شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۸

امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد

جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 872907
وزیر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد.
امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر جمعه در اولین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه برخی نسبت به حجاب معاند هستند و برخی دیگر اساس موضوع حجاب را نمی‌فهمند، افزود: کشف حجاب اجباری از پیش از انقلاب بوده است که رضاخان به جهت جلوگیری از مقاومت فرهنگی ملت ایران در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ حجاب ما در برابر فرهنگ پوسیده و مبتذل غربی است، گفت: لازم است در برابر بی‌حجابی بایستیم. کشف حجاب را می‌خواهند به زور به ملت ایران تحمیل کنند و اگر بانویی بخواهد حجاب خود را رعایت کند با برچسب‌های مختلف سعی در تخریب وجهه او می‌کنند. حجاب امری قانونی شرعی و اخلاقی است لذا برای حجاب نباید دچار انفعال شویم.

وزیر کشور ادامه داد: ما با حسن نیت می‌گوئیم افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، با بی‌اطلاعی فریب دشمن را می‌خورند.

وحیدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب، گفت: همه باید حمایت کنند و قانون هم همین را می‌گوید که اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمی‌خواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد. حجاب یک باید برای مؤمنین و یک الزام است، لذا نیازی به مجوز ندارد.

وی با بیان اینکه البته امر به معروف و نهی از منکر چارچوب خود را دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم زبانی است در مراحل بعدی مسئولیت قوه قضائیه است که به عنوان جرم به آن نگاه کرده و رسیدگی کند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم و به همه شما بگوییم دچار انفعال و سردی نشوید. حجاب یک امر شرعی و زیرساختی است.

وی خاطرنشان کرد: نباید پدیده‌ای که حراست جامعه و وحدت جامعه را خدشه‌دار می‌کند وجود داشته باشد. دشمن فقط به دنبال لطمه به حجاب نیست، حجاب مقدمه و شروعی برای دشمنان است که به حیا خدشه وارد کنند.
https://jahannews.com/vdcawuna049n0o1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawuna049n0o1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اقای وزیر تمرکز خود را بر روی گرانی های کمر شکن و اقتصاد مریض بگدارید بهتر است
Iran, Islamic Republic of
چرا قبل از انتخابات از این حرفها نمی زدند
Iran, Islamic Republic of
این که نهی از منکر مجوز نمی خواهد درست است ولی در قانون اساسی تعریف شده ودر انتهای اان هم آمده راهکار را مجلس ارائه نماید
Germany
حالا که انتخابات تموم شده دوباره شروع شده
Iran, Islamic Republic of
قبل از انتخابات جرات زدن این حرفها رو نداشتند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
عدم موفقيت دولت در مهار تورم و گراني و انفعال در مورد فضاي مجازي و انحرافات فرهنگي و مماشات در برخورد با سگ گرداني و دادن مجو به مغازه هاي پت شاپ و آزادي خريد و فروش سگ و همه باعث رواج بي حجابي و رشد سبك زندگي غربي بخصوص ميان جوانان شده است .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر احتكار را محاربه با نظام و اسلام اعلام كنند بخصوص در اين برهه حساس و چند محكتر را مجازات و اواع كالاهاي احتكاري را مصادره كنند و اخلالگران بازار ارز و سكه و خودرو مسكن را چه دولتي وچه خصوصي علني محاكمه و مجازات كنند تورم و گراني متوقف و روند كاهشي پيدا مي كند
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر شما متولی موضوع هستین