شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۱

عملیات طوفان الاقصی محصول تجربیات مقاومت است

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 854373
یک کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، می‌گوید: عملیات طوفان الاقصی، بخش عظیمی از توانمندی تئوری مقاومت را نشان داد.
عملیات طوفان الاقصی محصول تجربیات مقاومت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، محمدجواد لاریجانی، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل با حضور در برنامه صف اول در تحلیل تحولات اخیر فلسطین و آثار و پیامد‌های عملیات طوفان الاقصی، گفت: در حادثه‌ای که اتفاق افتاد، چند جنبه‌ قابل توجه وجود دارد و مهمترین آن این است که رژیم صهیونیستی شکست عظیمی خورد و پیروزی بزرگی نصیب نیروی مقاومت شد.

این ضربه جبران شدنی نیست
وی اظهار کرد: پیروزی که مقاومت فلسطین کسب کرده و شکستی که صهیونیست‌ها متحمل شدند، قابل جبران نیست چرا که این یک جنگ کلاسیک نبود؛ رژیمی که مدعی بود توان مقابله با او در منطقه وجود ندارد و برخی از افراد ضعیف را هم جمع کرده که آن‌ها هم در حفظ قدرت خودشان به او متکی باشند ضربه‌ای خورد که دیگر جبران پذیر نیست. پیروزی که مقاومت فلسطین پیدا کرد، پیروزی بسیار عظیمی است. این پیروزی هم به گونه‌ای نیست که بگوییم این ورق بعدا برمی گردد. 

دکترین مقاومت در سرتاسر جهان قابل پیاده کردن است
لاریجانی، افزود: دوستان مقاومت به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه این وضعیت فرسایشی، مسئله فلسطین را حل نمی‌کند. مسئله فلسطین از ابتدا یک مسئله اسلامی بود، حضرت امام (ره)، مساله را در یک ساختار و وضعیت اسلامی مطرح فرمودند و دکترین مقاومت را مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب هم این دکترین را مرتب پیگیری فرمودند. دکترین مقاومت امروز نه تنها در فلسطین اشغالی بلکه در سرتاسر جهان، قابل پیاده کردن است و ما نباید از سیطره زور بترسیم.

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، گفت: مقاومت اسلامی در فلسطین انبوهی از تجربیات را پیدا کرده است، آنچه که ما الان می‌بینیم، محصول تجربیات فراوانی است و نشان از برنامه‌ریزی دقیق مقاومت و استفاده حداکثری از امکانات دارد. این استراتژی تحرکی نظامی غیر متقارن، بی‌نظیر است و در دکترین‌های نظامی دنیا سال‌ها، بحث و بررسی خواهد شد که چگونه مردمی که از سطح کم از امکانات نظامی برخوردار هستند می‌توانند مجموعه‌ای که فکر می‌کرد یک غول نظامی است را شکست بدهند و به زانو درآورند.‌
می‌خواستند بگویند ایران پشت پرده است اما...

لاریجانی، افزود: در مقابل این پیروزی‌ها، تلاش کابینه صهیونیست و دوستان آمریکایی و غربی او این است که این پیروزی را به گونه‌ای کوچک کنند، مثلا بگویند ایران پشت پرده این قضیه است؛ اگر ما پشت پرده بودیم که خجالت نمی‌کشیدیم بگوییم هستیم. ما در دفاع از فلسطین و یمن، دچار هیچگونه لکنت زبانی نیستیم، ولی این برداشت خود آن‌ها بود. این پیروزی متعلق به خود فلسطینی‌هاست و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این دستاورد عظیم ملت فلسطین، حماس و مجهادین فلسطینی را کوچک کنند. یا آمدند مظلوم نمایی کنند و گفتند یک جایی ۴۰ بچه را سر بریدند، این کار اصلا در مسلک مسلمانان نیست، این حرف را رژیمی می‌زند که در کودک‌کشی در جهان رکورد دارد و کسانی این ادعا را تقویت می‌کنند که کارنامه‌شان در کشتار‌ها و فجایع دنیا بی‌نظیر است. یا اینکه شروع به کشتار‌های عظیم در غزه کردند که سابقه هم داشته، این کار آن‌ها نشان می‌دهد که ضربه مقاومت کاری بوده است و ثانیا فکر می‌کنند با این کار ضعفی در تصمیم مجاهدان فلسطینی می‌افتد که این هم یک اشتباه بزرگ دیگر است.

وی ادامه داد: مورد دیگر، رفتار کشور‌ها به خصوص آمریکاست، اولا می‌گویند صهیونیست‌ها در دفاع از حق خود هرکاری می‌تواند انجام دهد، اما این موضع آن‌ها انقدر خراب بود که مجبور به تصحیح آن شدند. چرا آمریکایی‌ها ناو می‌فرستند، مسئله خیلی جدی است. اگر شکست رژیم صهیونیستی خیلی مهم و کلیدی نبود که احتیاجی به فرستادن ناو نبود.

لاریجانی، تاکید کرد: اگر اعزام ناو، برای ارعاب مقاومت است که اگر مقاومت قرار بود از این چیز‌ها بترسد که همچنین کاری نمی‌کرد، آیا برای این است که آمریکا در این قضیه ورود کند؟

ورود آمریکا در این درگیری یک خطای استراتژیک برای آمریکا است. به این صورت که دیگر آمریکا در کل منطقه تبدیل به یک هدف بسیار مشروع برای تمام مبارزان و مقاومت می‌شود و دیگر صحنه جنگ غزه نخواهد بود و آمریکا خود را سیبل قرار می‌دهد و این صد در صد به نفع مقاومت است و یک اشتباه بسیار استراتژیک برای آمریکا خواهد بود. ورود آمریکا به این تحولات، صد در صد مسئله را به یک دایره بزرگی تبدیل می‌کند که سیبل‌ها و اهدافی که اهداف مشروع مقاومت است تکثیر پیدا می‌کند و تجربه نشان داده که در یک چنین درگیری‌هایی، امریکا نمی‌تواند موفق باشد.

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، گفت: اگر کسی دنبال بزن در رو است باید آن را جای دیگر تجربه کند، یکی از دلایل توفیقات دکترین مقاومت، این است که تئوری بزن در رو باید تمام شود و طبیعتا اگر ورود آمریکایی‌ها بخواهد دامنه‌دار باشد که برای آن‌ها فضاحت ایجاد خواهد کرد، لذا معتقد هستم این ژست‌هایی که الان می‌گیرند ژست‌های عملیاتی نیست و فقط برای روحیه دادن به رژیم صهیونیستی است و نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از هم پاشیده و فعلا توان تصمیم‌گیری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حادثه بسیار عظیمی اتفاق افتاده، اظهار کرد: در طول ۷۰ سال زندگی منحوس این رژیم، چنین چیزی سابقه ندارد. این‌ها طوری رفتار کرده بودند که کسی جرات توهین به صهیونیست‌ها را نداشته باشد.

تئوری سازش با رژیم صهیونیستی عملا به انتها رسیده است
لاریجانی با بیان اینکه این قضیه ابعاد بسیار وسیعی دارد، بیان کرد: کشور‌هایی که در منطقه به سمتی رفته بودند که برای بقای خود، رکن صهیونیستی را وارد کنند که در صورت لزوم از آن‌ها دفاع کند و یا از او اسلحه بخرند حتما الان تفکر دومی دارند؛ بنابراین تئوری سازش با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط، شکست بسیار سنگینی خورده و عملا به انتها رسیده است.

عملیات «طوفان الاقصی» در حوزه اطلاعاتی فاجعه‌ای بزرگ برای رژیم صهیونیستی رقم زد
وی افزود: عملیات طوفان الاقصی در حوزه اطلاعاتی فاجعه‌ای بزرگ برای رژیم صهیونیستی رقم زد و برادران فلسطینی حماسه آفریدند. این عملیات پیچیده با همه ابعاد چنان اجرا شد که هیچ کدام از نیرو‌های منطقه نتوانستند بو ببرند، این یک مساله مهم استراتژیک است و این حادثه بزرگ، سال‌ها در کتب نظامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 این کارشناس ارشد روابط بین الملل افزود: درس‌هایی که حوادث این چند روز برای بشریت و نسل‌های آینده دارد، بسیار عظیم است. پرده‌هایی که پوشیده است بر کشور‌هایی که ادعای سنگین دارند، مثلا کشور انگلیس با چه رویی، حتی دفاع سیاسی و رسانه‌ای از مظلومان فلسطین و غزه را جرم انگاری می‌کند، این لکه ننگ را کجا خواهند برد؟

لاریجانی خاطر نشان کرد: این پیروزی از الطاف الهی است، مساله نحوه مدیریت اطلاعات در این عملیات یکی از شگفتی‌ها و دستاورد‌های عظیم مجاهدین فلسطین بود.

وی درباره آینده این درگیری، گفت: رژیم صهیونیستی دارد دست و پا می‌زند تا به نحوی این جنگ بخوابد، به ظاهر می‌گوید من همه جا را نابود می‌کنم، اما همه این‌ها بلوف است. آنچه که الان مشخص است این است که آن‌ها می‌خواهند به گونه‌ای قضیه را بخوابانند و خود را جمع و جور کنند. پیش بینی بنده این است که این تطورات میدانی می‌تواند تا دو هفته دیگر ادامه پیدا کند، شگفتی سازی این تحولات از جنگ ۳۳ روزه هم بیشتر بود لذا رژیم صهیونیستی خیلی زودتر از این‌ها مجبور است که قضیه را به جایی برساند که جنگ بخوابد.

غزه دیگر محاصره نخواهد شد
این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل تاکید کرد: بعد از آن، رژیم صهیونیستی می‌خواهد چه کار کند؟ نمی‌تواند بگوید که همه چیز مانند قبل شود. غزه دیگر محاصره نخواهد شد و کرانه باختری باید از حالت ایستایی در بیاید و باید بتواند جهاد اسلامی را در خود رشد دهد و از آن بهره ببرد، آنچه که در غزه اتفاق افتاده برای آزادی فلسطین است.

لاریجانی ادامه داد: مسئله لبنان و سوریه هم حساس است، اینکه سرزمین‌هایی از کشور‌های اطراف رژیم صهیونیستی در محاصره باشد باید خاتمه پیدا کند. روابط با رژیم صهیونیستی ۲۰ سال عقب رفته لذا روند عادی سازی، با این عملیات از بین رفت.

کشور‌هایی که در جهان اسلام روی این عادی سازی حساب کرده بودند معادلاتشان به هم خورده است، حضور آشکار آمریکا و دول غربی در میدان جنگ هم هیچ دردی را دوا نمی‌کند و آن‌ها سیبل عملیات قرار خواهد داد.

حضور فیزیکی آمریکا میدان مقاومت را وسعت می‌بخشد
وی افزود: یکی از دستاورد‌های مهم این تحولات باید ختم حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه باشد، این حضور نمی‌تواند ادامه پیدا کند. کاری که در غزه انجام شده، امکان آن برای نیرو‌های مقاومت در جا‌های دیگر به مراتب بالاتر است. اگر حضور آمریکا از این مرحله بالاتر برود کسی برایشان حلوا خیرات نمی‌کند و باید بهایش را بپردازد. ناوهایشان هم ایمن نخواهد بود، اگر بنا باشد امریکا بخشی از درگیری باشد می‌تواند سیبل حمله مقاومت باشد و میدان مقاومت کاملا وسعت پیدا خواهد کرد.

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: بستن آب و برق جنایت جنگی است و نشانه ضعف آن هاست. رژیم صهیونیستی با این اقدامات جنایتکارانه نمی‌تواند ضعف خود را پوشش دهد.

لاریجانی تاکید کرد: جهان اسلام نمی‌تواند تحمل کند که آب و برق مسلمین در غزه بسته باشد، اتفاقاتی خواهد افتاد و رژیم صهیونیستی باید بداند اینکه چند ناو آمریکایی آن جا هستند برای او نان و آب نمی‌شود و خشم جهان اسلام محدود به اینجا و یا آن جا نخواهد بود و این آتش از جهان اسلام فوران خواهد کرد و ابعاد مقاومت اسلامی وسیع خواهد شد.
https://jahannews.com/vdchqkn6x23nmxd.tft2.html
jahannews.com/vdchqkn6x23nmxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما خواستار تشکیل ناتوی کشورهای اسلامی هستیم. الان ‌وقتشه