شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۸
سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان؛

بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه در حوزه صنعت و انرژی/ جشن احیاء ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی هرمزگان/ آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی سیریک

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 868568
آیت الله رییسی صبح امروز به منظور انجام دومین دور از سفرهای استانی، از طریق فرودگاه شهدای پرواز 655، وارد بندرعباس شد.
بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه در حوزه صنعت و انرژی/ جشن احیاء ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی هرمزگان/ آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی سیریک
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رییسی صبح امروز 12 بهمن در آغاز اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق فرودگاه شهدای پرواز 655 وارد بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان قرار گرفت.

استان هرمزگان مقصد دومین دور از سفر رییس جمهور و اعضای هیأت دولت است و سفر قبلی در دی ماه 1400 انجام شده بود.

 این سفر دو روزه است و برنامه‌ریزی شده تا رییس جمهور در بندرعباس، میناب و بشاگرد برنامه‌های مختلف و دیدارهای مردمی داشته باشد.

در این سفر آیت الله رییسی 105 هزار میلیارد تومان پروژه را نیز مورد بهره برداری قرار می دهد که از جمله آن می توان به بیمارستان کودکان جدید بندرعباس و نیروگاه المهدی و بیش از یک هزار پروژه عمرانی و صنعتی، آبرسانی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

رییس جمهور همچنین ساعت 15.30 امروز در ساحل بندرعباس دیدار مردمی دارد.

وزرای دولت نیز از دو روز گذشته در مناطق مختلف هرمزگان حضور یافته و امروز نیز بیش از 10 وزیر دولت همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان، در مناطق مختلف آن حضور می یابند.
 
 

رییس جمهور: 105 هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود
سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به استان هرمزگان اظهار داشت:

بسیار خرسندم که خدای متعال توفیق داد تا امروز در شهر بندرعباس و استان هرمزگان باشیم و به ارواح مطهر شهدا درود می فرستم و برای جانبازان و ایثارگران طلب عافیت کنم.

وی افزود: هرمزگان زمینه‌های بسیاری در اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و کارهای خوبی هم در استان انجام شده است و ما با نیازهای استان، دور اول سفر را به رفع ضرورت ها قرار دادیم و امروز شاهدیم با تلاش استاندار و همه مسؤولان گام‌های خوبی برداشته شده و پروژه‌های فراوانی به ثمر رسیده است.

رییس جمهور با بیان این که دهها پروژه به سامان رسیده و 105 هزار میلیارد تومان جذب شده و این پروژه ها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: طی سفر دو روزه به آنها سرکشی خواهیم کرد. پروژه هایی که زمینه‌های اشتغال، تولید و خدمت رسانی به مردم استان را داراست.
 
به گفته آیت‌الله رییسی، حرکت جهادی در هرمزگان شکل گرفته است و در این دو روز به جای جای استان سر می زنم و کارها را دنبال می‌کنیم.

وی با تقدیر از نماینده مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح که نقش مهمی در توسعه استان دارند، از  بسیج و نمایندگان و همه کسانی که تلاش می‌کنند، به طور ویژه قدردانی کرد.
رییس جمهور همچنین تأکید کرد: آنچه در استان لازم بود را در شورای برنامه ریزی مصوب می‌کنیم و آنچه برای تصمیم‌گیری در شوراهای عالی نیاز باشد را در تهران بررسی و تصویب می‌کنیم و تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور با خوشامدگویی دو تن از شیوخ اهل سنت، خانواده شهید مدافع حرم و اسلام جاهدی ورزشکار مدال آور المپیک آسیایی وارد هرمزگان شد.
 

رئیسی در جشن احیای 610 واحد تولیدی راکد هرمزگان:
استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست/ کسب استقلال اقتصادی در گرو رشد تولید است/ نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی با قوت ادامه می‌یابد
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، در مراسم «جشن احیای 610 واحد راکد تولیدی و صنعتی» در این استان ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: امروز در این مراسم شاهد 2 رویداد مهم هستیم که باعث خرسندی است؛ اول جشن احیای 610 واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و دوم جشن صدور 12 هزار مجوز صیادی به صیادان منطقه که بعضی از آنها بیش از 20 سال به دنبال کسب این مجوز بودند.

رئیس جمهور اهالی هرمزگان را مردمانی پاک، مخلص، متدین، دلداده به انقلاب و مرزبانان همیشگی کشور توصیف کرد که همواره از دوران حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا دوره مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و تا امروز همواره برای استقلال و آبادانی ایران مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

دکتر رئیسی ضمن قدردانی از وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد برای تسهیل صدور بیش از 12 هزار مجوز صیادی برای اهالی منطقه، صدور این مجوزها را باعث آرامش و خوشحالی صیادان و خانواده‌های آنان دانست و با بیان اینکه خوشحالی مردم خوشحالی دولت است، افزود: مسئولان از خود مردم و صیادان برای رونق بیش از پیش صیادی کمک بگیرند چرا که این مردم،‌ مردمی پرکار و کم‌توقع هستند و هیچ کس بیشتر از آنان برای رونق و پیشرفت کار انگیزه ندارد.

رئیس جمهور مناسبت دیگر این مراسم را احیای 610 واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان دانست که باعث نگرانی عمومی در این زمینه بود و اظهار داشت: نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این دولت بسیار خوب دنبال شده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و می‌توان گفت استان هرمزگان در این زمینه رتبه برتر دارد، چنانکه شاهدیم امروز کارخانه‌ای که از سال 97 به تعطیلی کشانده شده بود، احیا شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

دکتر رئیسی در ادامه با قدردانی از همه دلسوزانی که در راستای کاهش بیکاری و افزایش تولید در استان هرمزگان تلاش کردند، گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه تعطیل وارد کانال 7 هزار شده که این خبر بسیار خرسند کننده است. هر چه کارخانجات نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند سود خالص برای کشور به شمار می‌رود‌. نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید بسیار قوی‌تر از گذشته ادامه یابد و انشالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه و یا کارگاه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب باشد که کسی دغدغه شغل نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً «تولید» رشد اقتصادی به همراه دارد که همه اینها به ایران قوی می‌انجامد.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد امام راحل (ره)، افزود: شهدای عزیز، امام راحل و حضور حماسه‌ساز مردم در کشور برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی 8 درصد و استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

دکتر رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دولت مردمی عزم جدی دارد که از بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تولیدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.


قدردانی صیادان هرمزگانی از رئیس جمهور
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان هرمزگان با نمایندگان صیادان هرمزگانی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار نمایندگان صیادان هرمزگانی بابت تحقق وعده رفع مشکل مجوز کسب و کار خود از رئیس جمهور قدردانی کردند.

با صدور حدود 8 هزار مجوز صیادی جدید در دولت مردمی، صیادانی که حدود 25 سال برای دریافت مجوز صیادی بلاتکلیف بودند، ساماندهی شده‌اند. با این حساب مجموع مجوزهای صیادی صادر شده به 12 هزار عدد بالغ می‌شود.

این صیادان که قبل از این هیچ بیمه‌ای نداشتند طبق موافقت‌نامه بیمه روستاییان و عشایر، بیمه شدند و حتی می‌توانند برای تجهیزات شناورها تسهیلات بگیرند و از سوخت یارانه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد.



بهره‌برداری از 157 پروژه در حوزه صنعت و انرژی
دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن بازدید از چند پروژه پتروپالایشی و پتروشیمی با جمعی از کارگران این واحدها نیز صمیمانه و بی‌واسطه دیدار و گفتگو کرد و در جریان وضعیت شغلی و معیشتی آنان قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین از 157 پروژه در حوزه صنعت و انرژی در استان بهره‌برداری کرد.
دکتر رئیسی به صورت برخط و از طریق ویدئو کنفرانس نیز  دستور آغاز عملیات اجرایی «نیروگاه اتمی پنج هزار مگاواتی سیریک» در شرق هرمزگان را صادر کرد.

همچنین 4 واحد نفتی و پالایشی،243 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق، 128 کارخانه و بنگاه اقتصادی،232 هزار تن صنایع تبدیلی کشاورزی و هفت شهرک صنعتی جدید از جمله 157 طرح حوزه صنعتی و انرژی در استان هرمزگان است که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

جشن اهدای 14 هزار واحد مسکونی و 11 هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی برگزار شد

دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، در جشن اهدای 14 هزار واحد مسکونی و 11 هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن حضور یافت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی 3 هزار و 600 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان هرمزگان تامین شده که همزمان با سفر دولت مردمی به این استان علاوه بر واگذاری 14 هزار واحد مسکونی و 11 هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی، عملیات آماده سازی و واگذاری 28 هزار قطعه زمین دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن و 3 هزار و 200 قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان آغاز شده است.

با حضور رئیس جمهور در استان هرمزگان همچنین عملیات اجرایی ساخت 10 هزار واحد مسکونی ساحلی با هدف فعال‌سازی اقتصاد دریا در این استان آغاز شد.

بهره‌برداری از 32 طرح بهداشتی-درمانی در استان هرمزگان/ افتتاح فاز جدید 112 تختخوابی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس

دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، به صورت برخط و از طریق ویدئو کنفرانس از 32 پروژه بهداشتی-درمانی در استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 1024 میلیارد تومان شامل مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، اورژانس هوایی، تجهیزات درمانی و ام آر آی بهره‌برداری کرد.

همچنین فاز جدید 112 تختخوابی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

فاز جدید این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال 1400 و با شروع دولت مردمی آغاز شده بود، با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده، شامل بخش‌های مختلف اتاق عمل، آی سی یو، آنکولوژی و اورژانس است.

با افتتاح این فاز ظرفیت تخت‌های بیمارستان کودکان بندرعباس از 134 تختخواب به عدد 246 رسید.

دکتر رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس، از تعدادی از کودکان بستری شده در این بیمارستان نیز عیادت کرد.
https://jahannews.com/vdciqvavvt1aqw2.cbct.html
jahannews.com/vdciqvavvt1aqw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دکتر رییسی هر کجا پا میگذارد، برکت را با خود به آنجا میبرد.
زنده باد افتخار جهانی اسلام و مسلمین.
Iran, Islamic Republic of
قیمت دلار طلا مسکن ماشین گوشت
درود بر رئیسی
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این اومد و صد شکر که اون رفت
Iran, Islamic Republic of
آغاز ساخت نیروگاه 5 هزار مگاواتی اتمی قابل تقدیر و تحسین است در دولت قبل حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه ساخته نشد.
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام احداث یک نیروگاه ۵۰۰۰ مگاواتی اتمی حداقل ۳۰ میلیارد دلار هزینه دارد، با این پول چقدر میشه راه آهن که شاهراه ترانزیتی هستش احداث کرد!، چقدر میشه نیروگاه بادی و خورشیدی که چند برابر ظرفیت تولید برق داره احداث کرد که تعمیر و نگهداریش خیلی راحتتره!،
Iran, Islamic Republic of
انرژی اتمی ارزان ترین و پاک ترین انرژی دنیاست به همین اکثر کشورهای پیشرفته 80 درصد برق خود را از این طریق تامین می کنند.
دانا
Iran, Islamic Republic of
از سفرهای استانی شما تشکر می کنم ولی متاسفانه در استان ما کار خاصی صورت نمی گیرد، متاسفانه قیمت گذاری در استان ما با استان های همجوار متفاوت است در حالی که همان کالا در استان مجاور یک سوم استان ما قیمت دارد، در مورد تولیدات هم متاسفانه برخی کارخانه ها پلمپ شده اند و انگار دستی نمی گذارد تولید کننده ای کار کند و همین باعث مهاجرت شده است.
امیر
Iran, Islamic Republic of
درود. چرا اینهمه پروژه ها که افتتاح میکنن هیچ روندی در معشیت مردم تاثیر نگذاشته..