دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳
رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان کرد

امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 857957
سبحانیان گفت: شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس به سازمان امور مالیاتی امتناع می‌کند.
امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس
به گزارش جهان نيوز، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بعضاً گلوگاه‌هایی در مسیر‌ها و فرایند‌های اداری دریافت مالیات وجود دارد که به طور مثال شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس به سازمان امور مالیاتی امتناع می‌کند.

به گزارش «جوان» به نقل از ایسنا، سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: کل سازمان امور مالیاتی برای شناسایی یک درصد از ثروتمندان جامعه و بررسی عملکرد مالیاتی آن‌ها برنامه دارد.

وی با تأکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها با روابط عمومی سازمان امور مالیاتی جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مالیات در جامعه گفت: بعضی از مسیر‌ها و گلوگاه‌هایی را که در فرایند‌های بوروکراتیک و اداری بسته است، حضور رسانه‌ها باز خواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نمونه از امتناع شهرداری لواسان برای دادن اطلاعات خانه‌های لوکس به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: نظام مالیاتی بدون اشراف اطلاعاتی نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد که مطالبه‌گری رسانه‌ها می‌تواند هموار‌کننده این مسیر باشد.

سبحانیان با بیان اینکه تأمین مالی دولت یکی از رسالت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی است که نقش آن در جلوگیری از کسری بودجه، کنترل تورم و رشد اقتصادی کشور بسیار بااهمیت است، گفت: مالیات می‌تواند به یک ظرفیت امیدآفرین برای دولت تبدیل شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، فضای حاکم بر نظام مالیاتی را مبتنی بر دو هدف کلان، اول، تأمین مالی پایدار و غیرتورمی منابع مالی دولت و دوم، تسهیل فرایند‌ها و تکریم مؤدیان عنوان کرد و گفت: ذات سازمان امور مالیاتی، گرفتن مالیات است، اما مؤدیان را شریک راهبردی خود می‌دانیم و تلاش ما این است که اخذ مالیات با تکریم و رضایت مردم و مؤدیان همراه باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، سنگر اول مواجهه مردم با حاکمیت را سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: اگر تصویر نظام مالیاتی مخدوش شود، نگاه مردم به حاکمیت و دولت نیز دچار مشکل می‌شود. شناسنامه‌دار کردن محل مصرف درآمد‌های مالیاتی در بودجه کشور یکی از موارد مهم برای افزایش تمکین و رضایت خاطر مؤدیان در پرداخت مالیات است.
https://jahannews.com/vdciwyavyt1aw32.cbct.html
jahannews.com/vdciwyavyt1aw32.cbct.html
مرجع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرح
Romania
مسئولی که جلوی حکم حکومت بایستد باید عزلش کرد
Iran, Islamic Republic of
شهردار فلان نقطه از کشور چه قدرتی دارد که در برابر قانون تمکین نکند؟
Iran, Islamic Republic of
بیچارگی ما رو ببین..