شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

سنگ تمام مجلس برای مسکن نیروهای نظامی

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 858551
نمایندگان مجلس یازدهم، روز یکشنبه گذشته در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ و بند (پ) ماده ۱۱۷ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.
سنگ تمام مجلس برای مسکن نیروهای نظامی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مجلس در تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ تصویب کرد که به منظور تأمین مسکن سازمانی مورد نیاز کارکنان نیروهای مسلح و امنیتی با اولویت مناطق امنیتی، مرزی و محروم عملیاتی و در طول برنامه:

۱- ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است نسبت به تأمین زمین مورد نیاز احداث سالانه ده هزار واحد خانه سازمانی اقدام نماید. وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف است با رعایت طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی نسبت به تغییر کاربری زمین های معرفی شده با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام نماید.

۲- دولت مکلف است زمین، پشتیبانی های لازم و زیرساختهای مورد نیاز جهت احداث صد هزار واحد خانه سازمانی نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) را به صورت رایگان تأمین نماید و منابع مورد نیاز آن را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

۳- وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز برای احداث حداقل سه هزار واحد خانه سازمانی وزارت اطلاعات را تامین نماید.

۴- بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای خانه های سازمانی فوق و نظارت بر پرداخت آن توسط بانک های عامل از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.

۵- به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) اجازه داده می‌شود با هماهنگی بانک مرکزی و با استفاده از منابع خود نسبت به سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.

*این خبر خوب که حاصل "رأی خوب" است اگر با مدیریت جهادی نهادهای محترم نظامی و امنیتی همراه شود؛ می‌تواند در کمترین زمان و بهترین شرایط؛ منجر به خانه‌دار شدن کثیری از نیروهای خدوم نظامی و امنیتی شود.

در عین حال می‌توان به این نکته جالب نیز اشاره کرد که با تصویب ضرورت ساخت 113 هزار مسکن در بخش نظامی و امنیتی کشور؛ باید دید این واحدها در چه مدت زمانی ساخته می‌شوند و آیا ساخت این واحدها خواهد توانست مقیاسی برای بررسی کارنامه وزارت مسکن دولت سیزدهم در میزان ساخت نهضت ملی مسکن باشد یا خیر؟!
https://jahannews.com/vdcjioeovuqeiiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjioeovuqeiiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *