جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

وزیر اقتصاد: نوسانات ارزی کنترل شد

جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 848591
نوسانات ارزی و رشد قیمت در بازار و رشد شتابان قیمت خودرو و مسکن تا حدودی مهار شده است.
وزیر اقتصاد: نوسانات ارزی کنترل شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی صبح امروز در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در پاویون استانداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دومین روز از هفته دولت به این استان سفر کردم، با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که استان مرکزی حائز بود و هست و همچنان جزو استان‌هایی است که نه تنها به لحاظ تاریخی جزو استان‌های مفاخر پرور است بلکه استانی است که منسوب به امام راحل است و به جهت چهره برجسته آن یک استان تراز تولید در کشور است. 

وی افزود: استان مرکزی در تنوع محصولات رتبه یک کشور را داراست، در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و جذب نیروی کار جزو استان‌های برتر به جهت پایین بودن رتبه بیکاری است و یکی از استان‌های کشور به جهت تسهیل محیط کسب و کار است حتی در حوزه‌های غیر صنعتی از جمله تولید محصولات کشاورزی و غیره جزو استان‌های الگو در سطح کشور به شمار می‌رود. 

وزیر اقتصاد عنوان کرد: هیات دولت این مسئولیت را به بنده محول کردند تا در هفته دولت با فعالان اقتصادی و مدیران استان برای شنیدن مشکلات و رفع چالش‌هایی موجود در استان گفت‌و گویی داشته باشیم و برخی از پروژه‌هایی که آماده استفاده و بهره‌برداری هستند را از نزدیک مشاهده کنیم، هنچنین مصوباتی را در حوزه فعالیت‌های اقتصادی خواهیم داشت تا به سرعت رشد این استان تراز تولید، کمک شود و افزایش تولید را در پی داشته باشد و و ما شاهد شتاب بخشیدن به مسیر توسعه استان مرکزی باشیم.

خاندوزی بیان کرد: هدف گذاری که امسال مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید و مهار تورم تعیین کردند یکی از جامع‌ترین و فراگیرترین هدفگذاری‌های اقتصادی است که تمام ابعاد مربوط به رشد بخش‌های‌ اقتصادی صنعت، خدمات، کشاورزی و انرژی همچنین مسئله معیشت مردم و ثبات اقتصاد کلان و وضیت نامناسب تورم را مورد هدف قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: دولت در این راستا نیازمند بسته ویژه‌ای بود که متفاوت از سال‌های گذشته بتواند فرمان معظم‌له را پیگیری کند، این بسته در اردیبهشت ماه با دستور رئیس جمهور تدیون و ابلاغ شد و ماهانه توسط معاون نخست دولت و سازمان برنامه و بودجه از تک تک دستگاه‌ها میزان پیگیری و یا انحرافی که نسبت به برنامه بسته مهار تورم و رشد تولید را داشتند صورت می‌گیرد‌.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: در یک الی دو ماه نخست به جهت اینکه شروع کار فعالیت دستگاه در سال جدید بود مقداری فاصله داشتیم اما در ماه‌های اخیر به هدف گذاری دولت نزدیک شدند و در برخی از شاخص‌ها مانند کنترل نقدینگی که برای تورم کشو بسیار ضروری است و مردم آن را بسیار لمس می‌کنند بانک مرکزی از هدف جلوتر است. 

خاندوزی بیان کرد: مسئله مهار نوسانات ارزی و مهار قیمت در بازارهای مردم برای دولت بسیار حائز اهمیت بود همچنین مسئله رشد شتابان خودرو و مسکن که سبب نارضایتی در مردم شده بود در ماه‌های اخیر تا حدودی توسط دستگاه‌های اجرایی مهار شده است و امیدواریم همین مسیر با سرعت بیشتری پیش برود و بتواند کارنامه قابل دفاع از دستور حضرت آقا را فراهم سازد. 
https://jahannews.com/vdcco4q4s2bq0p8.ala2.html
jahannews.com/vdcco4q4s2bq0p8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *