چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

انتقاد شورای نظامی نیجر از دبیرکل سازمان ملل متحد

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 851900
شورای نظامی نیجر جمعه شب در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را متهم کرد در همدستی با فرانسه از حضور نماینده این شورا در نشست مجمع عمومی این نهاد بین‌المللی جلوگیری کرده است.
انتقاد شورای نظامی نیجر از دبیرکل سازمان ملل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، شورای نظامی نیجر که ژوئیه گذشته در پی کودتای نظامی قدرت را به دست گرفته است، گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد را متهم کرد که از مشارکت نماینده این شورا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک جلوگیری کرده و این اقدام را خائنانه خواند.

شورای نظامی نیجر گفت که گوترش با ممانعت از مشارکت کامل نیجر در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اشتباه کرده است.

این شورا افزوده است: گوترش با پذیرش درخواست لغو اعتبار نماینده ما در جلسات مجمع عمومی، با فرانسه همدستی کرده است.

شورای نظامی نیجر گفت: تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد با از بین بردن فرصت شفاف سازی اقدامات استعماری فرانسه، جاه طلبی‌های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را برآورده می‌کند.

رهبران نظامی نیجر پس از سرنگون ساختن دولت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در ۲۶ ژوئیه، از سیلوین ایت سفیر فرانسه خواسته بودند که خاک نیجر را ترک کند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

ارتش نیجر به تازگی به مقامات فرانسوی دستور داده است که این کشور را ترک کنند اما فرانسه با این استدلال که حکومت نظامیان در نیجر فاقد مشروعیت است، از پیروی از این دستور خودداری کرده است.
https://jahannews.com/vdcaw6naw49nmo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaw6naw49nmo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *