يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
ناظر گمرکات مازندران خبر داد؛

صادرات کالا از مازندران به ۵۰ کشور جهان

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 875462
ناظر گمرکات مازندران از صادرات یک میلیون و ۵۰۶ هزار تن کالا سال قبل از استان به ۵۰ کشور جهان خبر داد.
صادرات کالا از مازندران به ۵۰ کشور جهان
به گزارش جهان نيوز، امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی این مدت حجم صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بالغ بر یک میلیون و ۵۰۶ هزار تن به ارزش ۳۱۸ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نطر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد، افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به صادرات ۲۹۸ قلم کالای صادراتی از گمرکات مازندران، بیان داشت: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی با ۱۱۶ میلیون دلار، سیمان با ۳۳ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۳۵ میلیون دلار، مرکبات با ۲۸ میلیون دلارو فرآورده‌های خوراکی گوناگون با ۱۹ میلیون دلار بوده که سهم ارزشی ۷۳ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ۵۰ کشور مختلف جهان اعلام کرد و گفت: به ترتیب عراق با ۱۴۳ میلیون دلار، روسیه با ۷۰ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۷ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۳ میلیون دلار و پاکستان با ۱۲ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات مازندران بود که سهم ارزشی ۸۰ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

به گفته وی متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای صادراتی با ۲۴ درصد کاهش به ۲۱۱ دلار رسیده است.
https://jahannews.com/vdcjmieo8uqeaxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmieo8uqeaxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *