دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۱۰۰

کراوات با روسری، یکسان نیست؛ مغلطه نکنید آقای کارگردان!

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 869638
دکتر «امید رحمتی نسب» می‌گوید: «آقای شیخ طادی! شما گفتید خسارت به روسری را تمام کنید. اما بهتر نبود رویتان را به سمت دیگری برمی‌گرداندید و به‌جای روسری، یک شلوار پاره‌ یا لباس نیم‌تنه از جیبتان در‌می‌آوردید و می‌گفتید: تو را به خدا، این خسارت را بس کنید؟»
مغلطه نکنید آقای کارگردان!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تا آغاز جشنواره فیلم فجر امسال، برای بسیاری از علاقه‌مندان سینما و تلویزیون، نام «پرویز شیخ طادی» یادآور فیلم‌های ارزشمندی مثل «روزهای زندگی» و «شکارچی شنبه» و مجموعه‌های تلویزیونی مثل «بانوی سردار» بود. اتفاقات مراسم افتتاحیه جشنواره اما این تصویر زیبا و احترام‌برانگیز را مخدوش کرد. 

در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، اهالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگداشت گرفته بودند برای کارگردان پیشکسوت سینما و شخص وزیر، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، تمام‌قد ایستاده بودند برای تقدیر از یک عمر تلاش او در عرصه فیلمسازی. اما برخلاف انتظار همه و برخلاف قاعده «جواب احترام و محبت، احترام و محبت است»، آقای کارگردان ترجیح داد از فرصت جشن بزرگداشتش برای بیان حرف‌های کنایه‌آمیز به وزیر و به نقد کشیدن سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته استفاده کند؛ آن هم به شیوه‌ای نازیبا و اهانت‌آمیز.
 
*صحبت های «پرویز شیخ طادی» در مراسم بزرگداشتش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۲
اینطور بود که پرویز شیخ طادی، نه حرمت میزبانی که به او حرمت گذاشته و برایش جشن بزرگداشت تدارک دیده بود را نگه داشت و نه حرمت جشنواره‌ای که عرصه رشد و بالندگی امثال خود او بوده.

رفتار دور از انتظار کارگردان باتجریه سینما در مراسم بزرگداشتش، مثل این بود که خانواده محترمی به رسم احترام و قدرشناسی، از یکی از موسپیدان فامیل دعوت کند و در منزلش به افتخار یک عمر نقش‌آفرینی مثبت او در جمع اقوام، یک مهمانی بزرگ ترتیب دهد. بزرگ و کوچک فامیل را هم خبر کند تا مهمانی بزرگداشت آن فرد پیشکسوت، هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. اما در مقابل، فامیل پیشکسوت محترم بیاید در وسط مهمانی و جلوی چشم مهمانان، شروع کند به انتقاد از خانواده میزبان و هر ایراد و اشکالی در ۴۰، ۵۰سال آشنایی‌شان از آنها به یاد داشته را جار بزند.

اینطور است که روی رفتاری که آقای کارگردان در مراسم بزرگداشتش انجام داد، عنوانی جز قدرنشناسی نمی‌توان گذاشت.  *نقد سخنان پرویز شیخ طادی توسط حجت الاسلام دکتر «ناصر رفیعی»
این، اوج آزادی بیان است
 چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، با این افتتاحیه جنجالی آغاز شد اما در ادامه، کمترین واکنشی را به این اتفاق شاهد نبودیم. در‌حالی‌که جشنواره به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شد و صدایی از اهالی فرهنگ و هنر درخصوص حرکت غیرمتعارف پرویز شیخ طادی به گوش نرسیده بود، حجت‌الاسلام دکتر «ناصر رفیعی» وسط میدان آمد و در این زمینه به روشنگری پرداخت. 

استاد حوزه و دانشگاه در ابتدا، با اشاره به صحبت‌های تند و تیز پرویز شیخ طادی در مهم‌ترین رویداد هنری ایران و در حضور نفر اول حوزه فرهنگ و هنر کشور، گفت: «این، آزادی است. آنهایی که می‌گویند [در جامعه ایران] آزادی نیست، جواب بدهند که چطور آزادی نیست که شما در همه فضاها همه حرف‌هایتان را به‌راحتی می‌زنید و در همه تریبون‌ها هم پخش می‌کنید؟!

در جشنواره فیلم فجر جمهوری اسلامی، وزیر ایستاده، یک کارگردان - که من فیلم‌هایش را دیده‌ام؛ یک انسان ارزشی است - به خودش اجازه بدهد بیاید بایستد روی سن در کنار وزیر ارشاد که مسئول مسائل معنوی این کشور است، مغلطه کند...»
 

مغلطه نکنید آقای کارگردان؛ کراوات با روسری، یکسان نیست 
اما ماجرای این مغلطه چه بوده؟
فارغ از غافلگیرکننده و زشت بودن ظاهر رفتار پرویز شیخ هادی، لایه زیرین آنچه از او در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سر زد، سوال‌برانگیز‌تر بود. از اهدا کردن کنایه‌آمیز و اهانت‌بار کراوات به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا همسنگ قرار دادن روسری با کراوات.

حجت‌الاسلام دکتر رفیعی در ادامه سخنانش، در توضیح مغلطه آقای کارگردان، با ذکر یک مثال در حوزه منطق گفت: «اگر بگوییم «علی، انسان است» ، «همه انسان‌ها بد هستند»، پس «علی هم، بد است». این، به لحاظ منطقی، مقدماتش اشکال دارد. وقتی شما یک مقدمه غلط می‌چینید، نتیجه غلط می‌گیرید. 

شما کراوات را دست بگیرید بگویید اول انقلاب این کراوات قیچی می‌شد و این کار، اشتباه بود... اما [دقت کنید] کراوات، یک وسیله تزیینی است. نه حدیثی درباره آن وجود دارد نه روایتی. اگر هم یک رفتاری درخصوص آن انجام شده، درست یا غلط، در جای خودش [قابل بررسی است]. 

بعد، به موضوع ویدئو اشاره کنید که اول با ویدئو برخورد شد اما بعد،منع آن برداشته شد. بله،ممکن است یک تندروی‌هایی انجام شده و گاهی یک تصمیاتی براساس مقتضیات زمان گرفته شده. بعد بگویید با ماهواره برخورد شد‌‌ و بعد، رها شد...

خب،چه می‌خواهی بگویی آقا؟

بعد، روسری از جیبت دربیاوری و جلوی تمام بینندگان رسمی بگویی: با این دیگر مبارزه نکنید!...

آقا! این روسری، نص صریح قرآن است. «خمار»(روسری) و «جلباب»(لباس بلند) در قرآن است. 

 یک کارگردان،تمدن ۸هزار ساله ایران را زیر سوال ببرد با مقایسه بین کراوات و روسری. در‌حالی‌که خیلی فرق است بین اینها. روسری، نماد حجاب است.

شما بیایی روی سن بایستی و با یک مقدمه غلط، یک ارزش اسلامی قرآنی را [زیر سوال ببری]. اولا، این اوج آزادی است در این نظام که هرکسی حرفش را می‌زند. ثانیاً، باید برخورد شود؛ چه برخوردی؟ برخورد پاسخگویی نه برخورد فیزیکی... 

این، ارتجاع است؛ بازگشت به ضدارزش‌های قبل از نظام. این یک خطر است که انقلاب را تهدید می‌کند.»
 
*واکنش دکتر «امیدی رحمتی نسب»، پژوهشگر حوزه جنسیت و خانواده 
خسارت را از این زاویه هم ببینید آقای شیخ طادی
فیلم اتفاق دور از ذهن مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر کم‌کم در فضای مجازی دست به دست شد و اقشار مختلف مردم نسبت به آن واکنش دادند. دکتر «امید رحمتی نسب»، پژوهشگر حوزه جنسیت و جامعه، یکی از دغدغه‌مندانی بود که با یک پاسخ علمی و منطقی به سخنان پرویز شیخ طادی واکنش نشان داد و گفت: «در افتتاحیه جشنواره فجر وقتی آقای شیخ طادی روی سن قرار گرفتند، یک کراوات از جیبشان درآوردند و شروع کردند به نقد سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی؛ از قیچی کردن کراوات تا جلوگیری از داشتن ماهواره و جمع‌آوری ماهواره. ایشان تمام این اقدامات را خسارت محض دانستند. بعد هم، ناگهان یک روسری از جیبشان درآوردند و گفتند: خسارت به روسری را تمام کنید.

اول می‌خواستم تشکر کنم از آقای شیخ طادی که وقتی مسئله‌ای را فهمیدند، با صدای رسا حرفشان را زدند. بقیه هم به حرفشان گوش دادند. ما به این گفت‌وگو‌ها نیاز داریم. نیاز داریم به اینکه صدای همدیگر را بیشتر بشنویم. 
 

اما چند نکته. آقای شیخ طادی! شما گفتید این چیزی که با آن مواجهیم، اخلاق حزب‌اللهی، اخلاق اسلامی و اخلاق پیامبری نیست. من یک سوال از شما دارم. شما حتما با خانواده، از پاساژهای شمال شهر تهران دیدن کردید. حتما گذرتان به خیابان‌ها و پارک‌های آن مناطق افتاده. چیزی که [در آنجا] با آن مواجه شدید، اخلاق مسلمانی بود؟ اخلاق حزب‌الله، این است؟ اخلاق پیامبری این است که پسر ۱۲ساله من، در مترو و خیابان، با این صحنه‌ها مواجه شود؟ 

می‌دانید سن بیداری جنسی در نوجوانان، چقدر پایین آمده؟ 

شما گفتید خسارت به روسری را تمام کنید. اما بهتر نبود رویتان را به سمت دیگری برمی‌گرداندید و به‌جای روسری، یک شلوار پاره، لباس نیم‌تنه و چیزی شبیه اینها [از جیبتان] در‌می‌آوردید و می‌گفتید: تو را به خدا، این خسارت را بس کنید؟

چند روز قبل یک مقاله می‌خواندم از وزارت دادگستری آمریکا. نوشته بود: لباس تحریک‌آمیز قطعا در رخ دادن جنایت‌های جنسی، موثر است. تا حالا ما آمار تعرض و تجاوز و طلاق و خیانت را از کشورهای دیگر می‌شنیدیم اما حالا باید از بهزیستی خودمان بشنویم که ۶پسر به یک دختر تعرض کردند! تا کجا می‌خواهیم پیش برویم؟ بس نیست خسارت؟»
https://jahannews.com/vdchxwn6623n--d.tft2.html
jahannews.com/vdchxwn6623n--d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب
Iran, Islamic Republic of
کروات ابزاردرستی است شماها کارکردش‌رانمی‌دانید‌وگرنه‌ایردنمی‌گیرید
محمد
Iran, Islamic Republic of
بعضی افراد بدلیل کم ظرفیتی و نداشتن تحلیل درست در جمع قرار می گیرند جوزده می شوند
Iran, Islamic Republic of
بهترین اقدام پس گرفتن جایزه فرهنگی از این چهره است
Iran, Islamic Republic of
. تفکر قرون وسطایی داری
Iran, Islamic Republic of
جو زده نشد با برنامه قبلی اومده بود تا حجاب رو بکوبه
Iran, Islamic Republic of
بله معلوم بود ازقبل همه چی برنامه ریزی شده بود
Iran, Islamic Republic of
در خصوص تندروی ها همفکران آقای شیخ طادی بودن
کراوات یه وسیله زیبایی هست که سالها در غرب بوده و هست
اما روسری در غرب بوده ولی از زمانی که زن ابزار شد حذف شد
Iran, Islamic Republic of
کراوات در اسلام بدلیل تشبه به اجانب حرام است.
مینا
Iran, Islamic Republic of
کت شلوار هم ابداع غربی هاست،
Iran, Islamic Republic of
شما همه چیه اجنبی را میخوای، از هواپیمای مسافربری تا تکنولوژی و تجهیزات و بهترین خودرو و بهترین نساجی و بهترین پزشکی و دارو و صدها هزار چیز دیگه ولی لباس شده برات مسئله
ایوب
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جو زده نمیشن
سروش
Iran, Islamic Republic of
حالا راه حل چی هست
United Arab Emirates
پرویز شیخ طادی هم یکی مثل بقیه سلبریتها و کسانی است که نان و نامشان از صدقه سر انقلاب و فداکاری‌های حزب‌اللهیهای این سرزمین است
Iran, Islamic Republic of
زحمات خودش بوده.
Iran, Islamic Republic of
مگه قوانین دین سیب زمینی پیازه سوا میکنن؟ حجابش را قبول ندارن اما مهریه اش را قبول دارن .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کروات یک نوع حجاب است که پیراهن آقایان را تا دکمه آخر میبنند.
Iran, Islamic Republic of
چون خود را شبیه کردن به کفار است
Iran, Islamic Republic of
پس حق نداری شلوار جین و کاپشن و کت و شلوار و دهها نوع لباس دیگه بپوشی چون همش غربیه
Iran, Islamic Republic of
این تیکه پارچه ای که به گردن می آویزند در واقع نشانه افسار تمدنه اونم از نو غربیش !
Iran, Islamic Republic of
بله نشانه افسار میباشد.
Iran, Islamic Republic of
اگه برای تو افسار هست بنگر به درون خود. برای دیگران نشانه منظمی و مرتبی هست
Iran, Islamic Republic of
چه لزومی داره این را به گردنمون ببندیم و خفه بشیم؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی کفار ببینند مسلمانها هم خودشان را شبیه آنها کرده اند کلی خوشحال میشوند این مگر چیز کمی است !!!!!!!!نتانیابو ذوق میکنه و میگه ما توی ایران هم طرفدار داریم .
Iran, Islamic Republic of
تو نبند، ولی دیگران دوست دارند مرتب و امروزی باشن
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
خب تو نبند، اجباری نداری! ولی حق نداری دیگران را منع کنی
Iran, Islamic Republic of
هنوز بعضی ها معنی حجاب را درک نکرده اند و آن را امری سلیقه ای میدانند و غافل از آن هستند که حجاب دستور صریح قرآن و اسلام که امر خداوند است می باشد.
Iran, Islamic Republic of
تو یکی لازم نیست از اسلام هزینه کنی عالمان دین در این زمینه توضیح داده و خواهند داد
فواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه نیازی هست؟ چه دلیلی هست؟ چه واجبی است؟ که
در جشنواره فجر تریبون میدن به کارگردان و آهنگساز و بازیگر و صدابردار و فیلمبردار و نقش اول و دوم و .... که بیان درباره چیزی که مربوط بهشون نیست نظر بدن؟
رستم
Iran, Islamic Republic of
تریبون رو فقط باید به شما داد
افشین
Iran, Islamic Republic of
خیر . تریبون را باید به کسی داد که ظرفیتش را داشته باشد . ظرفیت آزادی را هم داشته باشد.‌
Iran, Islamic Republic of
موافقم اینا کین که تریبون بهشون میدن
Iran, Islamic Republic of
همه در این مملکت حق دارن هر نظری دارن بگن
شهین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روی حرفای سلبریتی جماعت زیاد حساب باز نکنید
ناصر
Iran, Islamic Republic of
کراوات خوبه مجبور میشی لباسها اتو و تمیز باشه
Iran, Islamic Republic of
همون لحظه باید جایزه اش را پس می گرفتن،
علی
Iran, Islamic Republic of
کی با نیم تنه در میاد یا با شلوار پاره.. ؟!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
این جور آدمارو خودمون گندشون کردیم
Iran, Islamic Republic of
اینجور آدما با سعی و سختی و تلاش به جایی رسیدن
ینفر
Iran, Islamic Republic of
خوشم میادهیچوقت کم نمیارین
Iran, Islamic Republic of
کراوات نوعی وسیله برای پیشگیری از کمر خمیدگی به نظرم خوب است
جعفر حسینی
Iran, Islamic Republic of
من فقط یک چیز رو میدانم اجبار جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
بله کن هم فکر میکنم روسری با کراوات فرق میکند .روسری همانطور که از اسمش پیداست روی سر قرار میگیرید اما کراوات دور گردن بسته میشود .رو سری رو خانمها استفاده میکنند و کراوات رو اقایان .پس مقایسه ایندو مغلطه است
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای شیخ طادی:
شما از اسلام و جامعه مدنی اسلامی چه میدانید
Iran, Islamic Republic of
شما که میدانی برو درس بده
دوستی
Iran, Islamic Republic of
بحث این کارگردان کروات یا روسری نبود
بلکه بحث سر برخورد ناصحیح این دو یا موضوعاتی شبیه ویدئو و ماهواره یا هر چیز دیگر بود یزرگوار
افشین
Iran, Islamic Republic of
عجب. فقط شما این رو در این کشور فهمیدی؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا روسری از جیبش درآورد؟
Iran, Islamic Republic of
حرف اینه ،مقایسه این دو باهم اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
این حد از عدم تفکر برای یک کارگردان باعث تاسفه
Iran, Islamic Republic of
عدم تفکر نه برای خودت متأسف باش
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای شیخ طادی جنابعالی کلآ خودتان را به خواب زدید
علی
Iran, Islamic Republic of
مثلاً کروات زدی که چی بشه ، آخه کروات مگه عزت میاره برای هنرمند ،
Iran, Islamic Republic of
کسی نگفته عزت میاره ولی شما را ملزم به خوش پوشی تمیز پوشی و آراستگی و تمیزی میکنه
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج
A
Iran, Islamic Republic of
آخر چیزی برای گفتن وارائه ندارند فقط موند تفکر روشنفکرانه که آنهم مال قبل از انقلاب هست چون درآنزمان هم به همین نحوه اعتراض میگردند .خداوند ازایشان وامثال ایشان قبول نماید ...
Iran, Islamic Republic of
جال اینکه تمام فیلم های این آقا با بودجه دولتی بوده و در گیشه شکست خورده
روژنیکا
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد مملکت رو سروسامون بده بعد بره سراغ چیزای دیگه.
افشبن
Iran, Islamic Republic of
هر چیزی بجای خودش مهمه
Romania
جایزه ش. را ازش بگیرید
Iran, Islamic Republic of
فضول خان فضول نباش هرکس عقایدی دارد حتی با حجابها
افشین
Iran, Islamic Republic of
هر کس اگر عقیده ای دارد برای خودش نگه دارد و یا در جای خودش طراوشات ذهنی را بیرون بریزد.‌عقیده ای که در تقابل با دستورات الهی باشد عقیده ای منحرف هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایا به بندگانت اول ظرفیت بده و بعد شهرت و ثروت.
Iran, Islamic Republic of
سلام.بی حجابی به نفع آقایون هوس باز وبه ضرر آقایون باایمان است.
Iran, Islamic Republic of
کروات نماد آبلیسک است همان نماد شیطان پرستی که دور گردن قرار گرفته وبردگی انسان در برابر شیطان رو نشان میده
Iran, Islamic Republic of
این ها چیه میگی!
Iran, Islamic Republic of
آقای کارگردان کاش کمی هم از آمار اختلاف ها وطلاق ها که در این یکسال به خاطر این کشف حجاب ها اتفاق افتاده است اطلاع داشتی
Iran, Islamic Republic of
طلاق و فساد و فحشا بیشترش بخاطر فقر و بیکاری و تورم و اقتصاد داغون کشور هست
Iran, Islamic Republic of
مگه‌تواین مملکت نیس که ندونه خوبم میدونه
محسن
Iran, Islamic Republic of
اعدام بخشش لازم نیست
خ م ن
Iran, Islamic Republic of
این جور برنامه ها جواب اش را وزیر ارشاد باید میداد
سیامک طاهر پور
Iran, Islamic Republic of
درود فراوان.گفتگوی گسترده و استفاده از تجارب جوامع دیگر بهترین راه حل است !!!
امیر علی مجدانی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به منطق گفتگو
حمید
Iran, Islamic Republic of
شما بی جا کردی تصور کردی از خداوند بیشتر میفهمی ،انسان چقدر پر رو میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برای شیخ طادی و همفکرانش متاسفم
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
تا امروز از بیت مال خورده وحال که دیگه نمی توانند کار کنند .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کرواترو با روسری یکی میدونه، و چه قشنگ با مقدمه چینی به هم ربط میده، اگه جلوش گرفاه نشه، چند ساله دیگه، به جایی کربات، ابتدا روسری رو از جیبش در میاره، و در مرحله بعد از جیب بعدی یک تاب، شلوارک،...
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما هم می دانیم حجاب ارزش است و در قرآن هم به آن اشاره شد ولی ما با اجبار و زور کردن مردم به حجاب مخالفیم
عبدالکريم منافی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و آرزوی سلامتی و بیداری اسلامی و تلاش برای پرهیز از انفعال و نفاق و ریاکاری و فراهم نمودن زمینه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف!وقتی کلیه متولیان امور و مسوولان اصلی فرهنگ کشور؛از بدو پیروزی انقلاب و تا کنون؛قادر به پیاده نمودن فرهنگ اصیل اسلامی نبوده و میدان تربیت و اخلاق انسانی نیز متاسفانه در اختیار معاندین و دشمنان ایران قرار داشته باشد؛جنین واکنشی تعجب برانگیز نخواهد بود!!!
انواری
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
سلام تو رو به همون دین و خدایی کا اگه میپرستین این بساط مسخره بازی و کثافت و گناه رو جمع کنید
دوستکار
Iran, Islamic Republic of
واقعا عده ایی یا متوجه نمشوند یا تلاش می‌کنند که اصلا متوجه نشن `
محمدعلی احراری
India
هردو کراوات وروسری مسئله شخصی است. به کسی مربوط نیست
انسان
Iran, Islamic Republic of
از اینکه لباس های محرک در ارتکاب مفسده،ویزه جنسی تاثیر دارد را هیچ عقل سالم رد نمی کند،،ولی ما خودمان باعث انزجار مردم،،نسل جوان،،زنان،،دختران به حفظ حجاب عادی،،درست شدیم
Iran, Islamic Republic of
خدا از شیخ طادینگذرد که نون این سیستم و کشور و مردم را میخورد و مشهور شده است ولی برای غربی ها ....
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت و مسئولین دلسوز نظام،جایزه ی فرهنگی را از این فرد پس نگیرد،مطمئنآ بقیه به محض دیدن تریبون، بدترش را خواهند گفت
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این پاسخهای صریح و مناسب
Iran, Islamic Republic of
قربون دهنتون واقعا این کارگردان ها وفیلم سازها وهنرپیشه ها از خودشان در مانده اند
مرجان
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه اهالی فرهنگ
احسنت به جناب دکتر رفیعی، و بارک الله به جناب دکتر رحمتی نسب. خطاب به آقای شیخ طادی می‌خوام بگم که جناب شیخ بیدار باشید بیدار. شما دارید حرفای کیو تکرار میکنید. دیکته کدوم غربزده رو دارید انشائ میکنید. اینجا مملکت جمهوری اسلامی ایرانه. متوجهید؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي شيخ طادي اگر اين نظام و انقلاب اسلامي نبود همانهايي كه پدرخوانده هاي سينما و تلوزيون در قبل از انقلاب بودندبه شما مجال ساخت يك فيلم كوتاه را هم نمي دادند.
Iran, Islamic Republic of

اگه جلوی ویدئو وماهواره را گرفته بودن الان کار به اینجا کشیده نمیشد..
Iran, Islamic Republic of
اینا رو چرا دعوتش کردین.
Iran, Islamic Republic of

هیچ دختر و پسری نمی توانند ازدواج کنند
رضا عظیمی
Iran, Islamic Republic of
اول از همه کروات همان صلیب و نشان تثلیث و سه خدایی است ک مردود است از نظر هر متفکر فیلسوفی ک در مورد ماهیت مفهوم خدا توجه خاصی داشته...
مراجعه کنید ب تاریخ کروات...
دوم اینکه ایشان ظاهرا بدش نمیامد روسری را تا میتواند تحقیر کند و با آن نو بیرون کشیدنش از جیبش.... ک انگار یک مایه ننگ میخواهد معرفی کند... اما زیرکانه در کنارش کروات و آن مقدمه چینی را چاشنی نمود که در مفهوم چنین کرده باشد و نه در صراحت... و ....