دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

آمریکای سراسر بحران از زبان سناتور آمریکایی +فیلم

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 845144
سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی از لایحه بودجه دفاعی کلان این کشور در حالی که با بحران‌های متعدد در حوزه‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند، انتقاد کرد.
آمریکای سراسر بحران از زبان سناتور آمریکایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی از لایحه بودجه دفاعی کلان این کشور در حالی که با بحران‌های متعدد در حوزه‌های مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند، انتقاد کرد و گفت به آن رای منفی خواهد داد.

وی گفت: مجلس سنای ایالات متحده اکنون در حال برسی مجوز دفاعی ۸۸۶ میلیارد دلاری است. این پول بیشتر از مجموع سایر برنامه‌ها در بودجه فدرال است. و آنچه اکنون می‌گویم این است که اگر تغییرات عمده‌ای در این لایحه ایجاد نشود. قصد دارم به آن رای منفی دهم. 

او در ادامه به شمارش بحران‌هایی که ایالات متحده با آن مواجه است پرداخت و گفت: «همه می‌دانند که کشور ما با بحران‌های عظمی مواجه است». سندرز به گرمایش زمین در نتیجه تغییرات آب‌وهوایی و موج گرمای بی‌سابقه در کشورهای مختلف اشاره کرد و بر لزوم سرمایه‌گذاری در این حوزه برای کنار گذاشتن سوخت فسیلی و بهره‌برداری از انرژی پایدار تاکید کرد. 

وی سیستم مراقبت بهداشتی آمریکا را ناکارآمد خواند و گفت ۸۵ میلیون آمریکایی بدون بیمه یا تحت بیمه ضعیف هستند. به گفته این سناتور ارشد، امید به زندگی در آمریکا در حال کاهش است و این کشور با کمبود شدید پزشک، پرستار، متخصص سلامت روان و دندانپزشک مواجه است.

سندرز همچنین سیستم آموزشی ایالات متحده را در حال فروپاشی توصیف کرد. به گفته وی، «آمریکا یکی از بالاترین نرخ‌های فقر میان کودکان در بین کشورهای بزرگ روی زمین را دارد. ۴۵ میلیون آمریکایی زیر بار بدهی وام دانشجویی هستند».

او اوضاع مسکن را هم در آمریکا کاملاً نامساعد خواند و گفت حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی بی‌خانمان هستند و در خیابان‌ها می‌خوابند.
 
به‌رغم مشکلات مذکور، آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین میلیاردها دلار از مالیات پرداخت شده توسط مردم این کشور را صرف تجهیز اوکراین برای مقابله با روسیه کرده و اخیراً بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اعلام کرد.
https://jahannews.com/vdcdok0joyt0of6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdok0joyt0of6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *