جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اولین نمونه‌های تاکسی‌های برقی در راه تهران

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 872434
سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه در خصوص حوزه‌های مختلف عملکردی شهرداری تهران پاسخ داد.
اولین نمونه‌های تاکسی‌های برقی در راه تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری که بعدازظهر امروز - دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲- در محل باغ نگارستان در منطقه ۱۲ برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این نشست و هم نشینی اصحاب رسانه با سخنگوی شورا و شهرداری اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت اساسی و راهبردی خودش را موظف به پاسخگویی به شورای شهر به عنوان نهاد بالادستی و موجد مدیریت شهری می‌داند و در این حدود ۳۰ ماهی که از استقرار مدیریت شهری گذشته با حداکثر هماهنگی و همراهی راه خود را طی کردیم.  

وی افزود: در موضوع حمل و نقل عمومی می‌توانیم همکاری و همراهی شورا و شهرداری را ببینیم و ریل گذاری کلیدی که شورا در تصویب بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ داشت نشان می‌دهد که در مسیر طی شده اولویت اصلی مردم تهران بحث حمل و نقل عمومی است.  

محمدخانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمل و نقل عمومی توضیح داد: از روز اولی که وارد مجموعه شدیم دغدغه اصلی ما حوزه حمل و نقل بود. به طوری که از روز اول به دلیل وضعیتی که مردم داشتند شرمنده مردم بودیم. در گزارشی که مسئول حمل و نقل مدیریت شهری قبل داشت از انبار‌های خالی مترو تا وضعیت نامناسب اتوبوس و ون‌ها گزارش‌های متعددی ارائه کردند. ما در این دوره ناوگان ون را به صورت ۱۰۰ درصد فرسوده تحویل گرفتیم و تعداد اتوبوس‌ها در ۴ سال دوره پنجم مدیریت شهری کاهش یافته بود.

۳برابر دوره پنجم اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است 
سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: درخصوص سال ۱۴۰۲ حتما تلاش‌های ما هنوز به سرانجام نرسیده، اما در مقایسه با گذشته اتفاقات بزرگی رخ داده است. در مقایسه با تمام ۴ سال دوره قبل بیش از سه برابر اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کردیم که البته هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم. در حوزه اورهال قطار‌های مترو برای اولین بار قطار‌های دی. سی که از رده خارج بود و تلقی مدیران قبلی این بود که این قطار‌ها اسقاط هستند، انجام شد. به طوری که، با تبدیل این قطار‌ها به قطار‌های دی. سی پلاس، در حال حاضر در خطوط در حال فعالیت هستند.

ورود اولین نمونه اتوبوس و تاکسی‌های برقی وارداتی به پایتخت؛ فردا
وی بیان کرد: خبر خوب اینکه روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی را با شرکت‌های تولید کننده چینی منعقد کردیم و اولین نمونه‌های اتوبوس و تاکسی‌های برقی فردا وارد کشور خواهد شد و در معرض دید اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت. امیدواریم با این فرآیندی که در حال طی شدن است و با همکاری بانک مرکزی از اردیبهشت و خرداد سال آینده ورود این تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و ون‌ها را به شهر تهران شاهد باشیم.

محمدخانی گفت: همانطور که می‌دانید قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی و ۱۰ هزار ون و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی اجرایی شده و اواخر بهار آینده  در تهران شاهد ورود این اتوبوس‌ها و ون‌ها و موتور‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.
https://jahannews.com/vdcfm0dcjw6deja.igiw.html
jahannews.com/vdcfm0dcjw6deja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *