‌های بکر حیات وحش در استان گیلان به حساب می‌آید. در زمستان، گونه‌های نادر پرندگان برای زاد و ولد به این منطقه مهاجرت می‌کنند. علاوه بر این، سرخانکل به عنوان یکی از زیستگاه‌های گونه‌های کمیاب نیلوفر آبی شناخته می‌شود.
در آب‌های این محدوده همچنین ماهیان بومی مانند سوف، کپور، اردک ماهی و ماهیان مهاجر از جمله ماهی سفید، سفید کولی و سیاه کولی زندگی می‌کنند.

لذت قدم زدم در ساحل چالوس

وقت آن رسیده است که کمی هم در سواحل دریای خزر استراحت کنیم و با گرفتن مقادیری ویتامین سی از آفتاب پر نور این منطقه، به تابستان خوش آمد بگوییم!
پیش از هرچیز بگذارید تا شما را با یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین سواحل دریای چالوس آشنا کنیم! منظورمان ساحل رادیو دریا است که استراحت و تفریح در آن، در برنامه همیشگی شمال بروهای حرفه‌ای قرار دارد.


این ساحل با داشتن امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان و فروشگاه‌های مختلف، در میان اهالی شهر و گردشگران شهرت فراوانی دارد. اصلا اغراق نیست اگر بگوییم که ساحل رادیو دریا معروفترین ساحل شهر چالوس است! جالب است که بدانید در گذشته، یک مرکز پخش رادیویی در کنار این ساحل وجود داشت و برنامه‌های رادیو دریا از آن پخش می‌شد. به‌ همین دلیل است که این منطقه به چنین نامی شناخته می‌شود.

ساحل رادیو دریا در شهر چالوس و در غرب مازندران واقع شده و فاصله‌اش با مرکز شهر تنها چند کیلومتر است. این ساحل در روزهای بهار و تابستان به یکی از پاتوق‌های اصلی مردم شهر و البته مسافران تبدیل می‌شود. 

خوشبختانه در این شهر سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. پس بگذارید تا این اطمینان را به شما بدهیم که امکان پیدا کردن ویلا چالوس برای هر مسافری مثل آب خوردن است. البته که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای اتلاف کمتر وقت و هزینه، قبل از شروع سفر از پلتفرم‌های رزرو خانه و اقامتگاه برای اجاره ویلا چالوس کمک بگیرید.
https://jahannews.com/vdciuyavyt1ayr2.cbct.html
jahannews.com/vdciuyavyt1ayr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *