دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

سارکوزی: اروپا روی لبه آتش‌فشان حرکت می‌کند

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 848556
رئیس‌جمهور پیشین فرانسه در اظهاراتی درباره بحران اوکراین و سیاست غرب در قبال آن، هشدار داد جهان و اروپا روی لبه آتش‌فشان در حال حرکت است که ممکن است هر لحظه از کنترل خارج شود.
سارکوزی: اروپا روی لبه آتش‌فشان حرکت می‌کند
به گزارش جهان نيوز، «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه گفت فشار غرب برای الحاق اوکراین به ناتو تنها می‌تواند به تشدید درگیری با روسیه منجر شود. او همچنین در این خصوص که طرف‌های بحران اوکراین از همه ابزارهای موجود در دسترس برای دستیابی به صلح  استفاده کرده‌اند، ابراز تردید کرد. 

به گزارش «راشا تودی»، سارکوزی چهارشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد معتقد است اوکراین باید بی‌طرف بماند و از الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو خودداری کند. وی گفت: این راه‌حل نیست.

راه‌حل گفت‌وگو است، (راه‌حل) برای افراد منطقی این است که دور یک میز بنشینند. برای ما این است که به اوکراین ضمانت‌های امنینی بدهیم و در گفت‌وگو مشارکت کنیم تا ببینیم دستکم می‌توانیم بدون نابودی روسیه یا اوکراین، از آن (بحران) خارج شویم.

سارکوزی در ادامه سخنانش از غرب خواست صحبت درباره ارسال هواپیما، مهمات و تانک به اوکراین را متوقف کند و با مسکو تعامل دیپلماتیک داشته باشد. وی گفت پیروزی در درگیری یا از طریق نابود کردن دشمن یا یافتن مصالحه قابل دستیابی است و افزود جامعه بین‌المللی باید راه‌حلی بیاید که منافع اوکراین را حفظ می‌کند. 

به تحلیل سارکوزی، جهان و اروپا روی لبه آتش‌فشان در حال حرکت است که ممکن است هر لحظه از کنترل خارج شود. رئیس‌جمهور پیشین فرانسه تصریح کرد به اندازه کافی کشته وجود داشته و به نظر او مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تا آخر طی نشده و اکنون باید در این مسیر حرکت کرد.

سارکوزی هفته گذشته گفته بود به‌رغم بن‌بست کنونی جنگ، روسیه همیشه همسایه اروپا خواهد بود و اوکراین باید پلی بین دو طرف (روسیه و اروپا) باقی بماند. وی همچنین گفت هر مصالحه‌ای با مسکو شامل به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه خواهد بود؛ اظهاراتی که باعث خشم کی‌یف شد و «میخائیل پودولیاک» دستیار زلنسکی این پیشنهاد را مجرمانه خواند و سارکوزی را به همدستی در سازماندهی «نسل‌کشی» و جنگ متهم کرد. 

مسکو بارها اعلام کرده آماده گفت‌وگو با کی‌یف است اما رئیس‌جمهوراوکراین سال گذشته فرمانی را امضا کرد که مذاکره با رهبری روسیه را ممنوع می‌کند. 
https://jahannews.com/vdcdkj0j9yt0ok6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkj0j9yt0ok6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *