جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

مهران رجبی: قوه قضاییه نقطه امید جامعه است

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 872405
مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون، قوه قضاییه را ارگانی مردمی و نقطه امید جامعه دانست.
مهران رجبی: قوه قضاییه نقطه امید جامعه است
به گزارش جهان نيوز، مهران رجبی بازیگر و مجری پرکار این روز‌های تلویزیون در گفت‌وگو با میزان درباره عملکرد قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در هر کشوری مرجع دادخواهی محسوب می‌شود و یک ارگان مردمی و نقطه امیدی برای مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در ایران به عنوان یک قوه مستقل و درعین‌حال مرجع برای رجوع جامعه دادخواه بدل شده که بسیاری از مشکلات و کشمکش‌ها مردم با توجه به قوانین حل‌وفصل می‌شود. بدین ترتیب عدل را در بین مردم گسترش می‌دهد و هنرمندان و مردم با چنین دیدگاهی به قوه قضاییه نگاه می‌کنند.

رجبی تصریح کرد: وجود دادسرای فرهنگ و رسانه که مختص هنرمندان بوده، محلی برای احقاق حق آنان محسوب می‌شود. در عرصه هنر برخی موارد وجود دارد که سبب می‌شود تا هنرمندان برای احقاق حقوق خود به این مراکز رجوع کنند. زمان‌هایی که تهیه‌کننده یک اثر دستمزد بازیگران را مطابق با قراردادی که تنظیم کرده به آن‌ها نمی‌دهد هنرمندان برای احقاق حقوق خود به قوه قضاییه مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: البته تعداد هنرمندانی که اقدام به شکایت می‌کنند اندک است، زیرا در عالم هنر و سینما سعی می‌شود تا بیشتر مشکلات پیش آمده با ریش سفیدی و کدخدا منشی حل و فصل شود.

این بازیگر تلویزیون افزود: خوب بخاطر دارم که در گذشته از حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای درخواست کردم تا دادگاه ویژه مختص هنرمندان پایه‌گذاری کنند که به دادخواهی آنان به صورت ویژه‌تر و تخصصی‌تر رسیدگی شود.

این هنرمند ضمن اشاره به دلایل‌عدم حضور هنرمندان و سینماگران در دادگاه‌ها، گفت: اگر هنرمندان و یا نویسندگان کمتر به دادگاه‌ها برای احقاق حقوق خود مراجعه می‌کنند صرفا به این خاطر است که هنوز این نگاه در بین جامعه وجود دارد که مراجعه به دادگاه مساوی با انجام جرم سنگین مانند دزدی و یا قتل است، بنابراین هنرمندان نیز ترجیح می‌دهند تا کمتر پایشان به دادگاه باز شود. حساسیت مردم نسبت به هنرمندان بسیار است و هنرمندان نیز از قضاوت شدن و یا حاشیه فرار می‌کنند.

رجبی پیشنهاد داد: چنانچه قوه قضاییه از خود هنرمندان برای سهولت در کار مشاوره بگیرد قطعا روند رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر رسیدگی می‌شود و نظرات قضات در کنار نظرات کارشناسان و فعالان عرصه هنر خروجی و نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdcdzx0jkyt05o6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzx0jkyt05o6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *