دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

ادامه واکنش‌ها به حمله پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن/ پولیتیکو: پاسخ آمریکا طی ۲ روز آینده عملیاتی خواهد شد

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 868267
با گذشت دو روز از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نیروهای آمریکایی در مرز عراق و اردن که به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی و مجروحیت حداقل 40 نظامی دیگر این کشور همراه شد واکنش‌ها به این رخداد همچنان ادامه دارد.
پاسخ آمریکا طی ۲ روز آینده عملیاتی خواهد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از نورنیوز، نشریه امریکایی پولیتیکو در خصوص آخرین تحولات پیرامون موضوع واکنش آمریکا به حمله انجام شده به پایگاه نیروهایش در مرز عراق و اردن نوشت: بایدن از مشاورانش درخواست کرده تا آنچه گزینه‌های پاسخ بازدارنده به اقدامات ضد آمریکایی در منطقه خوانده را به او پیشنهاد دهند.

بر اساس اعلام این نشریه با چراغ سبز بایدن، پاسخ آمریکا طی ۲ روز آینده عملیاتی خواهد شد و احتمالا در قالب موجی از حملات به مجموعه‌ای از اهداف باشد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهار نظری جدید پیرامون این رخداد گفت: پاسخ ایالات متحده به حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی در اردن می‌تواند چند سطحی و در یک بازه زمانی ادامه‌دار باشد.

در حالی که آمریکا در اولین واکنش به هدف گرفته شدن نیروهایش در اردن گروههای مورد پشتیبانی ایران را مسئول این عملیات اعلام کرد،

شب گذشته امیر سعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد: مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نداریم.

وی با اشاره به نامه ارسال شده از سوی امریکا به شورای امنیت اعلام کرد: نامه آمریکا حاوی ارجاعات غیرقابل توجیهی و بی‌پایه‌واساسی است که مدعی شده گروه‌های شبه نظامی وابسته به نیروهای مسلح ایران در اقداماتی علیه پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق و سوریه دخیل هستند.

وی در این نامه تاکید کرد: ایران چنین ادعاهای بی‌اساسی را قاطعانه رد می‌کند.

در نامه ایروانی به شورای امنیت تصریح شده: هیچ گروهی وابسته به نیروهای مسلح ایران، خواه در عراق، سوریه یا هر جای دیگری که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل ایران یا از طرف آن عمل کنند، وجود ندارد وبنابراین ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز روز گذشته در سخنرانی خود در اندیشکده واشنگتن با اعلام نگرانی نسبت به اثرگذاری پاسخ احتمالی آمریکا به کشته شدن نیروهایش بر تلاشی که دوحه به همراه برخی دیگر از کشورهای منطقه برای برقراری آتش بس میان حماس و تل‌آویو دنبال می‌کنند گفت: اقدام تلافی‌جویانه آمریکا قطعا تاثیراتی خواهد داشت و یقینا به نحوی بر امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد؛ امیدوارم که این مسائل مهار شود وهیچ چیزی تلاش‌های ما را تضعیف نکرده یا پیشرفت‌ها را در مخاطره قرار ندهد.
https://jahannews.com/vdcepv8vfjh8pwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepv8vfjh8pwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدام کنه تا نتیجه مرگبارش رو ببینه . ما منتظر اقدام آمریکا هستیم