شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

زمان توزیع شیر در مدارس ابتدایی

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 857692
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدت کمتر از یک هفته مدارس ابتدایی تحت پوشش توزیع شیر قرار می‌گیرند، فعلاً مشکل اصلی آماده شدن تولیدکنندگان است و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا سرعت کار افزایش یابد.
زمان توزیع شیر در مدارس ابتدایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روند توزیع شیر در مدارس کشور از سال 96 به دلیل تأمین نشدن اعتبارات متوقف شد اما در روند بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، کمیسیون تلفیق بحث توزیع شیر در مدارس کشور را به برنامه اضافه و این موضوع مصوب شد.

امسال با تمرکز بر سلامت دانش‌آموزان، توزیع شیر مجدد در مدارس آغاز و مراسم نمادین آن روز چهارشنبه 26 مهر در مدرسه‌ای در نسیم‌شهر برگزار شد.

توزیع شیر در سال تحصیلی جاری قرار است در تمام دبستان‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور انجام شود و حدود 9 میلیون دانش‌آموز، هفته‌ای دو بار و 75 نوبت در طول سال، شیر دریافت خواهند کرد.

با این حال هنوز توزیع شیر در برخی مناطق کشور از جمله شهر تهران آغاز نشده است.

در همین ارتباط علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشنامه توزیع شیر در مدارس هفته گذشته به سراسر کشور ابلاغ شد و توزیع شیر از دو روز گذشته در برخی مناطق مانند استان کرمان آغاز شد.

وی افزود: استان‌ها از تاریخ 13 آبان امکان توزیع شیر دارند و در حال تلاشیم تا این کار چه سریعتر انجام شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تولیدکنندگان در حال آماده شدن هستند تا شیر مطابق استاندارد تعیین شده وزارت بهداشت یعنی 2.5 درصد چربی، فرادما و در بسته‌بندی استاندارد تتراپک در مدارس ابتدایی توزیع شود.

فرهادی ادامه داد: در مدت کمتر از یک هفته کل کشور تحت پوشش توزیع شیر قرار می‌گیرند، فعلاً مشکل اصلی آماده شدن تولیدکنندگان است و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا سرعت کار افزایش یابد.

وی گفت: اعتبار شیر توسط دولت تأمین شده است و به حساب استان‌ها واریز و توسط آنها در اختیار شرکت‌های تولیدکننده شیر قرار می‌گیرد.
https://jahannews.com/vdceof8vwjh8npi.b9bj.html
jahannews.com/vdceof8vwjh8npi.b9bj.html
برچسب ها: شیر مدارس ابتدایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *