دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲۴
به بهانه اظهارات وزیر آموزش و پروش،

چرا مهمترین وزارتخانه کشور باید مشکل مالی داشته باشد؟!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 862984
وزیر آموزش و پرورش شرمنده ترین وزیر کابینه است؛ از این حیث که دائما باید «بنالد» که من در اینجا و برای انجام چه کاری از نظر مالی کم دارم.
چرا مهمترین وزارتخانه کشور باید مشکل مالی داشته باشد؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: اخیراً مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است: «وزیر آموزش و پرورش شرمنده ترین وزیر کابینه است؛ از این حیث که دائما باید «بنالد» که من در اینجا و برای انجام چه کاری از نظر مالی کم دارم. از جای دیگر باید هزینه را بگیریم تا کار جای دیگر را انجام دهیم که حاصل جمع این کار صفر است چراکه اگر از جای دیگر برداریم و به جای دیگر اضافه کنیم؛ آن طرف از نظر مالی کم می آوریم. پس باید اولویت بندی کنیم». البته به این هم اشاه کرده: «وقتی به رئیس جمهور درباره مشکلات می‌گویم او بیش از من و پیش از من به دنبال تحقق موضوع است». 
 
در این زمینه چند نکته، قابل بیان است:

یک: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و برآمده از دل فرهنگ است. بر این اساس، تعلیم و تربیت نقش محوری در آن دارد. واقعاً نگران کننده است که وزیر آموزش و پرورش - یعنی نهادی که میلیون ها دانش آموز بخش قابل توجهی از ساعات روزانه خود را در آنجا می گذرانند – از کمبود مالی سخن بگوید.

دو: انتظار این است که در جمهوری اسلامی، نظام آموزش و پرورش چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی در سطحی باشد که وزیر آموزش و پرورش همیشه سرش بالا باشد و افتخار کند که نسل آینده ای در این نهاد تربیت شده که از نظر تربیتی و علمی، مایه آبرو و مباهات برای ما هستند. در حقیقت، آموزش و پرورش یکی از مهمترین جاهایی است که باید نماد کارآمدی جمهوری اسلامی باشد.
 
سه: بعضاً شنیده می شود که در برخی وزارتخانه ها بودجه های سنگین برای برخی کارها قرار داده می شود که می توان این موارد را کنترل و مدیریت کرد. حال اینکه در وزارت آموزش و پرورش بعضاً حقوق معلمین با مشکل مواجه می شود و یا برخی نیازهای دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت به دلیل کمبود بودجه، تأمین نمی شود و یا با تأخیر صورت می گیرد.
 
چهار: اگر قرار است که مشکلات کشور حل شود، باید از همان آموزش و پرورش و مدرسه به فکر باشیم. آموزش و پرورش از جهاتی مهمترین وزارتخانه کشور است. بنابراین، کمبود و کاستی در نظام آموزش و پرورش یعنی آسیب زدن به آینده؛ یعنی در معرض خطر قرار دادن کشور؛ یعنی هدر رفتن نیروی انسانی و سرمایه های مادی و معنوی مملکت؛ هدر رفتن وقت و عمر معلمین، دانش آموزان و والدین آنها.
 
البته حمایت مالی کافی از آموزش و پرورش به معنی ریخت و پاش، هزینه های بی مورد و عدم حساسیت نسبت به بیت المال نیست؛ بلکه مقصود این است که وضعیت باید به گونه ای باشد که وزارتخانه آموزش و پرورش، همه تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت بگذارد و از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.
https://jahannews.com/vdcevw8vejh8poi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevw8vejh8poi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
انشالله اگه خدا بخواد با استخدام طلاب خانم و آقا در دولت سید محرومان تمام مشکلات حل میشه وقتی ریل حرکت کنه دیگه همه چی حرکت میکنه
Iran, Islamic Republic of
استخدام خوب است ولی بهتر است حداقل مقاطع دبستان به حوزه ها واگذار گردد.
قطعا نتیجه خوب خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ساکت
!!
Iran, Islamic Republic of
بابا نمکدون !!!!
!!
Iran, Islamic Republic of
این وزارتخانه ؛ باید مهمترین وزارتخانه ، از هر لحاظ باشد ، چون کارش انسان سازی و تربیت مدیران آینده کشور است !!
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی بیماری شما اینه که دچار نوعی توهم شدید و کله پوکی دارید که توش کاه وجود داره. چون من تو آموزش و پرورشم و می بینم از بین 51 دبیری که برای یک ناحیه در یک دوره تحصیلی استخدام شدن فقط یک نفر تحصیلات حوزوی داشت اونم دبیری دینی و قرآن قبول شده بود!
Iran, Islamic Republic of
پس باید در بودجه سالیانه کشور رقم بیشتری به این وزارتخانه اختصاص داده شود ... در حالی که هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده ...حالا هفتاد که هیچ هفتصد من مثنوی در این رابطه بنویسید بی فایده است.
Kyrgyzstan
ده ماه از سال مالی گذشته
Iran, Islamic Republic of
چرا در دولت قبل کسی منتقد نبود، همه انتقادها در این دولت قطعا تفکر استکبار است
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه دقت کرده باشی در این دولت انتقاد در سایت های انقلابی و بیسیجی و صدا و سیما به صفر رسیده و گویا مملکت گل و بلبل است. من خودم به رئیسی رأی دادم و بازم می بینم اما به این نتیجه رسیدم که بیماری این کشور چیزی نیست جز همین فساد رخه کرده در افراد که یا مدعی آزادی اند یا انقلاب اما هر دو متعصبانه دنبال منافع شخصی خودند و وقتی دولت مورد علاه ی اونا به قدرت می رسه از هر غلط اون دولت دفاع می کنند
Russian Federation
بلندای دیوار توسعه و پیشرفت هیچ جامعه ای ، از دیوار مدرسه (معلم - دانش آموز- خانواده) فراتر نخواهد رفت.
Iran, Islamic Republic of

تو این دوره و زمونه تنها چیزی که ارزش نداره تو مملکت آموزش و پرورش.
Iran, Islamic Republic of
چون تعلیم و تربیتِ اصولی - علمی - تخصصی - پیشرفته و توسعه محور از اولویت های دولت ها نبوده
Iran, Islamic Republic of
ساماندهی تالیف کتب درسی مطالبی بود که رهبری داشتند.اما اقدامی صورت نگرفت اینقدر فضای ذهنی دانش آموزان را با مطالب غیر ضروری پر نکنید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چرا مهمترین وزارتخانه کشور باید مشکل مالی داشته باشد؟!
به همان دليل كه همه مستاجران و كارگران و بازنشستگان از جمله بازنشستگان وزارتخانه خودتان
هم مشكل مالي دارند !!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه متاسفانه افرادی که پست و مقام می گیرند هنوز به آن درجه از درایت نرسیدند که اگر القابی از قبیل دکتر و مهندس و تحصیلکرده دارند از پشت. نیمکت به آنجا رسیده اند نه از بانک ها و شرکت ها و بیمه و نفت و گاز و ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
در همین آموزش و پرورش هزینه های میلیاردی زیادی صرف تجملات و کارهای نمایشی انجام می شه
Iran, Islamic Republic of
وزیری که در مورد مدارس غیر دولتی اعتقادش اینه که هر چی پول بیشتری بدی آش بیشتری می خوری نمی تونی یه وزیر جهادی باشه پس باید یه وزیر جهادی برای آموزش و پرورش انتخاب بشه
برات
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش مهمترین وزارتخانه‌_جناب وزیر این جمله باید با خون شهدا نوشته شود و در سردر تمامی وزارتخانه‌ها نصب گردد که انقلاب اسلامی با حضور همین دانش آموزان اوج گرفت ودر صورت بی‌توجهی توسط همین دانش آموزان به زمین زده خواهد شد پس بیایید بگوییم که:(آموزش وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه‌) است.
برات علی آب برین
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش ‌مهمترینترین وزارتخانه‌ است صدا و سیمای جمهوری اسلامی بر مبنای وظیفه‌ای که امام عزیزمان به عنوان دانشگاه به آن محول نمود باید یک کانال مخصوص برای آموزش و پرورش و بیان مشکلات و فرصت‌های تربیتی آموزشی کلیه مدارس در سطح کشور اختصاص دهد
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر جمله درست اینه هیچ جای دنیا هوا آلوده نیست که مدارس تعطیل شود
Iran, Islamic Republic of
یک سوال
همه حقوقبگیران دولت را پرداخت حقوق ودستمزدها صورت دهید.
Iran, Islamic Republic of
این معوقات رتبه بندی چه شد!
اگر قانونی بوده پس قاعدتا مبنای پرداخت هم قبل از قانون مشخص ومعین شده،پس دقیقا این منابع کجا تخصیص یافته!
اگر منابع تخصیص داده نشده ولیکن قانون تصویب شده،حداقل کار پیگیری قضایی بانیان است
Iran, Islamic Republic of
از عجایب وزارتخانه
مصوبه ی رتبه بندی وبارگذاری ها انجام شده
از سوی دیگر جلوی صدور حکم
[[فناوری اعلام کرده امور اداری اجازه صدور نمی دهد[
این رویه ی ناصواب فقط اعتراض را بهمراه داره