شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مسکن ناپروکسن را بشناسید

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب: 858769
این دارو برای درمان بسیاری از دردها مانند روماتیسم، آرتروز، دندان‌درد، درد قاعدگی، تب، درد عضلانی، آرتریت، سردرد و … تجویز می‌شود.
مسکن ناپروکسن را بشناسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از بهداشت نیوز، قرص ناپروکسن نوعی داروی ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) است که برای درمان انواع درد و التهاب خفیف و متوسط استفاده می‌شود. تاثیر این دارو در درمان روماتیسم مفصلی، آرتروز، روماتیسم ستون فقرات، آرتریت، درد دوره قاعدگی، سردرد، دندان درد، تب، التهاب تاندون، التهاب بورس، نقرس، درد عضلانی، کشیدگی و رگ‌به‌رگ شدن تایید شده است. پس این قرص برای درمان بسیاری از دردها کاربرد دارد.
 
کاربردهای قرص ناپروکسن

همانطور که گفته شد قرص Naproxen برای درمان درد و التهاب (تورم و آسیب) در شرایط مختلف استفاده می‌گردد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری روماتیسم مفصلی یا آٰتریت روماتوئید (یک بیماری خودایمنی که مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد)

استئوآرتریت (بیماری ناشی از تجزیه بافت مفصلی)

اسپوندیلیت آنکیلوزان (نوعی آرتریت که ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد)

درد دوران قاعدگی

تاندونیت (التهاب تاندون‌ها)

بورسیت (التهاب کیسه‌های پر از مایع در اطراف مفاصل)

علائم نقرس

عوارض مصرف قرص ناپروکسن

آیا از عوارض قرص ناپروکسن ۲۵۰ یا ۵۰۰ میلی‌گرم اطلاع دارید؟ هر نوع دارویی از جمله ناپروکسن می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. پزشکان با همه این مزایا و معایب آشنا هستند و با در نظر گرفتن آن‌ها دارو را تجویز می‌کنند. قطعا اگر شما هم با این عوارض آشنا باشید، از مصرف خودسرانه آن خودداری می‌کنید. اگر به چند مورد از عوارض شایع این دارو اشاره کنیم، می‌توان دل‌درد، یبوست، اسهال، باد شکم، سوزش معده، تهوع و استفراغ و سرگیجه را نام برد. حتی قرص ناپروکسن ممکن است باعث خواب آلودگی شود؛ پس زمانی‌که این دارو را مصرف می‌کنید، از رانندگی و هر کاری که نیاز به هوشیاری بالایی دارد، پرهیز کنید.

علاوه‌بر عوارض شایعی که به آن‌ها اشاره شد، این قرص می‌تواند عوارض جدی مانند انواع زخم‌های گوارشی، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس، ضعف در یک قسمت یا یک طرف بدن، مشکل در صحبت‌کردن، ورم صورت یا گلو، فشارخون بالا، خون‌ریزی و زخم معده و درد روده داشته باشد. اگر شما هر یک از عوارض قرص ناپروکسن را داشتید، به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت منشأ آن مصرف این دارو است. در این شرایط باید فورا با متخصص داخلی تماس بگیرید و مشورت‌های لازم را دریافت کنید.
https://jahannews.com/vdcaianao49nm01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaianao49nm01.k5k4.html
برچسب ها: مسکن ناپروکسن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *