يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شیوه جدید کلاهبرداری از بیکاران

دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 864570
کلاهبرداران اینترنتی حالا در شگرد جدید خودشان، به آگهی استخدام رسیده‌اند و قصدشان سرکیسه کردن کسانی است که به‌دنبال کار هستند.
شیوه جدید کلاهبرداری از بیکاران
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، خیلی‌ها برای پیدا کردن یک کار مناسب سراغ سایت‌های کاریابی می‌روند و اگر برایشان پیامکی در این زمینه بیاید، شاید متوجه فیک بودن آن نشوند. کلاهبرداران هم از همین موضوع استفاده کرده و با سرشماره‌های مختلف پیامک‌هایی را که در آن از افراد مشخصات و رمز حساب بانکی می‌خواهد، ارسال می‌کنند.

آنهایی که حواس‌شان جمع‌تر است معمولا گول نمی‌خورند اما هستند کسانی که آنقدر از بیکاری خسته شده‌اند که تا چنین پیامکی می‌بینند، بدون فکر مشخصات خودشان و کارت بانکی‌شان را ارسال می‌کنند و درنهایت همان مقدار پولی هم که دارند، می‌رود توی جیب دزدان اینترنتی! با اینکه پلیس دائم در این زمینه هشدار می‌دهد اما همچنان عده‌ای در دام این سودجویان می‌افتند و کلاهشان برداشته می‌شود.

این‌بار هم پلیس فتا با اینکه همیشه حواسش هست، اما هشدار داده که اگر پیامکی برایتان آمد که حاوی لینک بود، جلوی خودتان را بگیرید و روی لینک نزنید چون معمولا این لینک‌ها یک نوع بدافزار است که حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند.

ضمن اینکه این سارقان فقط از طریق پیامک دزدی نمی‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی هم حضور فعال دارند در نتیجه موقع گشت زدن در این شبکه‌ها هم به هوش و گوش باشید که فریب پیج‌های فیک را نخورده و هیچ‌گونه مشخصاتی برایشان ارسال نکنید. اگر هم به مورد مشکوکی برخوردید، بلافاصله به پلیس فتا خبر بدهید تا دیگران هم در این تله گرفتار نشوند.
https://jahannews.com/vdchqkn6v23n-md.tft2.html
jahannews.com/vdchqkn6v23n-md.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *