يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱۰
سیدحسن خمینی در مراسم ارتحال امام:

انقلاب امام، مردمی‌ترین انقلاب جهان است

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 839594
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفته و متشکل از دو قید مهم جمهوریت و اتکا به آحاد مردم است.
انقلاب امام، مردمی‌ترین انقلاب جهان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) صبح امروز در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالروز ارتحال امام عظیم الشان را خدمت یکایک حضار تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: 34 سال پیش در چنین روزی یکی از تلخ‌ترین روزها بر ملت ایران و مستضعفین جهان گذشت.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل تعبیری داشتند که از زمره جوامع الکلم است، یک کلمه قصاری که می‌تواند رمز و راز زندگی امام بزرگوار در جامعه تلقی شود و نقشه راهی برای آینده نظام جمهوری اسلامی و مردم باشد.

امام(ره)، جان و روح جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: ایشان در ابتدای سخن فرمودند که امام(ره)، جان و روح جمهوری اسلامی است، تعبیر بسیار لطیف و یکی از زیباترین تعبیرهایی است که در رابطه با نسبت امام(ره) و نظام برآمده از الله اکبرها، مجاهدت‌های امام راحل، زحمات طاقت فرسای مردم در 200 سال اخیر، تلاش بی وقفه روحانیت شیعه و مجاهدت‌های مستضعفان جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بی‌تردید بزرگترین میراث امام(ره) است، تصریح کرد: امروز در هر جا هرکسی با امام(ه) و جمهوری اسلامی زاویه دارد، تیغ هجمه و دشمنی خود را نسبت به این نظام الهی معطوف می‌کند.  

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) بیان کرد: جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفته و متشکل از دو قید مهم جمهوریت و اتکا به آحاد مردم است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه امام(ره) مسیر خود را غیر از بیداری دل‌ها طی نکردند، افزود: امام راحل به بیداری دل‌های مردم توجه داشت و به دنبال کودتا و اقدامات خشن و دست بیگانه و نیروهای غیرمردمی نبود.

وی ادامه داد: امام راحل یک انقلابی به وجود آورد که بی‌تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است، امام پایه گذار جمهوری اسلامی و نظامی است که برآمده از خواست‌های مردم است.

انتخابات یکی از اصول سیاسی جمهوری اسلامی است
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند که انتخابات همواره یکی از اصول سیاسی جمهوری اسلامی است و باید نسبت به مقدمات آن و ارکان و سلامت آن توجه شود.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به نقش اسلام تصریح کرد: نسبت «اسلام و فقه»؛ نسبت «علم و واقعیت» است. اسلام یعنی دینداری جز از مسیر یک فقه صحیح پیش نمی‌رود. حضرت امام(ره) شجاع، مبارز و انقلابی بود اما در کنار همه اینها یک فقیه و مرجع تقلید بود. فقه ما بن‌مایه این نظام سیاسی است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با تاثیر نقش مکان و زمان در اجتهاد، ادامه داد: فقهی که امام(ره) معرفی کردند فقه جامد خشک درجا زننده متحجر نیست امام می‌فرمودند فقه ما باید خودش را با مکان و زمان و نقشی که از زمان و مکان در اجتهاد می‌گیرد، پیش ببرد.

 امروز به برکت انقلاب اسلامی، دارای حکومتی استقلال یافته هستیم
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) تاکید کرد: یکی دیگر از اصول مسلم جمهوری اسلامی به عنوان میراث امام(ره)، عزتی است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی ابراز کرد: در طول تاریخ 200 ساله اخیر ایران، هیچ دوره‌ای مانند جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم. در گذشته آمدن و رفتن حاکمان با دست خارجی‌ها بوده و آخرین سلطان این مملکت نیز با تصمیم سلاطین غیرایرانی تصمیم به ترک ایران می‌گیرد.

انقلاب اسلامی قدرت قاطعانه و بزرگی در جهان و منطقه دارد
وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، دارای حکومتی استقلال یافته هستیم، افزود: تلاش مهمی در اثر بیداری اسلامی شکل گرفته و انقلاب اسلامی قدرت قاطعانه و بزرگی در جهان و منطقه دارد و یک بخش مهم آن موضوع فلسطین و آزادی قدس است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی که امام(ره) روح و جان آن است، نظامی است که حتما مردم باید در زندگی آن، احساس رفاه و معیشت بهتر و سالم‌تر داشته باشند.

مهمترین امید برای ما امید به توانایی مردم است
حجت الاسلام سیدحسن خمینی اضافه کرد: فقر و فساد و تبعیض همواره یکی از آفات نظام بوده که مورد توجه مسؤولان نیز قرار دارد و همت همه این است که این رفاه را پدید بیاوردند. نقاط ضعف وجود دارد اما نقاط امیدآفرین نیز وجود دارد. مهمترین امید برای ما امید به توانایی مردم و فکر و ذهن و اندیشه بزرگانی است که بر این کشور تصدی می‌کنند.

وی در پایان گفت: روزهای 34 سال گذشته را طی کردیم و امروز در جمهوری اسلامی با نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده‌ای را در پیش رو داریم و باید سعی کنیم از درس‌های تلخی که داشتیم آینده شیرین بسازیم.
https://jahannews.com/vdcf11dcjw6dmta.igiw.html
jahannews.com/vdcf11dcjw6dmta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
شمیم عطر امام و انقلاب با سیدحسن خمینی
Iran, Islamic Republic of
اگر سید حسن فقط به حرف پدرش مرحوم سید احمد گوش می داد الان اسیر فکری اصلاح طلبان آمریکایی نبود .
Iran, Islamic Republic of
انقلابی ترین مرد جهان بود حضرت آیت اله امام خمینی ره
Iran, Islamic Republic of
فقط فامیل شناسنامه ای هستی !
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا در مورد خلف صالح امام و هدایت کشتی بعد از امام ره چیزی سخت نگفته است ؟
مدیریت ۳۳ ساله جامعه اسلامی بعد از امام دوره بسیار سختی بوده است که باید حتما اشاره می نمود.
Iran, Islamic Republic of
امام به خاطر ساده زیستی محبوب قلبها بود
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
یادگار یادگار امام دوستان ورفیقان شما در جماران پاسداران ولواسان وزعفرانیه قیطریه به یاد امام زندگی ساده وسخت امام راتجربه میکنند .
Iran, Islamic Republic of
ایکاش همیشه حرفهاش تو این مراسم همینجوری باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
انقلاب همان انقلاب و مردم همان مردم ولی....
Iran, Islamic Republic of
جناب حسن آقای خمینی ! کاش به این حقیقت هم توجه میکردی که بخش زیادی از این فساد و تبعیض مورد اشاره جنابعالی معلول مدیریت فشل و بی خاصیت نزدیک به سه دهه حضرات فئودال و غربزده ای بوده که متأسفانه شما سالهاست با آنها همراه و همزبان و همفکر هستی و به طرز عجیبی از اونها حمایت می کنی !!