چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱
سفر استانی به سمنان؛

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید/ رئیسی در اجتماع باشکوه مردم سمنان: دشمن ایمان جوانان و رشد اقتصادی را هدف قرار داده

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 877194
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یکروزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.
جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید/ رئیسی در اجتماع باشکوه مردم سمنان: دشمن ایمان جوانان و رشد اقتصادی را هدف قرار داده
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

 پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به سمنان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سمنان، اظهار داشت: توفیقی است برای من و همکارانم که در استان سمنان حضور داشته باشیم. سمنان استان مردمان متدین و معروف به دین مداری و علم و دانش است.

وی با اشاره به برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و 3000 شهید والامقام انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت عنوان کرد: لازم است تا به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ادای احترام کنیم.    

رئیس جمهور با بیان اینکه سمنان استانی با ظرفیت‌های خوب صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری است، عنوان کرد: در دور نخست سفر، مصوبات خوبی برای توسعه استان سمنان مصوب شد.

رئیسی با بیان اینکه مدیران استان سمنان پیگیری‌های خوبی برای اجرای مصوبات نخستین دور از سفر هیئت دولت به این استان داشتند یادآور شد: گام‌های خوبی برای اجرای قانون نهضت ملی مسکن، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، کاهش نرخ بیکاری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه خوبی به حل مسئله آب در استان سمنان شده است، تصریح کرد: اما هنوز برای حل مشکل آب استان سمنان در میانه راه هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پروژه‌های آبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شده و در برخی شهرستان‌های دیگر استان سمنان نیز باید انجام شود، خاطرنشان کرد: در سفر دوم به دنبال حل مسئله آب در استان سمنان خواهیم بود.

رئیسی ضمن قدردانی از همه مدیران و مسئولان استان سمنان برای پیگیری مصوبات نخستین دور از سفرهای استانی دولت، گفت: همه همت و تلاشمان باید بر این باشد تا کارهای نیمه تمام و در دست اقدام و همچنین وعده‌ها اجرایی شود.
 
 

طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور دکتر رئیسی به بهره‌برداری رسید
 سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.


رئیس‌جمهور: قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی سمنان با بیان این‌که « محور کار، تولید است» افزود: شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

وی ادامه داد: امروز با همت و تلاش کارکنان و کارگران عزیز،‌ احیای واحدهای تولیدی راکد در حال انجام شدن است.احیای واحدهای تولیدی نماد فعالیت‌ اقتصادی و تلاش است. امروز محصولات داخلی کارخانه‌ها هم استانداردسازی و تجاری‌سازی شده و هم تولید بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که «شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است» افزود: برخی واحدهای تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است. رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛‌ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.

جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، با حضور رئیس جمهور برگزار شد. با بازگشت این تعداد واحدهای راکد به چرخه تولید در استان سمنان در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین با ۲۰۱ واحد تولیدی احیای شده در استان سمنان، تعداد کل واحدهای تولیدی احیا شده در دولت مردمی به عدد ۸ هزار و ۳۱۵ رسید. رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه کاشی‌سازی هفت آسمان برپا شده بود، بازدید کرد.



آیت‌الله رئیسی: دشمن ایمان جوانان و رشد اقتصادی را هدف قرار داده است
بر اساس گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سخنرانی خود در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف مردم را ناامید کند و یأس را در دل جوانان به جای امید بگذارد. با ایجاد شبهه‌های علمی بین مردم و جوانان، هم ایمان را هدف قرار داده و هم امید را. می‌خواهند بی‌دینی را جایگزین دین‌مداری کنند.

وی بیان کرد که یکی از مشخصه‌های مهم برای یک انسان سالک و دلداده به انقلاب که در سخنان رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید شده، امید به آینده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن رشد اقتصادی نمی‌خواست، اما به دست جوانان ما این مساله محقق شد، ادامه داد: می‌خواستند کارخانه‌ها تعطیل شوند. اما در کشور هشت هزار و ۴۰۰ کارخانه و کارگاه به چرخه تولید بازگشت و اشتغال ایجاد شد.


از شعار «مرگ بر اسرائیل» روی موشک‌ها تا «وعده صادق»
وی تاکید کرد: «وعده صادق» به دشمن یک پیام دارد. این که تولیدکننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند و یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسرائیل را ننویسید تا حساس نشوند، ادامه داد: اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید. در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است که «ما می‌توانیم.»


دشمن می‌خواهد واردکننده کالای اساسی باشیم 
وی با اشاره به اینکه در استان سمنان نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ شغل با احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد دوباره زنده شد، تاکید کرد: دشمن نمی‌خواهد کشاورزی در کشور رونق داشته باشد. دشمن می‌خواهد واردکننده کالای اساسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سال اول چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد، سال دوم هفت و نیم میلیون تن و سال سوم خرید به ۱۱ میلیون تن گندم رسید، ابراز کرد: این یعنی کشاورزی روز به روز فعال‌تر می‌شود و پیرو آن صنایع تبدیلی رونق می‌گیرد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه کاری که در این استان صورت گرفت نه فقط بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید، بلکه جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های فعال استان بود که قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: در این استان تلاش شد که ۲۱۱ طرح نیمه‌تمام که از گذشته مانده بود، تکمیل شود. امسال این طرح‌ها تکمیل شد و در حال بهره‌برداری است.

تامین آب برای سمنان دستور کار دولت است
رئیس جمهوری در ادامه سخنانش در جمع مردم سمنان آب را یکی از مسائل مهم مد نظر مردم این استان دانست و گفت: این مساله موضوع بسیار مهمی است و همواره مورد نظر دولت قرار دارد. بنای این دولت آن است که چه در این استان و چه در سراسر کشور اگر زندگی مردم درگیر مشکلی باشد، ما از کنار مشکل عبور نکنیم، بلکه بنای دولت آن باشد که برای چاله‌ها چاره کنیم. نه این‌که از کنار مشکل عبور کنیم.

وی ادامه داد: خط انتقال آب در گرمسار، ایوانکی و آرادان به بهره‌برداری رسید. مشکل آب در بخشی از استان حل شده و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است. این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده و همچنان در دستور کار است. مساله آب در استان با عنایت خدا و دست توانای شما و خدمتگزاری و نوکری دولت حل خواهد شد.

وی بیان کرد که در استان سمنان نیروگاهی که با ۳۶۶ مگاوات توانایی در مدار قرار گرفته و در مدتی کوتاه اجرا شده جای خرسندی است.

فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است
وی درباره ساخت مسکن به همت دولت سیزدهم در استان سمنان گفت: موضوع مسکن از دغدغه‌های دولت است و استاندار نیز پیگیری‌های جدی در این زمینه داشت. در این سفر بیش از ۲ هزار مسکن به بهره‌برداری خواهد رسید. این ۲ هزار مسکن که در حال ساخت است و بخشی از آن در این سفر تحویل می‌شود، قسمتی از نیاز مردم استان به مسکن را حل می‌کند.

آیت الله رئیسی درباره وضعیت اشتغال در سمنان نیز افزود: امروز اشتغال در استان به نحوی است که نرخ بیکاری در سمنان بسیار پایین آمده است. این به خاطر فعال شدن حوزهای صنعت، معدن و کشاورزی و سایر حوزه‌های تولید است. معتقدیم مساله بیکاری روز به روز در استان کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد که به مردم عزیز در استان سمنان عرض می‌کنم که به عنوان یک طلبه و همکارانم در دولت به خدمتگزاری شما افتخار می‌کنیم. با این‌که دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کنیم، در حال حل مشکلات هستیم. چون فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است.

رئیس جمهور گفت: از همه مسئولان سمنان و مردم خونگرم این استان بابت همراهی‌شان با دولتمردان سپاسگزارم و امیدوارم که روند توسعه سمنان و حل مشکلات این استان در دولت سیزدهم را با شتاب بیشتر ادامه دهیم.


سمنانی‌ها امتحان خود را پس‌داده‌اند
آیت الله رئیسی با بیان اینکه سمنانی‌ها در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند، افزود: در دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی مردم این استان حضور بسیار پررنگ و ارزشمند و مثال‌زدنی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بابصیرت و زمان‌شناس می‌دانند در چه زمانی چه اقدام و چه حضوری ضرورت دارد، به عنوان یک طلبه خدمتگزار نسبت به شما مردم استان سمنان ادای احترام می‌کنم.

رئیس جمهور یادآور شد: خوشحالم که امروز به اتفاق همکاران در جمع مردم عزیز، متدین، علم‌دوست، فرهنگ‌دوست و بابصیرت استان سمنان هستم. از ابراز محبت و لطفی که در مسیر این مراسم مردم عزیز سمنان به ویژه جوانان داشتند، قدردانی می‌کنم.

محبت مردم مسئولیت‌آور است
وی با بیان اینکه برای من روشن است که این ابراز محبت و اظهار لطف از جانب مردم به دلیل عشق‌شان به نظام، ولایت و ارزش‌هاست، ابراز کرد: مردم بنده را هم به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت می‌بینند که ابراز محبت می‌کنند. این ابراز لطف برای من و همکارانم مسئولیت‌آور است. همچنان که رهبر معظم فرمودند حضور دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی روز قدس ضمن این‌که جای تقدیر دارد، برای همه ما مسئولیت‌آور و مسئولیت‌ساز است.

وی گفت که به شهدای عالی قدر استان، علما، فرهیختگان، پژوهشگران، دانشمندان و همه جوانان ادای احترام می‌کنم. آن‌چه که در تاریخ تمدنی استان سمنان می‌بینیم فرهنگ و علم و ایمان دلدادگی به خداست. وصف این مردم را اگر بخواهیم دقیق بگوییم باید بگوییم مردمی با ایمان و امیدوار. این ۲ اصل اساسی در مردم استان سمنان وجود دارد.

استقبال مردم سمنان از رئیس جمهور
مردم استان سمنان از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور استقبال باشکوهی بعمل آوردند. در ادامه تصاویری از آیین استقبال و اجتماع باشکوه مردم سمنان با حضور رئیس جمهور را مشاهده می‌نمایید.



https://jahannews.com/vdcdn50joyt05f6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdn50joyt05f6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا فهرست این ۲۰۱ واحد احیا شده و تعداد شاغلانشن را هم منتشر کنید