يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حواشی روز هفتم جشنواره؛ از فیلم تا فوتبال

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 869516
پخش زنده بازی فوتبال ایران و قطر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حال و هوایی خاص به روز هفتم چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر داد.
حواشی روز هفتم جشنواره؛ از فیلم تا فوتبال
به گزارش جهان نيوز،هفتمین روز از چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر با نکوداشت زنده‌یاد بیتا فرهی آغاز شد و طبق آیین، آقای امینی دبیر جشنواره لوح یادبودی را به خانواده ایشان تقدیم کردند.
۱۸ بهمن ماه جشنواره با اکران فیلم‌های «آسمان غرب»، «ملکه آلیشون»، و «نبودنت» آغاز به کار کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در بازدید از جشنواره فیلم فجر در جمع اهالی رسانه حضور پیدا کرد و خبر از بهره‌برداری پردیس جشنواره‌های انقلاب اسلامی در پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داد. وی در این خصوص گفت: تفاهم نامه خرید برای ساخت مجموعه بزرگ پردیس جشنواره های فجر انقلاب اسلامی در خیابان حجاب در کنار پارک لاله امضا شد. حدود 117 هزار متر برای این مجموعه تراکم گرفتیم. این مجموعه بزرگ و کم نظیر است که در دهه های اخیر در تهران نظیر آن را نداشتیم. چند روز آینده با آقای مخبر به خیابان حجاب رفته و کار آغاز خواهد شد. تلاش می کنیم در  پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار جشنواره های فجر انقلاب اسلامی قرار بدهیم.

در ابتدای اولین نشست خبری روز هفتم، محمدرضا مقدسیان مجری نشست‌های رسانه‌ای فیلم فجر پاسخ قاطعی به اظهارات بی‌اساس برخی از عوامل در خصوص سوریه و مقاومت بیان کرد: گفتند چه خبر اینقدر درباره جنگ و سوریه فیلم می‌سازیم؟ سوال این است مگر کسی آمده اینجا که به ما کمک کند؟ مگر ما نرفتیم سوریه و داعش را سرجای خودش ننشاندیم؟ این مهم است. سوءگیری‌های سیاسی را بی خیال بشویم؛ انسان باشیم. مگر نه اینکه شهید شیرودی و خیلی از شهدای گمنام خون دادند و زندگی دادند و جان دادند و هستی خودشان را دادند که اینجا همه بتوانیم دور هم جمع بشویم. ما سر ایرانی بودن مان و خاک مان و خلیج فارس که با کسی تعارف و شوخی نداریم.

نشست خبری فیلم «آسمان غرب» با حضور فرماندهان ارتش حاضر در سالن آغاز شد و مجری نشست از حضار خواست تا بایستند و قهرمانانی مانند شهید شیرودی و فرماندهان ارتش حاضر را تشویق کنند. حبیب والی‌نژاد تهیه کننده این فیلم در ابتدای نشست بیان کرد: من و دوستانم سعی کردیم در حد توانمان بخشی از ایثار و فداکاری شهدا و فرماندهان ارتش و مردم کردستان را مقابل ارتش بعث عراق نشان دهیم. ساخت این فیلم کار سختی بود و شگفتی‌های خودش را دارد، اما اگر حمایت فرماندهان ارتش و دوستان هوانیروز نبود، امکان ساخت این فیلم فراهم نمی‌شد. برای چنین کاری باید یک قرارگاه لوجستیک ساخته می‌شد و به دستور امیر ارتش این امکان فراهم شد.

محمد عسگری کارگردان فیلم «آسمان غرب» در این نشست عنوان کرد: من چند راه داشتم، یکی اینکه کتاب‌ها و فایل‌های صوتی باقی مانده از آن زمان را مطالعه کنم و دیگر اینکه با همرزمان شهید در آن زمان گفتگو کنم. طی این گفتگو‌ها فانوس راه و مسیری که باید پیش می‌رفتم، برایم روشن شد. در گفتگو با این عزیزان من در جریان جزئیات آن روز‌ها قرار گرفتم و به شخصیت شهید شیرودی نزدیک شدم. امیرحسین آرمان بازیگر این فیلم عنوان کرد: یک جمله کلیشه‌ای بود که در این فیلم برایم معنا پیدا کرد؛ این نقش من را انتخاب کرد. به برادر شهید قول دادم که شان این شهید را حفظ می‌کنیم و امیدوارم که این اتفاق رخ داده باشد.

در پایان تمام فرماندهان حاضر در نشست برای گرفتن عکس به روی صحنه رفتند.

فیلم «ملکه آلیشون» نیز همچون انیمیشن‌های اکران شده در جشنواره با استقبال کم اهالی رسانه همراه بود تا جایی که پس از گذشت دقایق ابتدایی فیلم، تماشاگران یک به یک سالن را ترک کردند.

ابراهیم نورآورمحمد کارگردان فیلم «ملکه آلیشون» گفت: «ملکه آلیشون» یک کار پرچالش بود که ساختن آن ۱۰ سال طول کشید. وقتی ۱۰ سال پیش فیلمنامه کار را نوشتم هرکسی آن را می‌دید، می‌گفت ساخت آن با توجه غیرممکن است. درنتیجه مجبور شدم که تنهایی آستین بالا بزنم و کار را شروع کنم. این فیلم بیش از ۱۰۰ لوکیشن داشت و نیمی از زمان تولید فیلم، صرف ساخت لوکیشن شد. درواقع ۸۰ درصد لوکیشن‌های فیلم ساخته شده‌اند.

این کارگردان تصریح کرد: وقتی یک نفر مسئول صفر تا صد کار است قطعا کار باگ‌هایی نیز دارد. این کار را فارغ از حضور بازیگران، تک‌نفره انجام دادم. امیررضا اسماعیلی بازیگر این فیلم بیان داشت: من از ۸ تا ۱۱ سالگی درگیر فیلمبرداری این فیلم بودم و بعد پروسه تدوین شروع شد. در ادامه این نشست خبری، اهورا نورآور محمد دیگر بازیگر فیلم «ملکه آلیشون» در رابطه با مدت زمان حضور خود در این پروژه بیان کرد: من حدود ۶ سال درگیر این فیلم بودم.

به دلیل همزمانی برگزاری نشست خبری فیلم ملکه آلیشون با بازی فوتبال ایران و قطر مجری نشست برای رعایت سکوت جهت ایجاد نظم در سالن تذکراتی داد. پس از پایان نشست فضای سالن حال و هوای فوتبالی به خود گرفت.
https://jahannews.com/vdccsoq4e2bqep8.ala2.html
jahannews.com/vdccsoq4e2bqep8.ala2.html
برچسب ها: فیلم فوتبال سینما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *