چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
دبیرکل سازمان ملل متحد:

هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود

شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 875830
دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف خود در غزه که تا به حال منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده است، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.
هوش مصنوعی نباید برای جنگ استفاده شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه (به وقت محلی) نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف در غزه که منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شد، ابراز نگرانی کرد.

گوترش با اشاره به گزارش تحقیقی مجله مستقل «+۹۷۲» در مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف خود در غزه، گفت: عمیقاً از گزارش‌هایی مبنی بر استفاده ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری در شناسایی و بمباران اهداف خود، به ویژه در مناطق مسکونی پر جمعیت که منجر به تلفات بالای غیرنظامیان می‌شود، ناراحت و نگران هستم.

وی افزود: هیچ بخشی از تصمیماتی که بر مرگ و زندگی کل خانواده‌ها تاثیرگذار خواهد بود، نباید به محاسبه ماشینی الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی واگذار شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یوهان صوفی وکیل حقوق بشر و مدیر سابق دفتر حقوقی آژانس پناهندگان فلسطینی در غزه، در مورد گزارش مجله مستقل «+۹۷۲» گفت که این گزارش، روش‌هایی را توصیف می‌کند که جنایت‌های جنگی غیرقابل انکار هستند.

وی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با توجه به تلفات بالای غیرنظامیان در غزه، (رژیم) اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی در شناسایی اهداف خود مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
https://jahannews.com/vdcipwavut1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdcipwavut1ayv2.cbct.html
برچسب ها: اسرائیل غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *