شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
سی ان ان:

بایدن از حمله قطعی و مهلک ایران در هراس است

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 876557
شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع نوشت: دولت بایدن از وقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه در شرایطی پیش‌بینی ناپذیر ناشی از حمله قطعی، جدی و مهلک ایران در هراس است.
بایدن از حمله قطعی و مهلک ایران در هراس است
به گزارش جهان نيوز به نقل از برنا، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع نوشت: دولت بایدن از وقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه در شرایطی غیرقابل پیشبینی ناپذیر در هراس است.

رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین طی اقدامی جنایتکارانه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد. این حمله بخشی از الگوی تشدید حملات رژیم صهیونیستی در سوریه از زمان شروع جنگ غزه در اکتبر بود.

چند روز پس از اعلام تصمیم ایران به پاسخ قطعی و بزرگ به حمله تروریستی اسرائیل در دمشق، درحالی که کشور‌های هم‌پیمان این رژیم بالاترین سطح از رایزنی با جمهوری اسلامی را به جریان انداخته‌اند، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بیم تاوان احتمالی سعی دارد روند تحولات را به مذاق خود سازگار سازد.

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی حمله به خاک ایران بود
بویژه آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اظهاراتی بیان کردند که «حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی حمله به خاک ایران بود و اسرائیل باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد»، مقام‌های رژیم اشغالگر و متحدان آن، بویژه آمریکا را نسبت به یک حمله تلافی‌جویانه بازدارنده مطمئن کرد و مقام‌های کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای را برای تماس با تهران جهت کاستن از تنش‌های جاری به خط کرد.

در همین راستا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی با تبعات جنگ فرسایشی غزه دست و پنجه نرم می‌کند که در جدیدترین واکنش به اخبار حمله احتمالی ایران ادعا کرده است: «با اینکه اسرائیل در زمانی چالش‌برانگیز و در بحبوحه جنگ غزه است، در دفاع از خود برای سناریو‌ها در عرصه‌های دیگر نیز آماده می‌شود.»

آمادگی برای اجرای همه سناریو‌ها که نتانیاهو عمداً آن‌را در سایه واژه همه پسند «دفاع» قرار داده، کلیدواژه‌ای است که او برای سرپوش گذاشتن بر فجایع ماه‌های اخیر رژیمش در سرزمین‌های اشغالی و همچنین از تک و تا نیفتادن در برابر پاسخ قریب‌الوقوع ایران انتخاب کرده است؛ پاسخی که ایالات متحده، هم‌پیمان تل‌آویو برای محافظت از منافع منطقه‌ای خود ناچار شده است در پیام‌های متعددی از تهران بخواهد حساب ایالات متحده را از اسرائیل جدا کند. منابع امریکایی حتی ادعا کرده‌اند که وزیر دفاع و مقامات وزارت دفاع این کشور که پیشتر مدعی بی‌اطلاعی از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق شده بودند، تل‌آویو را بابت عدم اطلاع‌رسانی به واشنگتن زیر ضرب انتقاد گرفته‌اند.


اما آمریکا به رد و بدل پیام‌های نهان با ایران بسنده نکرده است و در روز‌های اخیر، از همه متحدان و دوستان خود در منطقه و چین خواسته است تا با ایران برای تنش زدایی و عدم اتخاذ انتقامی سخت از رژیم صهیونیستی و نیرو‌های آمریکایی در منطقه با وزیر امورخارجه کشورمان رایزنی کنند.

دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است
ولی این تلاش‌ها با شکست‌های گسترده‌ای مواجه شد؛ بطوریکه وزیر امورخارجه کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پاسخ به تماس‌های تلفنی «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس و «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.»

همین مسئله باعث شده تا توجه رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی به اقدامات و سخنان مقامات و رسانه‌های ایرانی جلب شود و با ترسی فزاینده، در انتظار واکنش ایران به توحش رژیم صهیونیستی باقی بمانند. در همین راستا، گزارش‌های متعددی از سوی منابع غربی ناشناس در پیرامون ماهیت و شدت حمله قطعی ایران منتشر شده است. اما شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به نگرانی‌های آشکار بایدن و دولت وی از عواقب این انتقام پرداخته است.

سی ان ان در گزارشی به نقل منابع اطلاعاتی آمریکایی نوشت: در ساعات پایانی روز جمعه، مقامات آمریکایی بر این باور بودند که حمله ایران به اسرائیل از طریق نیرو‌های مقاومت صورت خواهد گرفت و حمله موشکی بی سابقه حزب الله به تعمیق این نگرانی‌ها دامن زد، اما همین ابهام باعث شده تا دولت بایدن مجبور به دفاع از منافع اسرائیل با وجود نگرانی‌های خود از وقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه شود.


حمله تلافی جویانه ایران، قطعی، جدی و مهلک است
سی ان ان در ادامه به نقل از کاخ سفید نوشت: حمله تلافی جویانه ایران، قطعی، جدی و مهلک است. در همین راستا آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، آلمان، فرانسه و سوئد از شهروندان خود خواستند تا به اسرائیل، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران سفر نکنند.

سی ان ان در ادامه مدعی شد و نوشت: به باور آمریکا، ایران و اعضای مقاومت به نیرو‌های آمریکایی حمله نخواهند کرد، اما برای تعمیق توانمندی‌های دفاعی آمریکا برای پاسداری از نیرو‌های خود در خاورمیانه، پنتاگون پدافند‌های هوایی تازه‌ای به منطقه می‌فرستد.

این شبکه آمریکایی می‌افزاید: شدت نگرانی بایدن به حدی است که روزانه چندین گزارش بروزرسانی شده درباره تحولات منطقه دریافت می‌کند و حمله مستقیم ایران به اسرائیل، یکی از بدترین گزینه‌هایی است که به وی اطلاع رسانی شده است. چنین حمله‌ای می‌تواند منطقه خاورمیانه را وارد جنگی تمام عیار کند.

در همین راستا، به ادعای سی ان ان، مقامات آمریکایی در تماس‌هایی متعدد از رژیم صهیونیستی نیز خواستند تا حتی در واکنش به حمله تلافی جویانه ایران، دست به اقدامی تازه نزند. از طرفی، پیشتر گزارش شده است که مقامات آمریکایی از همتایان صهیونیستی خود به علت عدم اطلاع رسانی آشکار در پیرامون تصمیم اسرائیل برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق خشمگین هستند.

این شبکه آمریکایی مدعی شد که در صورت آگاه شدن مقامات آمریکایی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق، از چنین حمله‌ای جلوگیری می‌کردند.
https://jahannews.com/vdcftvdcew6deta.igiw.html
jahannews.com/vdcftvdcew6deta.igiw.html
برچسب ها: آمریکا جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *