دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تقلای بایدن برای جلوگیری از تعطیلی دولت

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 871483
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن در نظر دارد برای گفتگو درباره بودجه دولت با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعطیلی آن، با رهبران کنگره دیدار کند.
تقلای بایدن برای جلوگیری از تعطیلی دولت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد فردا سه شنبه برای گفتگو درباره بودجه دولت در سال مالی اخیر با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعطیلی آن، با رهبران کنگره دیدار کند.

بر این اساس، بایدن با دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برجسته کنگره و سنا دیدار خواهد کرد تا بر ضرورت تصویب بودجه دولت پیش از نیمه شب جمعه 2 مارس که ضرب الاجل تصویب بودجه دولت برای سال مالی اخیر است، تاکید کند.

همچنین رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در این دیدار در مورد لایحه امنیت ملی و اختصاص بودجه کمکی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان که توسط سنا ارائه شده اما جمهوری خواهان کنگره از بررسی و تصویب آن خودداری می کنند، گفتگو کند.

این مذاکرات در حالی صورت می گیرد که قانون گذاران کنگره همچنان برای تصویب لایحه بودجه به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت، در بن بست باقی مانده اند و مذاکرات در این باره به سرانجام نرسیده است.

چاک شومر رئیس اکثریت سنا، در بیانیه‌ای اظهار کرد هنوز هیچ توافقی در این باره بدست نیامده است. وی از مایک جانسون رئیس کنگره خواست تا به رغم مخالفت های برخی قانون گذاران جمهوری خواه با لایحه بودجه فدرال، یک توافق دو حزبی را آماده و عرضه کنند.

جانسون اندکی بعد در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، گفت: جمهوری خواهان همچنان با حسن نیت در این باره مذاکره می کنند و بسیاری از مواردی که هنوز برای بحث باقی مانده، مطالبه دموکرات هاست. او ابراز امیدواری کرد تا در سریعترین زمان ممکن در این باره توافقی حاصل شود.

این در حالی است که بوجه برخی نهادهای دولتی آمریکا در سال مالی اخیر از جمله بودجه اداره حمل و نقل در تاریخ 1 مارس به پایان می رسد، در حالی که ضرب الاجل پایان بودجه بخش ها و نهادهای دیگر از جمله وزارت دفاع، 8 مارس است.

بر این اساس، کنگره باید لایحه پیشنهادی بایدن را تصویب کند تا به مرحله اجرا دربیاید. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و دموکرات های کنگره چندین بار مذاکراتی را برای تصویب لایحه بودجه برای سال مالی اخیر برگزار کردند.

ماه گذشته میلادی سومین لایحه موقتی برای جلوگیری از تعطیلی دولت پیش از ضرب الاجل تعیین شده مورد بررسی قرار گرفت. در این لایحه زمان بیشتری به سنای تحت کنترل دموکرات‌ها و کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان داده شد تا لایحه بودجه 1/59 تریلیون دلاری کشور برای سال مالی جدید را که از ابتدای اکتبر 2023 آغاز شده، به تصویب برسانند.

در این لایحه، بودجه نهادهای دولتی در سطح فعلی حفظ شد اما دو تاریخ جدید برای انقضای برخی مفاد آن در نظر گرفته شده است: بودجه کشاورزی، مواد غذایی، حمل و نقل، مسکن، انرژی، ساخت و سازهای نظامی و برنامه های مربوط به کهنه سربازان که روز جمعه 19 ژانویه به پایان می رسد، تا اول مارس تمدید شد.

بر این اساس، اعتبارات نهادها و آژانس های دیگر از جمله دفاع، امنیت داخلی و وزارت خارجه که تا 2 فوریه منقضی می شد، تا 8 مارس تمدید شد. حال قانون گذاران آمریکایی باید بودجه اضافی برای کل سال مالی را به تصویب برسانند.

کنگره آمریکا تا تاریخ 30 سپتامبر 2023 که پایان سال مالی است، نتوانست مفاد لایحه بودجه برای سال مالی جدید را که از اول اکتبر آغاز می شود، به تصویب برساند زیرا بسیاری از جمهوری خواهان کنگره خواستار کاهش شدید هزینه های دولت بودند. درخواستی که جو بایدن رئیس جمهور کشور و دیگر دموکرات های کنگره با آن موافقت نکردند.

علاوه بر این، نبرد دیگری بین جمهوری خواهان و دموکرات های کنگره برای اختصاص بودجه کمک های نظامی به اوکراین و اسرائیل در نبرد با روسیه و حماس در جریان است.

در همین حال اوایل ژانویه سال جاری نمایندگان ارشد دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا بر سر کلیات لایحه بودجه 1/59 تریلیون دلاری به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، از ابتدای سال گذشته میلادی کمیته هایی از مجلس نمایندگان آمریکا و سنا، در مورد لایحه 12 ماده‌ای سالانه بودجه دولتی برای سال مالی جدید که از اکتبر سال گذشته آغاز شده و تا اکتبر سال جاری ادامه دارد، به علت عدم توافق بر سر رقم نهایی آن، به توافق نرسیدند. از آن زمان تاکنون سه بودجه اضطراری برای برخی نهادهای دولتی درنظر گرفته شده تا مانع از تعطیلی دولت شود.

در همین حال در اوایل ماه جاری میلادی، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن لایحه بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی اخیر را در تاریخ 11 مارس، ارائه خواهد داد.

بر این اساس، این سند، فهرست دلخواهی از چگونگی صرف هزینه های دولت در سال مالی اخیر است که از اکتبر 2023 آغاز شده است. این موضوع اهمیت نمادین خاصی برای سال جاری دارد که رئیس جمهور بایدن نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

بهار سال گذشته جو بایدن و کوین مک کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به توافق 1/59 تریلیون دلاری برای بودجه سال مالی 2024 در کنار افزایش سطح بدهی های دولتی برای اجتناب از یک نکول تاریخی بدهی در ایالات متحده، دست یافتند.
اما اندکی بعد نزاعی بین بایدن و مک کارتی بر سر اختصاص بودجه اضافی غیردفاعی به مبلغ 69 میلیارد دلار شکل گرفت.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا در پانزدهم نوامبر سال گذشته یک لایحه بودجه موقتی را با حمایت گسترده قانون گذاران هر دو حزب برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کردند.

این لایحه بودجه موقتی، بودجه دولت را تا سال 2024 در سطح فعلی تمدید کرد و بدین ترتیب نمایندگان فرصت بیشتری برای پرداختن به جزئیات لایحه بودجه کلی برای سال مالی جدید داشتند تا همه بخش ها از نظامی تا تحقیقات علمی را پوشش دهد.
در همین حال برخی جمهوری خواهان کنگره اظهار کردند از اینکه در این لایحه بودجه موقتی، کاهش هزینه های دولت و بودجه ای برای امنیت مرزها درنظر گرفته نشده، رنجیده خاطر شده‌اند.
https://jahannews.com/vdcivzavpt1ay52.cbct.html
jahannews.com/vdcivzavpt1ay52.cbct.html
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *