شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
رهبرانقلاب در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب:

رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارند/ باید یک نهضتی برای ترجمه انجام بگیرد

دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 874822
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شاعران تاکید کردند: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب راندن دشمن تاثیر می‌گذارند و دلها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارند/ باید یک نهضتی برای ترجمه انجام بگیرد
به گزارش جهان نيوز، در شب میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب به دیدار رهبر انقلاب رفتند.️

این دیدار پیش از اذان مغرب آغاز شد و ابتدا تعدادی از شاعران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت‌وگو کردند. سپس نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

در ادامه این دیدار، شعرای جوان و پیشکسوت در وصف امام حسن مجتبی (ع) و موضوعات دیگر به شعرخوانی پرداختند.

شعرخوانی شاعران در دیدار با رهبر انقلاب
شعرای جوان و پیشکسوت امروز بعد از افطار دز دیدار با رهبر معظم انقلاب در وصف امام حسن مجتبی (ع) و موضوعات دیگر به شعرخوانی پرداختند.
 

امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، رسانه‌ای است
رهبر انقلاب در دیدار شاعران تاکید کردند: شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است.

ایشان همچنین فرمودند: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب راندن دشمن تاثیر می‌گذارند و دلها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: شعر فارسی باید انتقال دهنده پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی شجاعانه ملت ایران باشد.


باید یک نهضتی برای ترجمه انجام بگیرد
رهبر معظم انقلاب همچنین در قسمت دیگری از این مراسم بعد از پایان شعرخوانی یکی از شاعران هم تاکید کردند: باید یک نهضتی برای ترجمه انجام بگیرد. اگر همین غزل در غزه ترجمه شود یک غوغایی بر پا خواهد کرد. این لحن و بیان و احساس منتقل شود. آن مردم و مبارزین به این طور قوت قلب دادن‌ها احتیاج دارند.
 

تجلیل رهبر انقلاب از شاعران شعرهای خانوادگی
رهبر انقلاب در بخش دیگری هم پس از پایان شعرخوانی یکی از شاعران خانم هم فرمودند: در شعرهای خانم‌ها که گاهی نگاه می‌کنم، شعرهای خانوادگی زیاد است. خانم‌هایی که برای همسرشان شعر گفتند، برای پدرشان شعر گفتند، برای فرزندشان شعر گفتند، برای برادر شهیدشان شعر گفتند، این خیلی رایج شده. بسیار کار خوبی است.
https://jahannews.com/vdcir5avrt1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdcir5avrt1ayv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *