سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه دفاعی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 842759
امیر سرتیپ «آشتیانی» با اشاره به جایگاه خوب ایران در زمینه فناوری ساخت هواپیما گفت: سعی می‌کنیم همه تجهیزات نیرو‌های مسلح، به سامانه‌های جدید و به‌روز مجهز شوند.
همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه دفاعی
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری هیأت دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در زمینه فناوری ساخت هواپیما در جایگاه بسیار خوبی هستیم.

امیر آشتیانی افزود: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود، حتماً تا آنجایی که خودمان بتوانیم تولید کنیم، کار را دنبال می‌کنیم؛ البته اگر لازم باشد که خریدی صورت بگیرد، آن هم ضوابط و شرایطی دارد که پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قرارداد‌های تسلیحاتی در سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا منعقد شده یا خیر، گفت: ما با همه کشور‌هایی که در مسیر مقاومت قرار داشته و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند در همه زمینه‌ها چه اقتصادی، چه سیاسی و چه نظامی همکاری داریم.

وی ادامه داد: به هر حال قرارداد‌های نظامی حتماً باید در یک چارچوب خاص منعقد شود. ما با همه کشور‌ها و نه یک کشور خاص که در مسیر صلح و ثبات جهانی قدم برمی‌دارند، همکاری داریم.

امیر آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا ناوشکن دماوند ۲ به موشک‌های هایپرسونیک مجهز شده است، بیان کرد: سعی می‌کنیم همه تجهیزات نیرو‌های مسلح، به سامانه‌های جدید و به‌روز مجهز شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در رابطه با زمان رونمایی این ناوشکن هم اعلام کرد که در آینده در این‌خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
https://jahannews.com/vdccpiq4o2bq0m8.ala2.html
jahannews.com/vdccpiq4o2bq0m8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *