دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

انصارالله نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند؟

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 863462
با توجه به افزایش اقدامات انصارالله یمن و تغییر مسیر نفت‌کش‌ها و کشتی‌های کانتینری برای دور زدن دریای سرخ و باب المندب، موضوع افزایش قیمت نفت محتمل به نظر می‌رسد.
انصارالله نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، قیمت نفت در بازار جهانی در پی تنش‌های جدید در منطقه رو به افزایش است. پس از حملات یمنی‌ها به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ که منجر به توقف تعدادی از گروه‌های کشتیرانی شرکت بریتیش پترولیوم شد، قیمت نفت با افزایش بیش از ۳ درصدی مواجه شد.

برخی از تحلیلگران شرکت یوبی‌اس گفته‌اند تغییر مسیر کشتی‌ها در این یک هفته می‌تواند در قیمت ماه‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

شرکت بریتیش پترولیوم تنها شرکتی نبوده که حمل و نقل خود را از طریق دریای سرخ متوقف کرده است، روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه شرکت کشتیرانی کانتینری نیز اعلام کرد به دلیل کاهش امنیت در این منطقه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.

 ۲۹ آذر ماه هر بشکه نفت برنت با ۰.۱۰ درصد افزایش، ۷۹.۳۱ دلار معامله شد. نفت تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد افزایش، به قیمت ۷۴.۰۷ دلار به فروش رسید. نفت خام سنگین عربستان دو روز پیش ۸۰.۶۱ دلار معامله شد.

نفت سنگین ایران با افزایش ۰.۹۱ درصدی ۷۹ به دلار در هر بشکه رسید.

نزدیک به ۱۵ درصد ترافیک کشتیرانی از طریق کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، انجام می‌شود. این مسیر کوتاه‌ترین مسیر میان اروپا و آسیا را به خود اختصاص داده است.
https://jahannews.com/vdcg3w97xak93t4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3w97xak93t4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *