شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های پلیس فتا در شب یلدا

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 863381
پلیس فتا در آستانه شب یلدا به مردم هشدارداد مراقب کلاهبرداری های سایبری باشند تا در دام چنین مجرمانی نیفتند.
توصیه‌های پلیس فتا در شب یلدا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در آستانه شب یلدا، ‏کلاهبرداران و مجرمان سایبری سعی در سوء استفاده از شهروندان دارند و در واقع مناسبت‌هایی از این دست به عنوان فرصتی برای آنهاست، زیرا با تبلیغات ویژه در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ...

سعی می‌کنند کاربران را به درگاه‌های جعلی بکشانند و یا ترفند‌های دیگری را به کار گیرند.

در همین راستا پلیس فتا با توصیه‌های سایبری به شهروندان هشدار داد تا در دام چنین مجرمانی نیفتند. توصیه‌ها به این ترتیب است؛

شب یلدا فرصت مناسبی است تا استفاده از تجهیزات هوشمند را به حداقل رسانده و بیشتر در جمع‌های خانوادگی حضور داشته باشیم. 

در صورت دریافت پیامک‌هایی نظیر بسته اینترنت رایگان شب یلدا و... قبل از اطمینان حتما از مراکز رسمی صحت موضوع را بررسی کنید. 

افراد سودجو در پوشش تخفیف‌های شب یلدا به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند از این رو حتما از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید‌های اینترنتی خود را انجام دهید.

شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.
https://jahannews.com/vdcg7w97qak93w4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7w97qak93w4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *