شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

ظرفیت بهشت‌زهرا(س) پر شده است

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 862891
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پر شدن ظرفیت بهشت‌زهرا (س) خبر داد و گفت: ما باید مکان جدیدی را در اطراف تهران برای تدفین اموات در نظر بگیریم.
ظرفیت بهشت‌زهرا(س) پر شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین نظری امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در نشست خبری که در موزه فرش تهران برگزار شد گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نگهداشت شهر، آمادگی در برابر نزولات و بارش‌ها، نورپردازی، توسعه میادین میوه و تره‌بار، ساماندهی دستفروشان، ارتقا سطح خدمات ایمنی و محیط زیست و طرح توسعه و ارتقا سطح خدمات در بهشت‌زهرا (س) صورت گرفته است.

وی به ساماندهی دستفروشان در چهراره ولیعصر اشاره کرد و گفت: قرار است در نیمه اول دی در این محور ساماندهی و به نقطه دیگری بروند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع سگ‌گردانی در تهران اشاره کرد و گفت:‌برخی از شهروندان سگ‌های خود را در شهر می‌گردانند و وضع فجیعی دارد در کشور‌های دیگر برای سگ‌گردانی قانون و قواعد دارند و بحث‌های مراقبتی و بهداشتی شهر با کسی است که این فعل را انجام می‌دهد، اما در تهران این موضوعات رعایت نمی‌شود و تمام موضوعات سگ‌گردانی گریبانگیر مدیریت شهری می‌شود.

نظری در بخش دیگر سخنانش به توسعه میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت:‌ارتقا کیفیت محصولات و ارائه محصولات با قیمت مناسب در دستور کار است و همچنین باید غرفه‌داران رفتاری خوب و مناسب داشته باشند در غیر اینصورت با پیمانکار برخورد می‌شود.

به گفته وی، لباس‌های مناسبی برای کارکنان میادین در نظر گرفته شده و برای رفاه شهروندان برناهم‌ریزی صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات سازمان آتش‌نشانی گفت:‌کاهش رسیدن به زمان حادثه در دستور کار است و همچنین تعداد ساختمان‌های نایمن هم کاسته شده است.

وی به موضوع بهشت‌زهرا و ارائه خدمات با هزینه کم اشاره کرد و گفت:‌مقایسه‌ای با سایر کلانشهر‌ها صورت گرفته و گفته شده که خدمات بهشت‌زهرا ارزان‌تر است البته بنده گفتم مستندات تهیه شود تا قابل ارائه در شورا باشد.

وی به موضوع رفت و روب و پسماند اشاره کرد و گفت: مناقصاتی برگزار شده و بحث الکترونیکی شدن صورت وضعیت‌ها با همکاری فاوا در دستور کار است.

نظری به موضوع تم رنگ در شهر اشاره کرد و گفت:‌برای این موضوع با یکی از دانشگاه‌های معتبر قراردادی بسته شده است، اما تم رنگی با رویکرد حفظ رنگ اصیل انجام شود.

وی به موضوع شهربان و حریم‌بان اشاره کرد و گفت: برای این موضوع برنامه‌ریزی صورت گرفته و حریم به صورت هوشمند کنترل می‌شودد.

نظری در بخش دیگر سخنانش به کمربند سبز تهران اشاره کرد و گفت: امسال ۲ هزار هکتار به فضای سبز اضافه می‌شود و با این اقدام اجازه ساخت و ساز در حریم داده نمی‌شود.

وی همچنین به بوستان چهارباغ با مساحت حدود ۴۵ هکتار اشاره کرد و گفت: این بوستان در پهنه شمالی مصلای تهران است و یک پل ارتباطی است و این پل رو به قبله است و در زمان برگزاری نماز‌ها می‌توان با این پل اتصال برقرار و مردم می‌توانند در چهارباغ نماز بخوانند.

نظری همچجنین به احیا و بازسازی دره فرحزاد اشاره کرد و گفت:‌در این محل قبلا معتادین متهاجر حضور داشتند، اما درحال نوسازی و بهسازی شده و قرار است به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

وی در خصوص هماهنگی بین دستگا‌ها در زمان بارش باران و برف گفت: با پلیس جلساتی داشته‌ایم تا بتوانیم اقدامات مناسبی را در هنگام بارش‌ها انجام دهیم.

معاون شهردار تهران به پاییر دیررس در تهران اشاره کرد و گفت:‌هنوز برگ‌ها روی درختان هستند و وقتی برف می‌آید کار را دشوار و سخت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ما از مناطق سناریوی مناسب خواسته‌ایم تا بتوانیم برای هر خیابان برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: قرارداد پیمانکار برف‌روبی ۴ ماهه است و وظایف آن‌ها مشخص است و قرار است آمادگی لازم را داشته باشند.

وی در خصوص جابه‌جایی خیابان سی‌تیر به خبرنگار فارس گفت: برنامه‌ای برای جابه‌جایی خیابان سی تیر نداریم البته عده‌ای مخالف حضور اغذیه‌فروشان در خیابان سی تیر هستند، اما فعلا برنامه‌ای نداریم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوضو وضعیت نامناسب زباله در تهران گفت: برای ما هم مطلوب نیست، اما بنده هر جایی از مناطق بروم و مشکلی باشد برخورد می‌کنم شاید نمره بالایی نگیریم، اما تلاش می‌کنیم به وضعیت مطلوبی برسیم.

وی به خبرنگار قول بازدید سرزده از برخی مناطق را داد و همچنین تأکید کرد: قرارداد پیمانکاران تغییر کرده و شاید برخی پیمانکاران که در قرارداد‌های جدید نیستند کارشکنی کنند.

نظری ادامه داد: البته مدیرعامل سازمان پسماند در خبری گفته بودند یک ماهه مشکل نظافت شهر را برطرف می‌کنند که البته این خبر نسجینده بود، اما ما قرارداد‌های جدید را ابلاغ کرده‌ایم و باید به موضوع منصفانه نگاه کنیم نمره ما شاید بیست نباشد، اما ۱۵ است.

وی در خصوص جزئیات قرارداد‌های جدید گفت: قبلا هر ناحیه یک قرارداد داشت، اما در حال حاضر هر منطقه یک قرارداد دارد و گا‌ها سه منطقه با یک پیمانکار قرارداد می‌بندند و با این کار پیمانکاران قوی وارد می‌شوند و ما هم بهتر م‌ی‌توانیم موضوع را رصد کنیم ما هم نظارت را بیشتر می‌کنیم.

وی در خصوص ساخت آرامستان جدید برای تهران گفت: شهر تهران دیگر حریمی برایش باقی نمانده یا حریم‌ها تبدیل به شهرک شده یا شهرستان و یا از تهران جدا شده است ظرفیت بهشت‌زهرا پر شده است و ما باید برای تدفین اموات فکری کنیم البته زمین‌هایی را در اطراف تهران در نظر گرفته‌ایم و درحال اانجام اقدامات هستیم.
https://jahannews.com/vdcb95bw8rhb0wp.uiur.html
jahannews.com/vdcb95bw8rhb0wp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید دفن امواتی که متولد تهران نبوده اند و غیر تهرانی هستند در بهشت زهرا ممنوع شود تا اینگونه با مشکل برخورد نکنیم
Iran, Islamic Republic of
....!!!
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت بهشت‌زهرا (س) پر شده است".شاخص امید به زندگی که بالا رفته!،پس این اموات را از کجا آورده اید؟.نکنه شهرداری قبر ها را هم به خارجی ها میفروشد!.