يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

قتل به دلیل فشار روحی ناشی از پرداخت مهریه

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۲
کد مطلب: 842991
قسمت جدید مستند «یک پرونده یک روایت» رادیو جوان به پرونده قتلی اختصاص داشت که متهم پرونده به دلیل فشار روحی ناشی از طلاق و احضاریه‌های پی‌درپی دادگاه در اقدامی پدرزن سابقش را به قتل می‌رساند.
قتل به دلیل فشار روحی ناشی از پرداخت مهریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، قسمت جدید مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» رادیو جوان به پرونده قتل اختصاص داشت، که متهم پرونده به دلیل اختلافات شخصی با همسر سابقش، دست به قتلِ پدرزن سابقش زد و از محل متواری شد. 
 
سرهنگ شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این پرونده گفت: چهارم خرداد ۱۴۰۲ بود که کلانتری ۴۱ خرمدشت کرج یک فقره قتل به همراه تیراندازی را گزارش داد. در این پرونده یک شخص بنا به اختلافات شخصی در محل حاضر و اقدام به تیراندازی کرده بود که تیراندازی او منجر به قتل مرد ۶۵ساله شد.

متهم پرونده درباره روند وقوع قتل گفت: فکر می‌کنم اواسط سال ۱۴۰۱ بود که به فکر خرید اسلحه افتادم. به دنبال این بودم که همسر سابقم را بترسانم و از او زهر چشم بگیرم. چون به دلیل فشار روحی که بر من وارد کرده بود، خیلی از دست او عصبانی بودم. هر دفعه مهریه قسط‌بندی می‌شد و خیالم راحت می‌شد که آن مرحله را پشت سر گذاشتم، باز از طرف دادگاه احضار می‌شدم و می‌دیدم برنامه دیگری دارد.

این متهم ادامه داد: فقط می‌خواستم با اسلحه به در و دیوار خانه‌شان شلیک کنم. به منزل خانواده همسر سابقم رفتم و از مادر همسر سابقم پرسیدم همسرم کجاست. او گفت همسر سابقم به منزلش رفته است. اسلحه را از جیبم درآوردم و گفتم صدایش کنید به اینجا بیاید. او هم با دیدن اسلحه ترسید و در را بست. من هم در حد چهار پنج ثانیه ایستادم، بعد به درِ خانه حدود سه یا چهار گلوله شلیک کردم.

وی افرود: پس از آن سوار ماشین شدم و دوباره دو گلوله به در و پنجره ساختمان شلیک کردم. قبلاً هم از این اسلحه در کوه استفاده کرده بودم، تا مطمئن شوم درست کار می‌کند. چند روز بعد از آن حادثه نزدیک منزل خانواده همسر سابقم شدم و دیدم بنر مرگ پدرزن سابقم نصب شده است. 

سرهنگ شجاعی خطاب به متهم گفت: شما در صحبت‌هایتان اشاره می‌کنید که قصد کشتن نداشتید. پس چرا بعد از قتل پدرزنت بقیه را تهدید به مرگ می‌کنی؟

وی توضیح داد: متهم بعد از اینکه مرتکب قتل می‌شود، به شمال می‌رود و از آنجا به خانواده همسر سابقش تماس می‌گیرد و می‌گوید بقیه را هم می‌کشم. شما اگر قصد کشتن نداشتی، چرا بقیه را تهدید به مرگ می‌کنی؟ باوجود اینکه به محل سر زده بودی و بنر فوت پدرزن سابقت را دیده بودی.

متهم پرونده با بیان اینکه من قصد کشتن کسی را نداشتم، توضیح داد: احتمالاً پدرزن همسر سابقم پشت در بود.

اما رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره برخورد گلوله به بدن مقتول تصریح کرد: اسلحه متهم از نوع استاندارد بود و او با تعداد زیادی فشنگ در محل حاضر شده است.

تحقیقات ما نشان می‌دهد، که دو گلوله مستقیم به شخص اصابت کرده که یک گلوله به پهلو و گلوله دیگر به پای مقتول خورده است. متهم با قصد قتل در محل حاضر شده و از کار خود پشیمان نبوده است، چراکه بعد از ارتکاب به قتل و متواری شدن دوباره بقیه را تهدید به مرگ می‌کند.
https://jahannews.com/vdcaouna649nyo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaouna649nyo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *