يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بازگشت اردوهای مختلط دانشجویی؟!

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 854197
«اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است».
بازگشت اردوهای مختلط دانشجویی؟!
به گزارش جهان نيوز، ایسکانیوز، پانزدهم مهر به نقل از عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، نوشته است: «در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن‌های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان می‌توانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند».

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب، چند سال قبل در تیرماه سال 94 فرمودند: «اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. بنده البتّه نشانه‌های این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکّل دانشجوییِ آن‌وقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم و هشدار هم دادم لکن متأسّفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛ چند سال چوبش را خوردیم؛ امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود».
https://jahannews.com/vdcb9abwzrhbs8p.uiur.html
jahannews.com/vdcb9abwzrhbs8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *