شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری با روش قرعه کشی پژو ۲۰۷

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 861502
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند کلاهبردار اینترنتی به ارزش ۲ میلیارد تومان خبرداد و گفت: سرکرده این باند به همراه ۲ متهم دیگر دستگیر شدند.
کلاهبرداری با روش قرعه کشی پژو ۲۰۷
به گزارش جهان نيوز، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست در تحقیقات از مال باختگان دریافتند؛ طی یک پیامک اعلام شد که در صورت خرید حداقل ۲ میلیون تومان از یک شرکت، در قرعه کشی یک دستگاه خودرو ۲۰۷ قرار می‌گیرند، که پس از خرید به آنان تماس گرفته شده و اعلام کردند که در قرعه کشی برنده شده‌اند و برای دریافت جایزه به بهانه‌های مختلف و منطقی باید مبالغی را به حساب شرکت واریز کنند و پس از اینکه مبالغ را دریافت کرده اند، از دسترس خارج شده اند.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان با توجه به شکایت‌های مشابه و حساسیت موضوع، اقدامات کارآگاهی و اطلاعاتی را آغاز کردند و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم موفق شدند ۲ نفر از عوامل این کلاهبرداری‌ها را دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال دهند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق شدند، اما با وجود بازجویی‌های پلیسی کارآگاهان، آنان به اعمال مجرمانه خود اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی موفق شدند، سرکرده این کلاهبرداری‌ها را شناسایی کنند، افزود: کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم، موفق شدند مخفیگاه متهم اصلی را شناسایی و وی را نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال دادند.

سردار، ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهم اصلی با وجود شواهد و قرائن موجود صراحتا به کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرد، گفت: تاکنون ۱۱ نفر از شاکیان، متهمان را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت به ارزش کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی برای شناسایی دیگر شکات در اختیار اداره چهاردهم قرار گرفتند.
https://jahannews.com/vdcjyveo8uqemiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyveo8uqemiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *