به گزارش
جهان نيوز به نقل از رجانیوز، تمساح خونی اولین اثر جواد عزتی در مقام کارگردان، کمدی اکشن سر حالی است که میتواند مخاطب را به خوبی با فیلم همراه کند. عزتی در اولین تجربه کارگردانی خود، اثر قابل قبولی را به مخاطبان عرضه کرده است.
کمدی اکشن یا حادثهای، ژانری است که در سینمای ایران کمتر به آن پرداخته شده و از این منظر، تمساح خونی شاید اتفاق ویژهای در چند سال گذشتهی سینماست. این فیلم مشابه بسیاری از آثار این ژانر، با یک زوج کمدی همراه است که نقش آنها را جواد عزتی و عباس جمشیدیفر ایفا میکنند. زوجی که در کنار هم یک ترکیب جذاب ساختهاند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره… ولی باز دلش ریسکهای بزرگ میخواد
آن چه بیش از هر چیز در این اثر خودنمایی میکند کارگردانی آن است. صحنههای تعقیب و گریز که به دفعات در فیلم تکرار میشود بسیار خوب از کار در آمده و شاید بتوان گفت از استانداردهای سینمای ایران بالاتر است. صحنههای اکشن متنوع، فیلمبرداری درخشان سامان لطفیان، تدوین قابل قبول همه و همه به یک فیلم چشمنواز و خوش ریتم ختم شده است. عملکرد جواد عزتی به عنوان کارگردان فیلم آن هم در تجربه اول خود، بالاتر از حد انتظار است.
تمساح خونی بر خلاف اغلب آثار کمدی سینمای ایران تنها با اتکا بر شوخیهای جنسی از مخاطب خنده نمیگیرند، اگر چه چند نمونهای از این دست شوخیها در آن وجود دارد اما با اغماض میتوان این فیلم را یک کمدی سالم دانست و تنها نکته منفی آن مربوط به سکانس بازی پوکر در آغاز فیلم است که جای تامل دارد. سکانسی از جنس فیلمهای هالیوودی و دور از فرهنگ و مناسبات جامعه ما!
از دیگر نکاتی که میتوان در تحلیل این فیلم به آن اشاره کرد جنس سینمای آن است. سینمای سرخوش تکهی پازل گمشدهی این روزهاست. در دورانی که فیلمها غالبا یا در دستهی آثار اجتماعی با فضایی سیاه و تلخ قرار میگیرند و یا از جنس کمدیهای بیمحتوا و سخیفی هستند که به سختی میتوان آنها را یک اثر هنری دانست؛ فیلمی خوش ساخت و قصهگو که مخاطب را ۱۲۰ دقیقه روی صندلی سینما بنشاند و گهگاهی او را به خنده بیاندازد و در عین حال به شعورش توهین نکند از ارزش بالایی برخوردار است. فیلمی که پس از آن مخاطب با حال خوب از سینما خارج شود. تمساح خونی از این جنس سینماست. انتظار میرود این فیلم در فصل جوایز این دوره از جشنواره مورد اقبال قرار گیرد. اگر چه سوابق ادوار پیشین جشنواره نشان میدهد فیلمهای کمدی غالبا در این رویداد نادیده گرفته میشوند.