يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 853303
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با افزایش 2263 واحد همراه شد.
رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با افزایش 2263 واحد به رقم 2 میلیون و 69 هزار و 800 واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن در بورس تهران با افزایش 3256 واحد به رقم 715 هزار و 989 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 268 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 299 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 996 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش زیر یک درصد بود. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 0.11 درصد افزایش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.46 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.11 درصد و شاخص بازار اول بورس هم 0.11 درصد افزایش یافتند و شاخص بازار دوم بورس یک دهم درصد رشد کرد. نمادهای پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، پاکشوما، شستا و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 85 واحد افزایش به رقم 25 هزار و 929 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 431 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان برآورد شد. ارزش بازار بورس هم به بیش از 7 میلیون و 268 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 185 هزار فقره معامله و به ارزش 25 هزار و 362 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، تجلی توسعه معادن، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، گرچه در شرایط تورمی تمایل مردم به پس‌انداز کردن کاهش پیدا می‌کند و تلاش می‌کنند سرمایه خود را به دارایی‌های دارای بازده و پایدار تبدیل کنند اما اگر بازار سرمایه بتواند با قوانین شفاف مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب کند می‌توان سرمایه‌های خرد و پراکنده مردم را جمع‌آوری کرده و از این طریق به شرکت‌های تولیدی و خطوط تولید تزریق کنیم لازمه این کار رعایت حقوق و منافع سهامداران خرد در بازار است و قوانین بازار باید از ثبات و شفافیت لازم برخوردار شود و میزان دخالت دولتی‌ها در بورس به حداقل کاهش پیدا کند.
https://jahannews.com/vdcjyteotuqeitz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyteotuqeitz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *