دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۴

واکنش کاخ سفید به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 875254
یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه گفت که در حال جمع آوری اطلاعات و ارزیابی هستیم.
واکنش کاخ سفید به حمله به کنسولگری ایران
به گزارش جهان نيوز، یک سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: ما در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستیم و موضوع در حال ارزیابی است.

رسانه های دولتی سوریه عصر امروز از حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد: در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و همه کسانی که در داخل آن بوده اند، شهید یا زخمی شده اند و کار تخلیه پیکرهای شهدا و امداد رسانی به زخمی ها و آواربرداری در حال انجام است.

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز گفت که در این حمله، ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سفیر ایران در مجاورت سفارت به طور کامل تخریب شده اما اعضای نمایندگی دیپلماتیک ایران در صحت و سلامت هستند.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دوشنبه شب با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما این حمله پلید تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که به شهادت شماری از بی گناهان منجر شد، محکوم می کنیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست به روابط سوریه و جمهوری اسلامی ایران خللی وارد کند.

در پی این حمله، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس گرفت و دو وزیر در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌وگو حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل را با شدیدترین لحن محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز با قدردانی از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو بدلیل شکست‌های پی در پی رژیم اسراییل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون های بین المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.
https://jahannews.com/vdciwwav5t1ayr2.cbct.html
jahannews.com/vdciwwav5t1ayr2.cbct.html
برچسب ها: سوریه اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا در حال بررسی نیست چون جزییات عملیات تروریستی توسط سگ نگهبان منطقه از قبل با ارباب آمریکایی هماهنگ شده.
Iran, Islamic Republic of
ایا جنگ سفارتخانه ها شروع می شود؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
در حال ارزیابی هستید؟! در واقع شما باعث این گستاخی رژیم صهیونیستی هستید و حمایت های شما از این رژیم حیوان صفت و کودک کش باعث شده آنها روز به روز پست تر و درنده تر شوند
United States
نتانیاهو از بغض و کینه ی شکست های متعدد مرتب سرداران سپاه و مردم غزه را میکشد....