شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 796142
از نگاه جریان اصلاح طلب، هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی سهم آقازاده های این جریان است و سیاهی لشکر میتینگ های سیاسی و عروسک خیمه شب بازی در آشوب های خیابانی، سهم جوانان مردم.
سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «در دو هفته گذشته و در زمان تعطیلات نوروزی، به جز مساله برجام که هنوز حل نشده باقی مانده است، برخورد با زنان برای ورود به ورزشگاه مشهد برای دیدن مسابقه فوتبال تیم ملی ایران با لبنان مهم‌ترین خبری بود که شایسته است به آن پرداخته شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «بخش مهمی از مدیریت سیاسی نمی‌خواهد که زنان وارد ورزشگاه شوند و این خواست و اراده خود را هر روز و در هر موردی به شکلی بازتاب می‌دهند... در تصور طالبانی از اسلام ورزش قهرمانی مغایر با شرع هم هست، به ویژه اگر بخواهد شامل حال زنان شود. فراموش نکنیم که طالبان حتی درس خواندن بالاتر زنان را هم مانع می‌شوند، و آن را خلاف مسلم شرع می‌دانند. بنابراین هر حکومتی از جمله حکومت ما اگر بخواهد در ورزش قهرمانی حضور داشته باشد، چاره‌ای ندارد جز آنکه عضو فدراسیون‌های جهانی باشد.  عضویت در این فدراسیون‌ها نیز مستلزم پذیرش مقررات آنها از جمله حضور بدون تبعیض زنان در ورزشگاه‌ها است.

یک سوال؛ آیا در حال حاضر دغدغه بانوان ایرانی، ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی مردان است!؟ آیا شما دیده اید که رسانه های اصلاح طلب درباره سرانه ورزشی بانوان ایرانی پیگیر باشند؟ آیا اصلاح طلبان، بانوان را برای تماشای بازی های بانوان ایرانی تشویق می کنند؟ چرا اصلاح طلبان، بانوان را تشویق نمی کنند که برای تماشای بازی بانوان به ورزشگاه ها بروند و حضور پرشور داشته باشند!؟

حالا از یک زاویه دیگر به مسئله نگاه می کنیم؛ آیا دغدغه دختران جوان کشورمان، رفتن به ورزشگاه برای تماشای بازی مردان است!؟ این اولویت چندم دختران جوان ماست!؟ جریان اصلاح طلب برای رسیدگی به زنان سرپرست خانوار که بخش مهمی از آنان جوان هستند، چقدر پیگیر بوده است!؟ برای تهیه جهیزیه دختران جوان کشورمان چطور؟ آیا اصلاح طلبان تاکنون برای این مسئله فراخوان داده اند!؟ برای تسهیل ازدواج جوانان چطور!؟

باز هم از یک زاویه دیگر به این مسئله نگاه می کنیم. در سالها و دهه های اخیر هر وقت خبری از یک فساد بزرگ اقتصادی منتشر شده، بلاشک پای اصلاح طلبان نیز در میان بوده است. از کرسنت و توتال تا صندوق ذخیره فرهنگیان و هفت تپه و رشت الکتریک و حقوق های نجومی و وام های چند صد میلیاردی و کاخ نشینی و استات اویل و شهرداری و...

از نگاه جریان اصلاح طلب، هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی سهم آقازاده های این جریان است و سیاهی لشکر میتینگ های سیاسی و عروسک خیمه شب بازی در آشوب های خیابانی، سهم جوانان مردم.

باز هم از یک زاویه دیگر به این مسئله نگاه می کنیم. جریان اصلاح طلب که این روزها برای ورود زنان به ورزشگاه، فریاد وامصیبتا سر داده و آن را نقض حقوق زنان می نامد، وقتی نجفی همسر دوم خود را به طرز فجیعی به قتل رساند، سکوت کرده و حتی با توهین به شعور مردم، از «قاتلِ یک زن» دفاع کرده و او را یک قهرمان جا زد.

اصلاح طلبان پیش از این مدعی بودند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بخورند. این طیف همچنین مدعی بود که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *