پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۹

بسته استانی جهان نیوز// هوادار تراکتور به‌ دلیل باخت تیمش درگذشت/ فداکاری خطرناک پاکبان اردبیلی/ کُشتی خرس‌های قهوه‌ای در ارتفاعات سوادکوه/ قتل در مزون لباس بخاطر مسخره شدن!/ اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش/ عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌آموز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 876899
سی و نهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// هوادار تراکتور به‌ دلیل باخت تیمش درگذشت/ فداکاری خطرناک پاکبان اردبیلی/ کُشتی خرس‌های قهوه‌ای در ارتفاعات سوادکوه/ قتل در مزون لباس بخاطر مسخره شدن!/ اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش/ عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌آموز
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - هوادار تراکتور بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن فوت کرد
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - یکی از هواداران تراکتور که در حین دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن با کاهش سطح هوشیاری مواجه و به بیمارستان منتقل شده بود، دار فانی را وداع گفت.

بر اساس گزارش تسنیم، یکی از هواداران تیم فوتبال تراکتور که در حاشیه شکست 4 بر یک این تیم در دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان دچار شوک شده بود، دار فانی را وداع گفت.

احد قولی لاله پس از بازی ضعیف تراکتور مقابل ذوب‌آهن و تجربه یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ این تیم، دچار شوک و کاهش سطح هوشیاری شده بود که با حضور عوامل اورژانس راهی مراکز درمانی شده و در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز تحت مداوا قرار گرفته بود اما علی‌رغم اقدامات پزشکی صورت گرفته، این هوادار تراکتور جان به جان آفرین تسلیم کرد تا تلخی شکست تراکتور مقابل ذوب‌آهن برای هواداران این تیم دوچندان شود.
 

اردبیل - فداکاری خطرناک پاکبان اردبیلی
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایلنا، تصاویری از یک پاکبان اردبیلی در فضای مجازی منتشر شده که با فداکاری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر بر اثر بارش تلاش می‌کند.
اصفهان - قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: فردی که همسرش را در باغ شخصی خود به قتل رسانده بود بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شد.

سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به دنبال تماس با مرکز ۱۱۰ مبنی بر قتل خانمی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی افزود: در این رابطه بلافاصله تیمی از اداره مبارزه با جرایم جنایی و اکیپ بررسی صحنه جرم در محل حاضر و مشاهده شد خانم ۴۳ ساله در حالی که به صندلی بسته شده بود دچار خفگی و به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی کاراگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است. از این رو با توجه به مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، قاتل که در محل حضور و قصد فریب مأموران را داشت، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به قتل همسر خود اقرار و گفت: چون بدون اطلاع همسرم ازدواج مجدد کرده بودم با او دچار اختلافاتی شده بودم که وی را به باغ آورده و پس از مشاجره‌ای که با هم داشتیم همسرم را به صندلی بسته و با انداختن چسب دور گلویش وی را خفه کردم.

تُرکیان خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات و اعتراف صریح متهم به قتل همسر خود وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با حکم قاضی روانه زندان شد.


خراسان رضوی - نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در خصوص پاشیده شدن آب از یک خودرو در رژه روز ارتش در مشهد گفت: نقص سیستم آب پاش منجر به این اتفاق شد.

بر اساس گزارش مهر، سردار احمد نگهبان جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اتفاق رخ داده در مراسم رژه روز ارتش در مشهد اظهار کرد: این موضوع به دلیل نقص فنی در سیستم آب‌پاش یکی از خودروهای فراجا رخ داده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در رژه امروز ارتش در مشهد که کلیه نیروهای مسلح به نمایش تجهیزات خود پرداختند، در زمان رژه خودروهای فراجا، خودروی آب‌پاشی که قصد عبور از مقابل جایگاه را داشت با نقص فنی مخزن آب روبه‌رو می‌شود. در این زمان و بلافاصله بعد از فعال‌شدن دستگاه آب‌پاش، راهبر خودرو تلاش می‌کند تا آن را قطع کند که موفق می‌شود و به مسیر خود نیز ادامه می‌دهد.

سردار نگهبان افزود: در بسیاری از مانورها و رژه‌های نظامی این موضوعات ممکن است ناخواسته رخ دهد. در رژه روز ارتش در مشهد نیز نیروی انسانی دخالتی نداشته است و هیچ گونه مشکلی نیز در برگزاری رژه روز ارتش به وجود نیامده است.


فارس - دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش مهر، جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری مادر و دختری خبر داد که در پی مشاجره کلامی با دو فروشنده، خانم فروشنده‌ را با چاقو به قتل رسانده و دختر آن فروشنده را نیز مجروح کرده بودند.

سرهنگ عبدالرضا ضربت با اعلام این خبر گفت: شامگاه چهارشنبه از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام شد و بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی پاسگاه کفترک در محل حاضر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس مورد تمسخر فروشندگان قرار می‌گیرند که یک زن ۲۶ ساله به همراه مادر ۵۰ ساله‌اش بوده‌اند.

سرهنگ ضربت افزود: این مساله سبب می‌شود که این مادر و دختر با مادر و دختر فروشنده مشاجره کرده و سپس با آنها درگیر شوند و آن گونه که در تحقیقات اولیه مشخص شده دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل می‌رساند و در ادامه درگیری، مادر این دختر ۱۱ ساله نیز با سلاح سرد دختر مقتول را مجروح کرده و سپس فرار می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز افزود: مأموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمین آغاز کردند و سپس موفق شدند روز پنجشنبه مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.


کردستان - خارج کردن دندان از ریه بیمار در بیمارستان کوثر سنندج
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - رئیس بیمارستان کوثر سنندج از خارج کردن جسم خارجی(دندان) به روش برونکوسکوپی در ریه بیمار خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، محمد آزاد ماجدی شامگاه شنبه به خبرنگاران استان گفت: طی تماس بیمارستان شهید بهشتی قروه با این مرکز مبنی بر جاماندن دندان در ریه بیمار، مددجو سریعاً به بیمارستان کوثر اعزام شد.

وی افزود: برای خارج شدن جسم خارجی متأسفانه تلاش‌های زیادی صورت گرفته بود که موفقیت آمیز نبود.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم، بعد از انجام معاینات مجدد و بررسی‌های لازم در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به روش برونکوسکوپی و Basket کردن این دندان را خارج کنیم.

رئیس بیمارستان کوثر خاطرنشان کرد: خارج کردن دندان، علیرغم مخاطرات موجود به دلیل موقعیت دندان و لبه‌های فرو رفته آن، خوشبختانه با موفقیت خارج شد و در حال حاضر وضعیت ریوی بیمار در حال بهبودی است.

گفتنی است؛ این عمل موفقت آمیز توسط فوق تخصص ICU و رئیس بیمارستان کوثر انجام شد.
 

کرمان - سانحه رانندگی جان تازه عروس زرندی را گرفت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: نوعروس و تازه دامادی پس از برگزاری جشن ازدواجشان در یکی از تالارها در حال بازگشت به منزل بودند که خودروشان واژگون و به دهانه پل سقوط می‌کند و باعث مرگ تازه عروس در شب عروسی می‌شود.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس زرند، امین عرب‌پور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: به‌ دنبال گزارش مردمی در ساعت ۲۳:۲۰ پنجشنبه شب (۳۰ فروردین) مبنی بر واژگونی و سقوط یک دستگاه سواری به دهانه پل واقع در دوراهی بهشت زهرا بلافاصله ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: نوعروس حادثه با حال وخیم در خودرو گرفتار بود که با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط عوامل اورژانس بیرون آورده شد.

عرب‌پور گفت: این فرد بعد از انجام اقدامات لازم ضمن انجام عملیات احیا به بیمارستان سینا منتقل شد که با وجود تلاش پزشکان و کادر بیمارستان در نجات جان وی متاسفانه عروس ۲۰ ساله زرندی به‌ علت شدت جراحات در یکی از بهترین شب‌های زندگیش جان خود را از دست داد.

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند اضافه کرد: تازه داماد حادثه دیده نیز توسط آمبولانس دیگری با حال عمومی رضایت‌بخش برای ادامه درمان به بیمارستان سینا منتقل شد.


مازندران - تصاویری از کُشتی خرس‌های قهوه‌ای در ارتفاعات سوادکوه
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - محیط بانی مازندران تصاویری از کشتی گرفتن دو قلاده خرس قهوه‌ای را در ارتفاعات سوادکوه ضبط کرده است.
 

عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌ جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

https://jahannews.com/vdceop8vojh8fvi.b9bj.html
jahannews.com/vdceop8vojh8fvi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سکته زدن اونم به خاطر باخت یه تیم فوتبال؟؟؟!!!!!!