دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

پرتاب نخستین ماهواره هوش مصنوعی به فضا

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 851872
نخستین "ماهواره هوش مصنوعی" با وضوح بالا و سنجش از دور در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین (HKSAR) روز چهارشنبه تکمیل شده و انتظار می‌رود در اواخر نوامبر به فضا پرتاب شود.
پرتاب نخستین ماهواره هوش مصنوعی به فضا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نخستین ماهواره هوش مصنوعی با وضوح بالا و سنجش از دور در منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ چین (HKSAR) روز چهارشنبه تکمیل شده و انتظار می‌رود در اواخر نوامبر به فضا پرتاب شود.

این ماهواره که "ستاره هنگ‌کنگ" نام دارد، در مرکز تولید ماهواره هنگ‌کنگ در Tseung Kwan O InnoPark توسعه، مونتاژ و آزمایش شد.

این ماهواره مجهز به یک دوربین اپتیکال با وضوح بالا، می‌تواند تصاویر سنجش از راه دور نوری جهانی را در سطح زیر یک متر ارائه دهد و کاربردهای مختلفی را تحقق بخشد.

این دستاورد می‌تواند داده‌های بزرگ سنجش از دور با دقت بالا را برای اینترنت اشیا، پیشگیری و کاهش بلایا، واکنش اضطراری و ایمنی و ساخت و ساز شهر هوشمند در سراسر جهان فراهم کند که منجر به ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی با کیفیت بالا می‌شود.

"سان دونگ" دبیر نوآوری، فناوری و صنعت HKSAR در مراسمی گفت: این ماهواره، توسعه اقتصاد دیجیتال و ساخت شهر هوشمند هنگ‌کنگ را تقویت خواهد کرد؛ دولت هنگ‌کنگ سخت کار کرده تا توسعه نوآوری و فناوری را ارتقا دهد و مجموعه‌ای از اقدامات سیاستی را برای جذب استعدادها و حمایت از استارت‌آپ‌ها ارائه کرده است که برای ساخت و ساز در صنعت فناوری هنگ‌کنگ و تعمیق آن بسیار مهم است.
https://jahannews.com/vdciyzavrt1awv2.cbct.html
jahannews.com/vdciyzavrt1awv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *