يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

بورس به روند رشد بازگشت

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 854687
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۹۶ واحدی همراه شد.
بورس به روند رشد بازگشت
به گزارش جهان نيوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۳ مهر) با ۴۹۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲میلیون و یک‌هزار و ۹۶ واحدی ایستاد.

بر اساس گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۲۷۱ واحد کاهش به ۶۷۸ هزار و ۷۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۲۱ واحد افت به ۳۸۵ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۲۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۱۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۲۷ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۲۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۷۹ واحد و معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد) با ۲۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۷۲ واحد و پتروشیمی بوعلی‌سینا (بوعلی) با ۲۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس به همراه داشتند.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، سیمان اصفهان (سصفها)، عمران و توسعه فارس (ثفارس)، ایران‌ خودرو (خودرو)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو (خگستر) و بانک ملت (وبملت) جزو نمادهای پرتراکنش بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افت به ۲۴ هزار و ۸۴۸ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

شرکت‌های سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه دی (ودی) و صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشتند.

ایران خودرو دیزل (خاور)، بانک دی (دی)، مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد)، بهار رز عالیس چناران ( عالیس)، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و توسعه صنایع و معادن کوثر (کتوسعه) در نمادهای پُرتراکنش فرابورس قرار داشتند.
https://jahannews.com/vdcfcjdcew6dtva.igiw.html
jahannews.com/vdcfcjdcew6dtva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *