يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تجربه ایران در زمینه انتقال خون

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 829054
دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل گفت: انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.
تجربه ایران در زمینه انتقال خون
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدحسین نیکنام، در نخستین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه ۵ و بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو گروه ۵ در حوزه سلامت، با بیان اینکه این نشست با همکاری کشورهای گروه ۵ شامل افغانستان، پاکستان، عراق، ایران و سازمان جهانی بهداشت، برگزار شده است، هدف از این همکاری ها را ریشه کنی بیماری های واگیردار خصوصا در نقاط مرزی و اشتراک جدیدترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد.

وی افزود: در نشست مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه ۵، مقامات و مسئولان انتقال خون چهار کشور و صاحبنظران انتقال خون در سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمده اند تا در مورد انتقال خون، تکنولوژی ‌های جدید و مشکلاتی که در عرصه انتقال خون در کشورها وجود دارد به بحث و گفتگو بپردازند و از تبادل تجربیات یکدیگر بهره مند شده و در صورت امکان همکاری‌ های مشترک را شکل دهند.
نیکنام با بیان اینکه انتقال خون از مباحث مهم دنیا است، تصریح کرد: همکاری سازمان انتقال خون کشورهای گروه پنج که همسایه بوده و اشتراکات مرزی طولانی نیز دارند، بسیار حائز اهمیت بوده و می ‌تواند راهگشا باشد.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین ‌الملل وزارت بهداشت یادآور شد: انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ ها دارای رتبه بالا نسبت به دیگر کشورهای منطقه و دنیا است، بنابراین کشورهای دنیا از انتقال تجارب در این زمینه استقبال می ‌کنند.

نیکنام گفت: در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از محصولات تهیه شده در ارتباط با خون و کیسه‌ های خون و دیگر محصولات برپا می‌ شود و نمایندگان این کشورها می ‌توانند در این نمایشگاه نمونه ‌ها را مشاهده و در صورت نیاز برای تهیه آن اقدام کنند.

مدیرکل همکاری‌های بین ‌الملل وزارت بهداشت همچنین از حضور کشور تاجیکستان در این اجلاس به عنوان عضو ناظر خبر داد و تاکید کرد: جای خرسندی است که کشور دوست و برادر تاجیکستان نیز در این نشست حضور دارد، چرا که تاجیکستان کشور همزبان ما بوده و همکاری مشترک با این کشور به خصوص در حوزه سلامت همواره در اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و فرصت خوبی است که آنان نیز از تجربیات جمهوری اسلامی ایران مطلع باشند و ما نیز از تجربیات این کشورها بهره مند شویم.
https://jahannews.com/vdcft1dcjw6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcft1dcjw6d0xa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *