دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رسیدگی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی اسکیمینگ

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 862482
رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه ۱۹ درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ اتفاق می‌افتد، گفت: در حوزه اسکیمینگ به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی و ۷۹ متهم در این زمینه دستگیر شدند.
رسیدگی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی اسکیمینگ
به گزارش جهان نيوز، سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری کشور فراجا در گفت‌وگو با مهر با اشاره به عملکرد هشت ماهه پلیس فتا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پرونده در حوزه‌های مختلف سایبری بررسی و کشف شد.

وی افزود: ۸۶.۴ درصد از این پرونده‌های پلیس فتا به ترتیب مربوط به جرایم کلاهبرداری سایبری، برداشت‌های غیرمجاز دسترسی‌های غیرمجاز و مزاحمت‌های سایبری بوده است.

رئیس پلیس سایبری کشور بیان کرد: در حوزه اسکیمینگ به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که ۷۹ متهم در این زمینه دستگیر شدند.

مجید ادامه داد: همچنین در حوزه برداشت‌های اینترنتی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که در این حوزه ۱۲۵ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: همچنین به ۱۸۲ پرونده کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی شد که ۳۳۰ متهم هم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به شهرهایی که بیشترین جرایم سایبری در آن رخ می‌دهد، گفت: ۱۹ درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ، ۱۰ درصد در خراسان رضوی، ۹ درصد در اصفهان، ۶ درصد در فارس و ۵ درصد در خوزستان رخ می‌دهد.

مجید با اشاره به شهرهایی که کمترین جرایم سایبری در آنها رخ می‌دهد، گفت: در کیش، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی و قزوین کمترین وقوع جرایم سایبری را داشتیم.

وی با اشاره به حمایت‌های پلیس فتا از کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد: در زمینه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی نظارت‌هایی را بر عملکرد آنها را داریم و این کسب و کارها را در حملات سایبری حمایت می‌کنیم.

واژه «اسکیمینگ» یا کلاهبرداری‌های اسکیمری به معنی کپی‌برداری از کارت‌های اعتباری و برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی است.
https://jahannews.com/vdch6in6i23n-kd.tft2.html
jahannews.com/vdch6in6i23n-kd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *