شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۲
دور دوم سفرهای استانی؛

سفر رئیس جمهور به زنجان/ حضور در اجتماع باشکوه مردم/ افتتاح ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن/ بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه زنجان

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 865177
رییس جمهور در دور دوم سفرهای استانی صبح امروز(شنبه)به استان زنجان سفر کرد.
سفر رئیس جمهور به زنجان/ حضور در اجتماع باشکوه مردم/ افتتاح ۷ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن/ بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه زنجان
به گزارش جهان نيوز، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، با بیان اینکه مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خودشان کرده‌اند و با این عنوان شناخته می‌شوند، تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 500 شهید، علما، مفاخر و حکمای زنجان از جمله شیخ اشراق و حکیم هیدجی، نه فقط برای این استان بلکه مایه فخر جهان اسلام هستند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در این سفر میزان اجرای مصوبات سفر اول دولت به استان زنجان را مورد بررسی قرار خواهیم داد، افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده به همت استاندار و مدیران استان کارها به خوبی پیش رفته و بعضی از مصوبات نیز در دست اقدام و اجراست.

دکتر رئیسی اظهار داشت: طرح‌های مسکن استان در زمینه زمین و مسکن پیشرفت خوبی داشته و در این سفر بخشی از آنها به مردم واگذار خواهد شد. همچنین مسئله بیکاری که یکی از نگرانی‌های جدی مردم زنجان بود، بر اساس آمارها و با راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید کاهشی شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دومین سفر دولت مردمی همچنین مسائل و نیازهای جدید استان که از طریق مسئولان و مدیران محترم و فرهیختگان و اقشار مختلف به دولت منعکس شده مورد توجه قرار می‌گیرد تا با تلاش جهادی مسئولان تامین شود، گفت: لازم می‌دانم بابت تاخیر یک روزه‌ای که به دلیل ضرورت حضور بنده در استان کرمان و عرض ادب و احترام به مردم و خانواده شهدای این استان و نیز پیگیری برخی مسائل ضروری امنیتی در کرمان پیش آمد نیز از مردم زنجان عذرخواهی کنم.

افتتاح 7 هزار و 183 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
دکتر سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به زنجان سفر کرده است، از 7 هزار و 183 واحد مسکونی از جمله 1200 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی بهره‌برداری کرد.

واحدهای افتتاح شده دیگر نیز  شامل 1213 واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، 770 واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در طرح بازآفرینی شهری و 4 هزار مسکن روستایی در استان زنجان است.

همچنین به طور همزمان با حضور رئیس جمهور به 700 متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.



سخنرانی در اجتماع پرشور مردم زنجان

رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع امروز شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای کرمانی، دوم اعلام بیزاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و سوم اعلام حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه بود.

رئیس جمهور ویژگی شاخص مردم زنجان را پیوند قلبی آنان با نام و یاد امام حسین (ع) و کربلا و عاشورا برشمرد و افزود: نام و یاد امام حسین (ع) رمز پیروزی نهضت،‌ ماندگاری انقلاب اسلامی، استیصال دشمنان، پیروزی در دفاع مقدس و عامل ایجاد امید و پیوند دهنده قلب‌های ما به یکدیگر و اینجا نیز پایتخت شور و شعور حسینی است.

دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز جهان اسلام و منطقه وضعیت خاصی دارد و باید تحلیل صحیحی از شرایط و وضعیت داشته باشیم، اظهار داشت: مردم ایران و امام راحل حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرده و آزادی قدس شریف را اولویت مسائل جهان اسلامی عنوان می‌کردند و تاکید داشتند که رژیم جعلی صهیونیستی غده سرطانی است.

رئیس جمهور ادامه داد: در 40 و چند سال گذشته در دنیا بسیار با این مواضع حق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دشمنی شد، اما ملت ایران بر موضع حق خود پافشاری کرد و امروز این پافشاری باعث شده که حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران بر همگان روشن شود و همه ببینند که حق با مردم، انقلاب، نظام، امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است.

دکتر رئیسی گفت: فلسطین مظلوم اما مقتدر پیروز میدان و رژیم جعلی صهیونیستی با وجود حمایت‌های استکبار جهانی از او حتما از بین رفتنی است، چرا که این وعده الهی است که ظلم و باطل اگر چه ممکن است جولان داشته باشد، اما پایداری و ماندگاری ندارد.

رئیس جمهور دشمنی‌ها با ملت، انقلاب، نظام و امثال سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را ناشی از پافشاری ملت ایران بر حق مسلم مردم فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان و خروشیدن بر ظالمان تاکید دین، ائمه و سیاست جمهوری اسلامی است؛ یقین بدانید این سیاست درست و به‌حق و برگرفته از آموزه‌های اباعبدالله الحسین (ع) است.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در سال‌های سپری شده از انقلاب اسلامی دشمنی‌های زیادی با جمهوری اسلامی شده و دشمن از تحریم و تهدید تا حمله نظامی و محاصره اقتصادی را علیه ما به کار گرفته، گفت: با وجود همه این دشمنی‌ها ملت ایران اراده کرده با پایبندی بر ارزش‌ها و دین روی پای خود بیایستد و با همین پایبندی توانسته در این نبرد و جنگ اراده‌ها پیروز شود.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران با وجود تحریم‌ها توانست گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت با تکیه بر ارزش‌های خود بردارد و امروز با جرات می‌توانیم ایران را کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم. دشمنان سعی کردند ما را از بسیار از فناور‌ها و علوم محروم کنند، اما جوانان عزیز ما با توکل توانستند در عرصه‌های علمی و صنعتی پیشرفت‌های بزرگی به دست بیاورند و از جمله در صنعت هسته‌ای با مجاهدت‌های افرادی مثل شهید شهریاری که اهل همین دیار زنجان نیز بود، به پیشرفت‌های زیادی دست یابند و توطئه‌های دشمن و ترور این دانشمندان نیز نتوانست ملت ایران را در مسیر پیشرفت متوقف کند.



بازدید از ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، از پروژه معطل مانده ورزشگاه 15 هزار نفری این استان بازدید کرد.



https://jahannews.com/vdcbzsbwzrhb08p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzsbwzrhb08p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر رئیسی
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله امروز دولتمردان در کنار مردم هستن و کشور ویدئو کنفرانسی اداره نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
همش مسکن روستایی بود که