شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سردار حاجی‌زاده:

بسیاری از کشورها در ساخت پهپاد دنباله‌رو ایران هستند/ دولت عراق با اقتدار در حال خلع سلاح تروریست‌هاست

سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 852393
فرمانده هوافضای سپاه، گفت: امروز در حوزه‌ پهپادی صاحب سبک در حوزه تکنیک و تاکتیک هستیم و بسیاری از کشورها امروز از ایران الگو می‌گیرند و دنباله‌رو ایران هستند.
بسیاری از کشورها در ساخت پهپاد دنباله‌رو ایران هستند/ دولت عراق با اقتدار در حال خلع سلاح تروریست‌هاست
به گزارش جهان نيوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه عصر امروز در مراسم رونمایی از مستند پرچم، گفت: در ابتدا یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام را گرامی میداریم. این روزها یادآور دفاع مقدس ملت ایران و نیروهای مسلح است که در مقابل خیل عظیم دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: ایران هنگامی که وارد دفاع مقدس شد، از انقلاب خود ۱۹ ماه فاصله گرفته بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: ایرانِ ۱۹ ماهه در مقابل ابرقدرت غرب و شرق یعنی آمریکا و شوروی، کشورهای اروپایی، کشورهای مرتجع در منطقه و قریب به ۳۰ کشور قرار گرفت و این کشورها در مقابل ایران برای نابودی نظام ما و تجزیه کشورمان ایستادند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: به لطف الهی و ایستادگی یکپارچه ملت ما، نه تنها بر ماشین جنگی آن‌ها غلبه کردیم و سرزمین خود را از دست ندادیم، بلکه اراده خود را بر آن‌ها تحمیل و امروز از قدرت منطقه‌ای نیز عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به مستند پرچمدار، بیان کرد: مستندی که امروز عزیزان با نام پرچمدار آن را تولید کرده‌اند، گویای تلاش‌ها و زحمات ۴۰ ساله سربازان گمنام ما در عرصه‌های نظامی و علم و فناوری است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این مستند گوشه‌ای از توانمندی است که ما آن را به واسطه دوران دفاع مقدس به دست آورده‌ایم، بسیاری از توانمندی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف در اختیار داریم، مدیون جانفشانی‌ها و ایستادگی‌های ملت ایران در آن دوران هشت ساله هستیم و الگوهایی که است که از جنگ تحمیلی گرفته‌ایم.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز در حوزه پرنده‌های هدایت‌پذیر از دور یا پهپادها در حد و سطح جهانی قرار داریم، گفت: امروز در حوزه‌ پهپادی صاحب سبک در حوزه تکنیک و تاکتیک هستیم و بسیاری از کشورها امروز از ایران الگو می‌گیرند و دنباله‌رو ایران هستند.

وی ادامه داد: امروز از کاری که عزیزان ما در مستند پرچمدار انجام دادند، تشکر می‌کنم. آقای شلتوکی و عزیزانی که گمنام هستند و تعدادشان نیز بسیار است، نامی از آن‌ها برده نشد و من دست تک‌تک آن‌ها را می‌بوسم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عوامل تولید مستند پرچمدار، اظهار کرد: عوامل این مستند جوانانی هستند که نه امام (ره) و نه جنگ را دیده‌اند و نه انقلاب اسلامی را، ولی با چشمِ دل آن‌ها را درک کرده‌اند.

سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: در این مستند خواهید دید که ما در چه نقطه‌ای قرار داشتیم. ما تا عمق چند کیلومتری قادر به شناسایی نبودیم، اما امروز محدودیتی نداریم.  

وی افزود: امروز از پهپادها فقط برای مأموریت شناسایی، مراقبت، رزمی و پدافندی استفاده نمی‌کنیم، از پهپادها برای ده‌ها مأموریت می‌توانیم بهره ببریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه غیرنظامی هم داریم از این ابزار استفاده می‌کنیم و علاوه بر سرریز تکنیکی و فنی، در حوزه مأموریتی نیز در حال استفاده از این ابزار هستیم.
https://jahannews.com/vdchwin6x23nmxd.tft2.html
jahannews.com/vdchwin6x23nmxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *