دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲

کمک کرم‌ها برای بازیافت پلاستیک

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 803028
محققان دریافتند که چندین آنزیم در معده این کرم‌ها قادر به تجزیه پلی‌استایرن و استایرن است. این مواد به وفور در ظروف غذاهای بیرون‌بر، عایق‌ها و قطعات خودرو استفاده می‌شود.
کمک کرم‌ها برای بازیافت پلاستیک
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: پژوهشگران استرالیایی دریافته‌اند که شفیره یا لارو «زوفوباس موریو» یا در اصطلاح عامیانه ابرکرم می‌تواند پلاستیک پلی‌استایرن را بخورد و آن را تجزیه کند. دکتر «کریس رینکی» می‌گوید: «ابرکرم‌ها شبیه مراکز کوچک بازیافتی هستند که پلی‌استایرن را با دهان خود می‌شکنند و آن را به باکتری‌های درون معده خود می‌دهند.»

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند مواد مختلفی را در طول سه هفته به خورد سه گروه از ابرکرم‌ها دادند. گروهی که پلی‌استایرن را دریافت کرده بودند، حتی دچار اضافه وزن شدند. محققان دریافتند که چندین آنزیم در معده این کرم‌ها قادر به تجزیه پلی‌استایرن و استایرن است. این مواد به وفور در ظروف غذاهای بیرون ‌بر، عایق‌ها و قطعات خودرو استفاده می‌شود. کاربری نوشت: «بشر بالاخره یه راهی برای بازیافت مناسب پلاستیک پیدا کرد.» 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *